cab19 Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Detta är min första HH jag postar så ha överseende ifall något inte är som det ska och den tog över en timme att göra,huvaligen vad jobbigt det var att få till allt Bakgrundsfakta: Har inte spelat många händer SH men spelar rätt så lösaggro i position. Bordsstämning Övriga spelare är rätt så tighta,har jag raisat pf och fått någon syn så har jag bettat ut flop oavsett och vid omslag eller syn vet jag att dom träffat. Lättlästa med andra ord vilket jag säkerligen var också med tanke på min ringa erfarenhet på SH. Fi däremot precis ny på bordet,noll koll på denna person således Spelet Game # 72516911 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Solna" Game ended 2005-05-19 01:40:02 UTC Players: ping (EUR 28,75 in seat 1) mirza1 (EUR 24,50 in seat 2) cab19 (EUR 30,50 in seat 3) AllanDelac (EUR 78,75 in seat 4) dam10 (EUR 24,00 in seat 5) pivvko (EUR 37,50 in seat 6) Dealer: cab19 Small Blind: AllanDelac (0,25) Big Blind: dam10 (0,50) OpeningBetRound cab19 was dealt: A - Q pivvko Fold ping Fold mirza1 Call (0,50) cab19 Raise (2,00) AllanDelac Fold dam10 Call (1,50) mirza1 Fold Standardraise på 4*bb och syn av fi från BB Dealing Flop: [A - T - A ] (Pot = 4,75 ) dam10 Bet (3,00) cab19 Call (3,00) Blir verkligen paff när han bettar ut på en sådan bräda,brukar inte vara "normalt" på denna nivå. Tror inte han sitter på AT för den borde han väl slowplayat isf,sätter han på Ax.Blir så osäker att jag bara synar och hoppas på mirakelkortet Q. Ifall raise,hur mycket,mini eller allin?och om han trycker ev+ på att syna? Dealing Turn: [8 ] (Pot =10,75 ) dam10 Bet (4,25) cab19 Call (4,25) Nu bettar fi inte ens 1/2 pott och jag har ingen aning om var jag står,steker tills någon sekund är kvar och hittar call knappen,tänkte som så att nu nu vill jag verkligen se vad han har så billigt som möjligt.Skall jag ge upp här och bara inse att han mjölkar mig med AT eller TT? Dealing River: [ 4 ] (Pot =19,25 ) dam10 Check cab19 Check Check från fi och jag börjar känna svaghet,men i bakhuvet skriker det att han vill att jag ska göra bort mig med ett bet här och jag faller tillbaka till min turn tanke att jag vill se billigt vad han hade.För vekt att inte trycka här och sätta press på fi? Fi kan ju ha ställt in sig på check-call i detta läge med AK eller ja vad som helst egentligen känns det som. Showdown Resultat kommer senare Avslutning Har verkligen grubblat över denna hand men inte kommit fram till något vettigt för att lyckas maximera vinsten eller minimera förlusten,så därför behöver jag hjälp! Citera
Macroman Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Gör en reraise på hans bet på floppen så vet du var du står. Höj honom med 10-12 $. Känns inte som han har AT eller AK. AT eller Tx hade kan nog checkat och AK förmodligen reraisat preflop (inte säkert dock på denna nivå...). Jag gissar att han har AX eller lågt/medel PP (ej 44 eller 88). Citera
joeki Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Första tanken är att spelet är väldigt weaktight. Du är bara slagen av AT, AK och TT. Reraise på flop är nog att föredra. Citera
Hjort Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Jag gissar att han har KT,QT,JT eller lågt/medel PP. Så du tror att han har en hand med väldigt få outs och antagligen kommer lägga mot en höjning? Kanske inte så bra läge att slå om då. Själv föredrar jag en höjning för att motståndaren mycket väl kan ha ett ess och i så fall kommer betala rätt bra. Om det visar sig att denne har TT/AT eller AK kommer det bli dyrt och det är inte mycket mer med det. Citera
Swede Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 cab, cab, cab Call pa flop, reraise pa turn. Du har formodligen basta handen, och om jag vorde du hade jag latt synat en all in om han slar om pa turn. Dock ar det mer sannolikt att han faktiskt har KT-JT, KK-JJ, aven 99 Han kan aven ha rags och forsoker bluffa, men i sa fall ar det en dalig bluff eftersom han bettar alldeles for svagt pa flop o turn. De betarna ser mer ut som "jag betar halvsvagt for att se turn o river billigare" Hade han haft AT eller TT hade han checkat flop i hopp om att du har ett A och bettar ut. Sa jag star fast call pa flop raise med ca 11 euro pa turn. synar han sa beta ut 1/2 pa river nar han checkar. edit: absolut ingen raise pa flop for du vill inte skramma bort honom. Din hand ar en bra hand och i de flesta fall vinnande handen. Du maste mjolka honom pa pengar. Faran att bara calla turn ar att han kanske sitter pa nagot drag och checkar rivern om han missar, sen bettar du ut river o han foldar. Citera
Stoneburg Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Tycker det är uppenbart att han antingen träffat tian eller har ett skapligt pocketpar. Finns inte en chans att han har dig slagen. Syna flop, raisa turn. Om han synar turn kan du ju börja fundera på att checka bakom på river... Som BÄST har han A med en sämre kicker, men med största sannolikt tian eller ett skapligt pocketpar. Det är vad jag tror i alla fall. Citera
Hjort Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Som BÄST har han A med en sämre kicker, men med största sannolikt tian eller ett skapligt pocketpar. Det är klart att han kan ha en bättre hand, det finns inget i den tillgängliga informationen som gör att man kan utesluta det. Att det sen inte är troligt är ju en annan femma. Citera
Djens Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Håller klart med swede. Syna flop, reraisa sedan turn för att se vart du står. Får du omslag där är det nog bara att blunda o syna, det kan ju vara en bluff med. sen att han mesbettar turn tycker jag säger ännu mer att du ska reraisa. jag tycker att det skriker att han har typ A med en sämre kicker än din. mycket för weakt spelat! Citera
cab19 Postad 19 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2005 Tack för svaren! Wow det här var verkligen nyttigt och få andras synpunkter om sitt spel och inte bara läsa andras HH märker jag,kommer absolut att posta mer HH.s framöver Lite hugget som stucket om att raisa på flop eller turn men jag gillade verkligen Swede:s analys som blev verkligen bra i detta fall eftersom jag fick in ett bet till på turn. Resultatet: dam10 shows: Kc - 9h (a pair of aces) cab19 shows: Ac - Qc (three of a kind, aces) cab19 wins: EUR 18,50 (with three of a kind, aces) Rake: EUR 0,75 Citera
DallasTower Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Vad alla andra sagt: Call på flop och raise på turn. Du kommer förbanna dig själv de gånger du spelar såhär passivt och FI sätter en runner-runner flush med K T på river. Citera
Stoneburg Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Som BÄST har han A med en sämre kicker, men med största sannolikt tian eller ett skapligt pocketpar. Det är klart att han kan ha en bättre hand, det finns inget i den tillgängliga informationen som gör att man kan utesluta det. Att det sen inte är troligt är ju en annan femma. Självklart kan han ju ha i stort sett vad som helst, allt är ju bara antaganden tills man sett korten, min erfarenhet av exakt den här typen av situationer gör mig dock väldigt säker på att AQ är den bästa handen. Tycker att man ser det här spelet extremt ofta från framför allt pocket par och träffad tia, sen visade det sig iofs att han inte ens hade det... Citera
Recommended Posts