Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Har precis gått över från Coca Cola till kaffe och undrar hur det kommer påverka min elförbrukning.

Vad drar mest el:

1. Göra en stor kopp kaffe (50 CL) i kaffebryggaren.
  2. Frysa en is-form i frysen (25 CL vatten).

Jag återkommer med lite J-beräkningar. Ett allmänt råd till dig som undrar över din elförbrukning är att frysen är en riktig bov. Något som kanske inte alla tycker är inte så intuitivt är t.ex. att en full frys drar mindre el än en halvfull.

Använder du vin, om du gör köttfärssås?

Absolut, fast inte i köttfärssåsen. :?:

Använder du köttfärssås när du gör vin?

Nej. :?:

vad föreslår du för filmer gjorda nyligen?

District 9 (första halvan)

Up (med 3D-brillor)

semi-nyligen

The Wrestler

:?:

Vad spelar du för pokerform och stakes?

Låter spännande detta!

Fråga: Hur ser din pokerkarriär ut?

Vad spelar du för limits och hur länge har du spelat? Fått någon riktig aha-upplevelse som pokerspelare? Vem är din favoritpostare på forumet?

Började 2005. Nådde high-stakes snabbt. Blödde näsblod. Levde drömmen.

Gulade en skrämmande stor rulle under två svaga dagar i början av 2006. Började om efter 6 mån. Nådde high-stakes snabbt. Blödde näsblod. Spelat mellan 25-50 och 100-200 dollars Vanlig samt PLO senaste året. Lagt ner pokern för alltid sedan 3 mån tillbaka.

Min största aha-upplevelse (förutom att stand pat bluffen inte funkar i Texas) är nog bet-fold movet.

Favoritpostare är Parre - för underhållningsvärdet. Har inte aldrig någonsin, poker-wise, lärt mig ngt på detta forum.

vem fan i helvetes satan är du och vem tror du att du är?

Jag är det röda som droppar ifrån hammaren och skäran. Jag är dunklet som äter dina barn.

Hur finurlig kände du dig på en skala 1-10 när du valde ditt användarnamn?

6, eftersom det finns flera meningar med det.

aldrig runka elller aldrig ligga? motivera

Det blir helt klart det sista. Jag ligger ändå bara med prostituerade.

fiska efter sex eller sex efter fiske?

sex efter fiske.

Brodera ut dina tankar som långvarig forumlurkare om följande profiler - jello, Hjort, heltok, eurythmech, punkrock_kid, miketime, okocha, nebbis och Lapproffe.

Mycket bra fråga, som förtjänar ett bra svar. Jag återkommer.

Postad
Brodera ut dina tankar som långvarig forumlurkare om följande profiler - jello, Hjort, heltok, eurythmech, punkrock_kid, miketime, okocha, nebbis och Lapproffe.

*eurythmech - Gillar killen. Gör sig ovän med hela forumet för skojs skull. Klarar sig sedan grymt bra när 1500 fiskar och 10 hajar skjuter för att döda. I den diskussionen var nog miketime den största fisken av dem alla.

*Hjort - En ikon. Har dock gått och blivit på tok för snäll på senare dar. Damma av blåslampan Hjort.

*heltok - Självutnämnt allgeni (precis som jag själv). Visst har han kvalitéer, men bara till högst hälften av vad han själv tycker.

*jello/nebbis - I mina ögon så är dessa två samma kille. Jag kan då i alla fall inte skilja på vem som säger vad. Sådär härligt självgoda iaf, men vem kan klandra dom. Ingen skulle bli impad av J-O heller, om han spelade pingis mot ett durkslag.

*okocha - Man måste ju gilla killen. Tyvärr verkar han inte ha lärt sig något alls under det senaste året när det kommer till poker, eventuellt så blir han tom sämre.

*punkrock_kid - Kung i baren. Det räcker långt.

Lapproffe - Han har jag missat.

Staahla -IRL-kung. Många tror att det är du som tänder eld på bocken i Gävle år efter år.

Postad

Vilken är den bästa frågan för mig pokermässigt att fråga och vad är svaret på den frågan?

Vad skulle du vilja ha från mig för att göra mig en bättre pokerspelare?

Hur gammal?

Får du ligg/flickvän på ditt utseende eller på din personlighet?

Tagit någon drog regelbundet?

Har du någon som helst uppfattning om mig från mina poster, kanske kan dra till med nått utifrån den här posten?