Gå till innehåll

Malmö Autumn Poker Week 2009


Juggler

Recommended Posts

Samtidigt på ett annat bord får vi se årets tightaste läggning. En spelare har gått all-in och motspelaren tänker länge länge länge. Till slut påkallas time, och när brushen räknar ned från tio till ett, muckar till slut motspelaren. Han visar upp A-A. Spelaren som gått all-in sitter förbluffad och visar upp K-K.

 

Förklaringen var att han med A-A ville spela i turneringen länge.

 

Vafan e de för snubbe?

 

ordspråket " i like good times, not long times" fick helt plötsligt sin nemesis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag ska faktiskt berätta hur den handen gick till då det var jag som öppnade med KK.

Sitter i hyfsat tidig pos och slår upp till 550.

Det foldas två hack till denna snubben(en israel som är här med sin polare) som slår 3k preflop. Han spelar 14,5k tot och jag spelar 2k mer.

Jag steker en stund o stoppar, han steker i 5 minuter...

Han får time på sig och frågar om han får visa handen för bordet utan att den ska vara död, det fick han såklart inte.

Med 5 sekunder kvar av timen foldar killen???

Det uppstår en rätt lustig diskussion(såklart), dessutom kommer helt plötsligt 3 pers från sequrity till bordet(chipdumping? haha)

Killen säger att han bara är här tillfälligt och ville att turneringen skulle räcka längre än 3 timmar, fast om hans kompis hade varit ute hade han synat :)

 

Ännu roligare tycker jag det blir när killen säger att han hade diskuterat det här med sin polare bara en halvtimme innan:

"Om jag får AA och nån sätter mig allin preflop ska jag folda(typ)"

Ännu roligare i sig blir det när han säger va polarn hade som svar:

Den situationen kommer inte att uppstå, haha.

Istället för o säga till honom att du måste blixtsyna.

 

hur sjuk hade inte stämingen blivit om han hade fått visa sina AA och fortsätta tänka i 4min. Vafan hade du gjort/tänkt/sagt då ärligt talat?

 

P.S vill man nu avnån skum anledning folda AA preflop så visar man väl fan inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...