eroz Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Bordsstämning: Väldigt lös, ofta såg alla floppen, det var inte speciellt mycket höjningar pf förutom från min sida. Jag har tidigare plockat upp väldigt många småpotter samt varit tvungen att visa jag höjde från knappen med 57o (testade bordet hur mycket bullying dom tålde) så jag har en vädligt lösaggro image. Players: eroz (EUR 48,50 in seat 1) fi2 (EUR 19,75 in seat 2) fi3 (EUR 23,00 in seat 3) fi4 (EUR 10,00 in seat 4) fi5 (EUR 40,00 in seat 5) fi6 (EUR 26,50 in seat 6) fi5 gillade att betta på många potter, dock vek han ner sig ofta när man höjde honom. De andra var väldigt dåliga, synade med lite vad som helst hit och dit. Dealer: fi5 Small Blind: fi6 (0,25) Big Blind: eroz (0,50) eroz was dealt: K:heart: K:diamond: fi2 Call (0,50) fi3 Call (0,50) fi4 Call (0,50) fi5 Call (0,50) fi6 Call (0,25) eroz Raise (3,00) fi2 Call (3,00) fi3 Call (3,00) fi4 Fold fi5 Fold fi6 Call (3,00) Family pot, ska dom vara med och leka får dom betala för det. Raisar lika mycket som jag har gjort tidigare. Flop Q:spade: - Q:club: - 3:club: pot: 14,25 Hmm, hade hellre sett ett lägre par om något på brädan. fi6 Check eroz Bet (10,00) fi2 Fold fi3 Call (10,00) fi6 Call (10,00) Jag bestämmer mig för att jag har bäst hand och bettar ut 2/3 pot (1/2 fiendernas stack) för att ge någon en möjlighet att bluffa all in med en sämre hand samtidigt som jag inte tror att dom foldar något lägre pocket eller liknande med tanke på de händer jag visat samt hur jag har spelat tidigare men får 2 syn. Jag börjar tveka. Turn Q:spade: - Q:club: - 3:club: - J:spade: pot: 44,25 fi6 Check eroz Bet (15,00) fi3 All-In (9,50) fi6 Fold eroz Payback (5,50) Potten är på ~45€ och fienderna har 10 kvar, känns inte som jag kan göra något annat här och blir lite lättad när i alla fall en foldar. River Q:spade: - Q:club: - 3:club: - J:spade: - T:club: The end. Det jag funderar över är flopbettet samt turnbettet. Om jag bettar så pass mycket på floppen så mer eller mindre commitar jag mig själv i handen. Jag måste väl trycka in resten på turn även fast jag får två syn på floppen på den brädan ändå med tanke på den image jag har? Övriga kommentarer är givetvis välkomna. Citera
elvis77 Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Med så många i potten tycker jag att pf raisen är på tok för liten. Citera
albin Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Fi är ju potcommited efter flop och med både steg och färgdrag efter turn så skulle jag också ställa in där. Skulle spelat handen som du gjorde, möjligtvis tryckt ännu hårdare PF. Citera
WeeM Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 6xBB preflop är lagom tycker jag, stor möjlighet att de blockar varandras outs när man är 3 till floppen. Speciellt essen som logiskt sett är farligast. Ihuvudtaget så är ju handen svår. Med så pass lite info på floppen mot 3 motståndare med ett högt par på bordet kommer det bli problem många gånger med KK. Att skicka ut ett bet på $10 känns lite som att skjuta i mörkret och det kommer bli svårt att komma ifrån en eventuell trips från fi. Tror också att med ett så stort bet kommer du att rensa bort många av de händer som du slår medans du får syn av any Q kanske JJ-88. tror istället att ett bet kring halvpott blir bättre, med lite inte info är det ju alltid bättre att försöka hålla ner pottstorleken. I det här läget så synar de bara och det tolkar jag som ännu större chans att nån av dem har ett Q. Citera
eroz Postad 19 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2005 WeeM säger: Ihuvudtaget så är ju handen svår. Jo den är ju det. WeeM säger: tror istället att ett bet kring halvpott blir bättre, med lite inte info är det ju alltid bättre att försöka hålla ner pottstorleken. . Det skiljer 2,5€ mellan 10 och halvpott, det känns som om utgången blir det samma vilket fall. Bettar man låt säga 5 så blir det ju egentligen inte så mycket skillnad där heller, fi har 15 kvar att betta på turn om vi antar att jag får samma två syn (om inte fler) och potten kommer då att vara på 30. Det känns som det enda som kan rädda en då är om ett A kommer på turn och kanske i något fall en klöver. WeeM säger: I det här läget så synar de bara och det tolkar jag som ännu större chans att nån av dem har ett Q. Jo det var ju känslan jag hade, jag gillade inte alls de två syner jag fick på floppen men nästan hur man än bettar på floppen så blir potten ganska mycket större än vad dom har kvar i stackarna på turn vilket sätter mig i ett jobbigt läge. Att checka floppen för att se vad fi gör känns lite vekt men om nån bettar och den andra höjer så kan man ju eventuellt släppa kungarna där. Citera
