Gå till innehåll

Don Orb - 10% ROI på 100kr superturbo, går det?

Recommended Posts

Postad
Du verkar gilla sånt här, är PT bäst till sng? Åsikt om HEM, andra?

Kanske lika bra att investera i ett statprogram istället för att spela, timlönen är ju inte direkt positiv. Back 2 lax igår igen och jag kommer dö snart. Funderar på att vila ut lite på en annan sajt eller så.

Ingen aning... jag har PT själv och har aldrig provat HEM. Jag får inte ut nån bra statistik från SnG-spelandet eftersom jag inte orkar mata in BUy-ins och resultat från dem. Det är möjligt att dessa data kan fångas från vissa HH, men mina från Ongame klarar PT i varje fall inte av.

Det jobbiga med SnG är att om man har säg ett ROI på 5-6% (något som är klart godkänt idag på allt över rena micronivåer) så kommer man även om man lirar hundratals games varje månad att ha månader då man backar kanske 10% rätt som det är. Man kommer att ha tröga månader med bara miniplus eller gå b/e. Sen kommer det en och annan rushmånad då man kan gå 20-25% plus. Bortsett från det sistnämnda så har jag själv klara psykiska problem att försona mig med det här :twisted: Det går ju så jävla absurt dåligt när det går dåligt. Vet inte om du läser min dagbok men i oktober så slutade jag bara inkl bonusar och rakerace på dryga 10 inköp upp på säkert runt 50 timmars pokrande. Trots denna tröghet började jag november med att ha 8 backdagar de 10 första och rasa 20 inköp drygt i rullen. Sen började det gå bra igen och med en knapp vecka kvar av månaden hade jag vänt till över 20 inköp plus. Då kom en downswing modell totalt mörker där jag förlorade hela plusset och lite till på typ 5 dar - Och nu i december har det fortsatt att gå trögt med mycket motrigg och jag ligger back några inköp en vecka in.

Jag lirar ju eg. bara om småpengar - omsätter i snitt runt 25-30 K SEK i månaden och jag har totalt sett bara satt $300 på olika pokersajter så detta har noll och ingen betydelse i min ekonomi som är stabil och bra. Men jag blir tiltad och trött ändå. Jag vill ju kunna plussa mer än marginellt och tror att jag kan det också. Men att tackla dessa downswings och inse att de är lika naturliga och ofrånkomliga som perioderna av goodrun (plussade runt 70 BI i september t ex) och inte nån slags orättvisa avvikelser från det "normala" är nog en av de viktigaste faktorerna för att kunna lira bra SnG.

• Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic