Gå till innehåll

Tidigt i en turnering


Pokerrr

Recommended Posts

Hej, jag spelade en 180 turbo sng med 2,20 inköp. Det var ganska tidigt in i tineringen och jag plockade upp AQ offsuited i tidig position med 1460 i marker och Blindsen låg på 30/60. Jag gjorde en höjning till 150. Två spelare bakom mig foldar men spelaren efter det slår om till all in och han hade då 1700 marker. Det foldas till spelaren som sitter på dealer buttom och han synar all in med sina 1345 marker.

 

Nu efteråt så har jag funderat och kommit fram till att det nog är en fold som gäller i detta läge. Men dum som jag var så synade jag och åkte ut mot AK :roll:.

 

Frågan är hade ni lagt er eller var det en korrekt syn av mig?

Kan säga att jag inte hade så bra reads på dessa spelare som gick all in för att det var rättså tidigt i tuneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag spelade en 180 turbo sng med 2,20 inköp. Det var ganska tidigt in i tineringen och jag plockade upp AQ offsuited i tidig position med 1460 i marker och Blindsen låg på 30/60. Jag gjorde en höjning till 150. Två spelare bakom mig foldar men spelaren efter det slår om till all in och han hade då 1700 marker. Det foldas till spelaren som sitter på dealer buttom och han synar all in med sina 1345 marker.

 

Nu efteråt så har jag funderat och kommit fram till att det nog är en fold som gäller i detta läge. Men dum som jag var så synade jag och åkte ut mot AK :roll:.

 

Frågan är hade ni lagt er eller var det en korrekt syn av mig?

Kan säga att jag inte hade så bra reads på dessa spelare som gick all in för att det var rättså tidigt i tuneringen.

 

3betta, får en ens en raise på det så är de fold. sen när en synar så är de blixtfold, sad but true.

 

oftast är de AK & typ 88 du möter i såna här situationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold mot två spelare även i en 2dollarsturre. Men jag undrar sa flundran om inte AQ kan vara syn mot en gubbe, särskilt när vi väger in att det är en turbostruktur. Saken är den att folk i en sån här turre kommer att ställa här även med AJ, AT, KQ och kanske t.o.m. QJ. Plus par som vi flippar mot. Blindsen är trots allt uppe på 60 och snart kommer vår stack att börja sjunka mer märkbart varje gång vi passerar. Har lite att göra med bordsstämningen också. Är det väldigt mycket höjningar pre hela tiden så minskar våra egna chanser att stjäla blindar och då kanske det kan vara en fördel att ta vad som i snitt kanske är en 55-45 hand eller nåt för oss. Fast det är sannerligen ett gränsfall och gäller som sagt bara i det här sammanhanget. Tycker också att man kan överväga att vika AQ här direkt - fast har själv svårt att göra det i praktiken. Är bordet väldigt aggro kan det dock bli nödvändigt.

 

Det som kan bli tungan på vågen är vad du sett av höjaren så här långt. Är det första handen han spelar - ge honom credit för en bättre hand och folda. Är det en kille som spelat för hela stacken tidigare med marginella händer och verkar gilla att aggra - ta synen!

 

AK är nog en mer klar syn i det här läget. Hade det varit en vanlig 1-bords SnG hade det däremot varit en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blindsen är trots allt uppe på 60 och snart kommer vår stack att börja sjunka mer märkbart varje gång vi passerar.

Asså sluta nu seriöst hur orkar du ens lägga ner så mkt tid på ett inlägg när man efterr fyra meningar märker att du är ute och cyklar när du säger att blindsen förändrar vår stack märkbart. Sluta nu, lås tråden bara. Allt är ett stort skämt ifrån början och alla vet det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså sluta nu seriöst hur orkar du ens lägga ner så mkt tid på ett inlägg när man efterr fyra meningar märker att du är ute och cyklar när du säger att blindsen förändrar vår stack märkbart. Sluta nu, lås tråden bara. Allt är ett stort skämt ifrån början och alla vet det.

 

 

Alltså vad snackar du om, har du skjutit i dig några slags substanser eller? Kom med begriplig kritik istället - de här två inläggen ovan begriper åtminstone inte jag nåt av. Och vad är det för 160-dollarsturnerinar du yrar om?

 

När blindsen går upp till nästa nivå (som antagligen är 50/100) så äter de 10% av vår stack nästa gång vi passerar igenom dem. Om det är turbostruktur lär vi vara uppe på nästa nivå 75/150 nästa gång igen och då plockar de en sjättedel av återstående stack om vi inte fått upp den. Det är märkbart IMHO. Men en snabb struktur och mycket lösa spelare (på micro stöter man ju inte sällan t ex på folk som uppenbarligen spelar any two i inledningen eller näst intill) KAN det i vissa lägen vara berättigat att ta en syn här, men som jag skrev så anser inte jag heller nåt annat än att normalläget är fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta skämta nu. Det finns inget annat val än fold fold fold fold.....fold fold här.

 

Lägg AQ eller om du öppnar och får omslag blixt folda inget snack blir fan nästan sjukt irriterad på sånt här. Hur har du ens råd att spela $160 turre?

Lås tråden den är ett stort skämt!!!!!:shock:;-)

 

 

Sa jag att ja spelade 160$ turre? Och om man behöver hjälp med något så tror jag att det är i forum man brukar fråga? Kom inte här å lek superstar bara för du kanske kan hantera dessa nivåer. Och vem äre som inte ska lägga ner tid på att posta? Isåfall äre ju du för du har ju inga vettiga argument...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...