Juzzam Postad 1 Juni , 2005 Rapport Postad 1 Juni , 2005 Jag har analyserat handen och floppen lite granna och kom fram till att iallafall en av spelarna satt på ett Flushdrag. Kontentan är den att om han satt med Q i handen så skulle kan inte bara calla dig på floppen eftersom om du eller den andre skulle sitta på flushdraget så kommer du att eventuellt dra ut hans QQQ och han måste i detta läget trycka in ordentligt eller eventullelt trycka in allt. Om han sitter på Q så har han helt enkelt spelat väldigt dåligt eftersom om ett klöver faller på Turn så ser inte hans hand så häftig ut längre eftersom det var 2 motspelare kvar till turn. Jag tycker nästan man kan utesluta Q, men dock så tror jag inte att man kan tänka i dessa banorna när man spelar på dessa limitar. Om han sitter med Q alltså en triss så kan en Fisch få för sig att denna handen slår ingen och han ser att du bettar och han callar ner dig hela vägen till river eftersom han ser att du betar men dom glömmer ofta av vad som ligger på bordet och är förblindade av sin egen hand. Så han kan lika gärna sitta med Q på handen. Dock på högre limitar så hade dom garanterat spelat tillbaka på dig. Dock finns risken att han har floppat en KåK eller fyrtal och ser att du betar och bara callar ner dig eftersom han vet att alla hans pengar kommer ligga i potten vid showdown. Skulle det vara i ett proffssammanhang så tror jag dom hade ställt in med AQ eftersom dom är tvungna att få bort flushdragen. Plus att med så liten stack så är det bara att trycka in med denna handen. Citera "I det här läget så synar de bara och det tolkar jag som ännu större chans att nån av dem har ett Q." Det är just det man inte borde tolka eftersom om dom sitter med Q så borde dom spela tillbaka eftersom om klövret faller så sitter man där med sin triss. Så det borde man nästan utesluta helt. Om klövret skulle falla på Turn och Eroz betar All Inn så ser det solklart ut att han representerar Flushen och vad skulle QQQ hjälpa här, då ligger han i ett riktigt psykologisk undertag men en fish skulle inte ens märka detta så det spelar iof ingen roll men ni förstår mig. Men med tanke på limiten och typen av spelare så är jag ganska säker på att han har satt dig på "Q" och han har ett färgdrag som han har bestämmt sig för att gå till River med så billigt som möjligt. Han jagar helt enkelt. Citera
Djens Postad 1 Juni , 2005 Rapport Postad 1 Juni , 2005 Jag tror att den där analysen är lite överdådig, folk p den här nivån förstår inte att andra sitter på färgdrag. Jag tror att du fick däng av Q9s eller nåt liknande. Och Nej, det här hände mig för ett tag sen med, när det inte är GROVA summor med så brukar jag tänka: Okej, Har den jäveln en dam så betalar jag av. Detta gör ajg såklart inte i vilken pott som helst, men näre redan är så mkt inne innan floppen och efter den så... Citera
jackbalsam Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 För det första kan man inte utesluta en dam baar för det inte kommer någon höjning. Höjningar förekommer sällan på dom här nivåerna. Jag tycker du spelade helt rätt. Du måste betta på floppen iom färgdraget och potten är för stor för att du ska kunna folda på turn. Möjligtvis hade du kunnat gå allin direkt på floppen eftersom du ändå inte kommer folda vid ett omslag från någon av fi om jag har fattat stackdjupen rätt. Citera
ssjos Postad 5 Juni , 2005 Rapport Postad 5 Juni , 2005 Min rekation på handen är följande. Potten på flop är så stor, motståndarna är riktigt loose, samt att motståndarnas stackar är ganska små. Utifrån detta kan man väl dra slutsatsen att du inte kommer ifrån denna hand. Chancen att bli utdragen av ett lägre PP är väldigt låg (2 outs). Chancen att någon skulle sitta flush drag i rätt färg är absolut max 25%. (Dem callar 50% suited händer preflop och det är 1/4 att dem har rätt flushdrag). Utifrån detta skulle min taktik vara att få motståndarna att lägga in så mycket pengar med händer som du faktiskt slår AK?, Ax?, PP, och vara berädd på att betala av alla som har dig slagna på flop. Jag skulle inte oroa mig så mycket för färgdragt. (Snarare oroa sig för A på turn? ) Hur gör jag då detta?, Eftersom det trots allt är 2 motståndare och du potentiellt kan bli slagen av A eller klöver på turn så lär du väl betta. Jag skulle dock ha bettat lite mindre, kanske 7-8. Och sen tryckt in dem på turn. Anyway, tycker ditt spel va helt ok också. Citera
Recommended Posts