Sideshow Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Fi är Agentr som jag har för mig hängde/hänger här. Av det jag sett hittills så ger han bra action och foldar inte mot några 3bets. Detta är inte meningen som någon "rub it in" från min sida utan det är bara fruktansvärt länge sedan jag lirade så kände mig helt lost emellanåt. Jag har 3bettat honom tre gånger innan detta och floppat rätt bra så vi bör anta att han ser mig som aggressiv. Händerna är i kronologisk ordning. Hand 1 Agentr har öppnat säkert 50% av knapparna så 3bet känns standard ***** Hand 1165612026 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 november 2009 22:40:05 Anna 57 (Vanlig/Cash Game) Plats 2: Majjjk (171.10) Plats 4: Jaacken (216.07) Plats 3: tommycosmo (109.49) Plats 1: Agentr (667.80) Plats 5: Rajje1 (168.76) Majjjk lägg LM 0.50 tommycosmo lägg SM 1.00 ** Giv ** Majjjk [, ] Jaacken [N/A, N/A] tommycosmo [N/A, N/A] Agentr [N/A, N/A] Rajje1 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Jaacken Lägg Rajje1 Lägg Agentr Höj till 3.50 Majjjk Höj till 13.00 tommycosmo Lägg Agentr Syna 13.00 *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** Majjjk Satsa 18.00 Agentr Syna 18.00 *** Turn(Board): *** : [, , , ] *** Bet Runda 3 *** Majjjk Passa Agentr Passa *** River(Board): *** : [, , , , ] *** Bet Runda 4 *** Majjjk Passa Agentr Satsa 32.00 Majjjk All-in 140.10 Berättar vi en bra story? Han har i princip aldrig båt här och vi kan reppa QQ,KK,AJ och en och annan sjuk tia. Får vi tillräckligt mycket fold? Jag antar att han antar att ingen på denna nivån har balls nog att göra ett move här. Hand 2 ***** Hand 1165614800 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 november 2009 22:42:03 Anna 57 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Agentr (606.30) Plats 2: Majjjk (231.93) Plats 3: tommycosmo (110.42) Plats 4: Jaacken (214.57) Plats 5: Rajje1 (166.76) Rajje1 lägg LM 0.50 Agentr lägg SM 1.00 ** Giv ** Agentr [N/A, N/A] Majjjk [, ] tommycosmo [N/A, N/A] Jaacken [N/A, N/A] Rajje1 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Majjjk Höj till 4.00 tommycosmo Lägg Jaacken Lägg Rajje1 Syna 4.00 Agentr Höj till 14.00 Majjjk Syna 14.00 Rajje1 Syna 14.00 *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** Rajje1 Passa Agentr Satsa 26.00 Majjjk Syna 26.00 Rajje1 Syna 26.00 *** Turn(Board): *** : [, , , ] *** Bet Runda 3 *** Rajje1 Passa Agentr Satsa 64.00 Majjjk ? Synar bara flop för orka få alla TP+ händer, bättre drag och broadways med pipa i nyllet liksom då vi obv saknar SD-value. Får syn bakom av Rajje1 vilket bör vara lite toppar och en hel del av våra outs misstänker jag. Ger Agentr nötrange på turn, AQ, KK+, KJh, AKh och set. Deg/syn/fold? Finns argument för allt, men känns nästan som att fold>syn>Push? Push känns uselt för vi är antagligen uppe mot nötrange med 0 FE. Syn känns uselt då vi åker på högre färg/stege ganska ofta, reversed implied odds eller vad det nu kallas men kan man folda kanske 15 finfina outs? Hand 3 ***** Hand 1165621555 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 november 2009 22:46:48 Anna 57 (Vanlig/Cash Game) Plats 2: Majjjk (482.27) Plats 1: Agentr (374.37) Plats 4: Jaacken (218.25) Plats 3: tommycosmo (114.42) Plats 5: Rajje1 (127.51) Agentr lägg LM 0.50 Majjjk lägg SM 1.00 ** Giv ** Majjjk [, ] Agentr [N/A, N/A] Jaacken [N/A, N/A] tommycosmo [N/A, N/A] Rajje1 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** tommycosmo Lägg Jaacken Lägg Rajje1 Lägg Agentr Höj till 4.00 Majjjk Syna 4.00 *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** Agentr Satsa 5.00 Majjjk Syna 5.00 *** Turn(Board): *** : [, , , ] *** Bet Runda 3 *** Agentr Satsa 12.00 Majjjk Syna 12.00 *** River(Board): *** : [, , , , ] *** Bet Runda 4 *** Agentr Satsa 34.00 Majjjk Höj till 88.00 Första gången jag flattar pre under hela sessionen så man kan anta att floppen borde smacka min range stenhårt, får ändå ett CB mot oss men behöver väl inte betyda så mycket egentligen. På turn plockar jag upp färgdrag och han skjuter igen. Jag tycker väldigt få starka Ax händer stämmer överens med flopaction. Bättre att höja här, TP är ju så svårt att få HU? Rivrar tvåparet och såhär i efterhand så ser det jättetunnt ut och att jag bluffar river men tanken just då (förutom 2pair value!) var väl att han tröttnat, ett par drag missat samt att han vid det här laget tror jag kan göra sjuka moves och således får gråtsyn från A9+. Är totalt lost i denna hand och misstänker