ypsil0n Postad 11 December , 2009 Rapport Postad 11 December , 2009 GotChIcKs säger: Är ju slagen 70 % av gånger minst mot tighta FIs därför jag foldade. Jag kommer inte in i Holdemmanger överhuvudtaget. Står att jag måste skriva in nya serial osv. Men kommer inte heller in på deras hemsida. är det någon mer som har problem?? Tror inte du är slagen 70% men skitsamma. Varför höjer du AA om du inte vill ha in pengarna? Som bluff? För info (lol)? EDIT: http://www.holdemmanager.net/registration där kan du nollställa din serial och få en ny om det var det som var problemet med HM, hoppas det löser sig
GotChIcKs Postad 11 December , 2009 Författare Rapport Postad 11 December , 2009 ypsil0n säger: Tror inte du är slagen 70% men skitsamma. Varför höjer du AA om du inte vill ha in pengarna? Som bluff? För info (lol)? EDIT: http://www.holdemmanager.net/registration där kan du nollställa din serial och få en ny om det var det som var problemet med HM, hoppas det löser sig Du såg donkbeten först va? superstd raise med AA där. Men när han gör det spelet bakom är jag slagen garanterat. som bäst coin. Kollade i holdemmanger tråden och där stod det att det är fel på servern typ. Får väl försöka fixa hem HM på nått annat sätt ikväll om det inte funkar hehe.
Snygglenn Postad 11 December , 2009 Rapport Postad 11 December , 2009 Grejen är att det ligger både sd + fd, känns extremt kallt att raisa den floppen och sen folda när ni inte ens är 100bb djupa
GotChIcKs Postad 11 December , 2009 Författare Rapport Postad 11 December , 2009 Snygglenn säger: Grejen är att det ligger både sd + fd, känns extremt kallt att raisa den floppen och sen folda när ni inte ens är 100bb djupa Iofs men jag tror inte jag får in det mer än 60% där typ. Så orkade inte den gången är ju marginellt mot just den typen av FI. Kommer inte in i HM, får väl tanka ny ikväll lr nått om det inte funkar. Ska ju updateras som det står i HM tråden. Nu blir de lite Redbet grind utan stats:P.
Snygglenn Postad 11 December , 2009 Rapport Postad 11 December , 2009 GotChIcKs säger: Iofs men jag tror inte jag får in det mer än 60% där typ. Så orkade inte den gången är ju marginellt mot just den typen av FI. Om vi sätter KcJc som exempel så har du 62% eq mot det och det ligger 680 i mitten. Inte marginellt utan du förlorar massor på att folda här. Har ju så klart mycket bredare range än så men bara ett exempel
skaz Postad 11 December , 2009 Rapport Postad 11 December , 2009 Raisefolda inte AA där, in med degen
GotChIcKs Postad 11 December , 2009 Författare Rapport Postad 11 December , 2009 Snygglenn säger: Om vi sätter KcJc som exempel så har du 62% eq mot det och det ligger 680 i mitten. Inte marginellt utan du förlorar massor på att folda här. Har ju så klart mycket bredare range än så men bara ett exempel iofs har du rätt. tyckte bara han hade spelat nitigt+ nitiga stats därför jag folda. är säkert jätte dåligt.
GotChIcKs Postad 11 December , 2009 Författare Rapport Postad 11 December , 2009 skaz säger: Raisefolda inte AA där, in med degen OK=). +73 Eurosar på 1400 händer. började med att backa lite lätt, för att sedan spela stabilt och hitta +et. lär bli SvS ikväll innan jag hittar utgången. Får väl cracka HM för det funkar inte än iaf.
Qhunden Postad 11 December , 2009 Rapport Postad 11 December , 2009 GotChIcKs säger: Jag kommer inte in i Holdemmanger överhuvudtaget. Står att jag måste skriva in nya serial osv. Men kommer inte heller in på deras hemsida. är det någon mer som har problem?? Har samma problem...
Teh_MoUsE Postad 11 December , 2009 Rapport Postad 11 December , 2009 AA handen är ju brutalt dålig. Har han sett så geee han pengarna. Sånna spelade kan lika gärna höja med QQ/KK där.
GotChIcKs Postad 11 December , 2009 Författare Rapport Postad 11 December , 2009 Qhunden säger: Har samma problem... Vad nickar du på SvS igen? du får gärna dra ett PM om du ej vill outa. Kolla i holdemmanger tråden. Kan ta nån dag typ. Funderar på och ladda hem crackat ikväll inför SvS.
GotChIcKs Postad 11 December , 2009 Författare Rapport Postad 11 December , 2009 Teh_MoUsE säger: AA handen är ju brutalt dålig. Har han sett så geee han pengarna. Sånna spelade kan lika gärna höja med QQ/KK där. Iofs. Om jag ska vara ärlig, så ville jag bara ha ner variansen lite därför jag folda:P. Köpte för övrigt hem 1 PH avsnitt i förväg i går(det som sänds på sön). Nya killen börjar dra igång tugg dirr, nice o se=). Nu hem gjord Pizza.