att alla gator samt mitt resonemang kan vara helt off. In before fold pre också. Hand 4 ***** Hand 1165628480 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 november 2009 22:51:42 Anna 57 (Vanlig/Cash Game) Plats 2: Majjjk (538.22) Plats 1: Agentr (344.59) Plats 4: Jaacken (206.19) Plats 3: tommycosmo (120.15) Plats 5: Rajje1 (102.76) Agentr lägg LM 0.50 Majjjk lägg SM 1.00 ** Giv ** Majjjk [ ] Agentr [N/A, N/A] Jaacken [N/A, N/A] tommycosmo [N/A, N/A] Rajje1 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** tommycosmo Lägg Jaacken Lägg Rajje1 Lägg Agentr Höj till 4.00 Majjjk Höj till 12.00 Agentr Syna 12.00 *** Flop(Board): *** : [ ] *** Bet Runda 2 *** Agentr Passa Majjjk Satsa 16.00 Agentr Syna 16.00 *** Turn(Board): *** : [, , , ] *** Bet Runda 3 *** Agentr Passa Majjjk Passa *** River(Board): *** : [, , , , ] *** Bet Runda 4 *** Agentr Passa Majjjk ? Hur ofta har han 55-1010 jämfört med Ax?. Jag anser mig kunna reppa vad som helst här men i stort sett sätter han väl mig på samma range som ovan. Får jag verkligen syn av alla hans händer som ju har SD-värde?. Hur ser matten ut, är det autobet med hela min range om jag tror han synar rätt löst? Hur mycket? Minibet, pot+ eller standard? Vet att handanalysdelen av forumet brukar vara helt useless men när jag t.o.m. gjort historikerna fina för er samt att det inte är några "Jag har överpar och denna snubben som jag inte har någon som helst read på höjer mig på torraste brädan ever vad ska jag göra"-händer så förväntar jag mig en djup diskussion. Citera
Rebonius Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Överlag ganska bra post, Jag antar att han antar att men tack för skrattet Citera
bananuz Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 1. Skulle säga att du drar en rövarhistoria runt 80% av gångerna eller liknande och syna riktigt light om jag vore fi. 2. Tror jag höjer flop och trycker turn. 3. Gillar höjningen. Syn är också bra. 4. Kan tänka mig ett riverbet och dra lite värde ur hans Ax. Citera
Trillske Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Gillar egentligen hur du bygger dina resonemang, även om jag tycker slutsatserna i sig är lite sämre. Kom från lite högre nivåer innan din "paus"?. I min mening: 1) De har nog om inte annat "balls" för att syna dig light här. Alternativt slänger de sin bluff och skriver "fin stege". Men alltså c/r på den här nivån... Problemet du då står inför är att folk i allmänhet inte orkar ändra sig. Antingen bettar de för värde och orkar inte ändra sig till fold eller så bluffar de och då kan de bara följa sin linje och slänga (hör hur typ 90% av PF höjer på ögonbrynen och muttrar "det är ju så man ska göra"). Hela ditt move baseras på att motståndaren ska fatta att typ top-två är en ren bluffcatcher när du pushar, och oavsett hans kvaliteer kommer han nog inte fungera så med tanke på dynamiken på nivån i övrigt. Slängde han misstänker jag att du gamblade 100bb för att slippa visa din hand. Citera
Sideshow Postad 17 November , 2009 Författare Rapport Postad 17 November , 2009 Gillar egentligen hur du bygger dina resonemang, även om jag tycker slutsatserna i sig är lite sämre. Kom från lite högre nivåer innan din "paus"?. I min mening: 1) De har nog om inte annat "balls" för att syna dig light här. Alternativt slänger de sin bluff och skriver "fin stege". Men alltså c/r på den här nivån... Problemet du då står inför är att folk i allmänhet inte orkar ändra sig. Antingen bettar de för värde och orkar inte ändra sig till fold eller så bluffar de och då kan de bara följa sin linje och slänga (hör hur typ 90% av PF höjer på ögonbrynen och muttrar "det är ju så man ska göra"). Hela ditt move baseras på att motståndaren ska fatta att typ top-två är en ren bluffcatcher när du pushar, och oavsett hans kvaliteer kommer han nog inte fungera så med tanke på dynamiken på nivån i övrigt. Slängde han misstänker jag att du gamblade 100bb för att slippa visa din hand. Kul med i alla fall ett svar som inte är en one-liner. Ja, jag har spelat lite högre förut men har helt fel psyke för att grinda på högre nivåer för tillfället. Erkänner att jag inte planerade c/r på river i hand 1 men stackstorlekar och fi's kompetens i den meningen att han är tänkande (inte 0,50 - 1 stereotypen direkt) och antagligen vet samma sak om mig fick avgöra. Men visst, det är ganska thin och i övriga fall stämmer ditt resonemang, lärt mig det av trial and error flera gånger om. Citera
Recommended Posts