Partyjack Postad 11 December , 2009 Rapport Postad 11 December , 2009 GotChIcKs säger: Iofs. Om jag ska vara ärlig, så ville jag bara ha ner variansen lite därför jag folda:P. Köpte för övrigt hem 1 PH avsnitt i förväg i går(det som sänds på sön). Nya killen börjar dra igång tugg dirr, nice o se=). Nu hem gjord Pizza. Jag förstår inte?!
GotChIcKs Postad 11 December , 2009 Författare Rapport Postad 11 December , 2009 Partyjack säger: Jag förstår inte?! Köpte hem ett Paradise hotel avsnitt:P 10 kr på Viasatondemand=). Händer ikväll Jacken?
ickash Postad 11 December , 2009 Rapport Postad 11 December , 2009 Gråter blod när jag ser den där AA handen.
GotChIcKs Postad 12 December , 2009 Författare Rapport Postad 12 December , 2009 Någon som är sugen att åka ner i slutet på Jan-Feb får ni gärna skriva det här. Åker som sagt gärna ner. Nu China food på stan=).
GotChIcKs Postad 12 December , 2009 Författare Rapport Postad 12 December , 2009 Va händer boys? smirren smakar surt:S
Partyjack Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 GotChIcKs säger: Köpte hem ett Paradise hotel avsnitt:P 10 kr på Viasatondemand=).Händer ikväll Jacken? Haha, jo jag förstod vad du hade gjort. Däremot förstod jag bara inte ATT du hade gjort det. Men handlar det om 10kr så kanske jag kan förlåta dig.. Varit spelfri hela helgen, festat en del, mucho skönt. Vi ses väl vid borden imorgon antar jag. GL.
GotChIcKs Postad 14 December , 2009 Författare Rapport Postad 14 December , 2009 Partyjack säger: Haha, jo jag förstod vad du hade gjort. Däremot förstod jag bara inte ATT du hade gjort det. Men handlar det om 10kr så kanske jag kan förlåta dig.. Varit spelfri hela helgen, festat en del, mucho skönt. Vi ses väl vid borden imorgon antar jag. GL. hade max kunnat ge 20 kr för ett avsnitt. Tror ändå det kan vara ett par K som köper hem avsnitt 1 gång per vecka, iaf dom så kallade fansen. Yes vi lirade ju en del i dag=). För övrigt så blir det ingen mer Hockey den här säsongen då det står klart att min nuvarande klubb inte låter mig spela i Division 1, utan i Div 2 vilket bara är waste med tid, utvecklas inget där ändå. Tränade på Njoy idag, har 10 dagars provträning. Friskis är annars populärast här med över 10 000 medlemmar. Intrycket av Njoy var rätt nice ändå, lite trånga skåp, samt relaxen var inte så nice. Då var det mycket bättre i Karlstad när jag bodde där. Blandade åldrar var det med. 2 snygga fjortis brudar med fina ass(tog ju obv trappmaskinen bakom dom). Till steriod pumpade nissar. Återstår att se vad jag väljer, hur som helst ska försöka gymma Mån-Fre. för att sedan kunna kröka Fre-Lör. Onsdagar blir det nog en del med. Så livet ser väl ut så här framöver några månader. Poker-Gymma-Festa-Brudar. Behövs inte så mkt mer=). Grinden går igång snart,återstår och se vilken site jag spelare på är upp 1,8 K idag på svs efter en seg inledningen där jag tänkte lägga ner men satt 15 min till och vips rushade man som en gud.
GotChIcKs Postad 15 December , 2009 Författare Rapport Postad 15 December , 2009 Back 2 K idag so far. 5 tablade 5-10 vilket inte var så lyckat åkte på lite setups. Kommer inte posta allt whine. Utan tar några jag vill ha lite hjälp med. Vill ducka A K mot slask. raise andra floppar. 40/28/16 % 3b. PCHANNEL lirar 27/20/5 % 3b, med en 4 bt range på 27%. var väl därför jag pusha flopp, var ju nära och hitta viket. vem är för syn? Han borde väl kunna ha 10-JJ också tkr man ju. iaf ***** Hand History for Game 1192828910 ***** (Party) $1000.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, December 15, 03:17:28 ET 2009 Table Eva Djup 1 (Real Money) Seat 5 is the button Seat 1: SJB ( $2629.56 USD ) Seat 2: Knaso ( $3266.31 USD ) Seat 3: PCHANNEL ( $2081.01 USD ) Seat 4: SlaskTask ( $3533.83 USD ) Seat 5: VaNiaL ( $2099.38 USD ) SJB posts small blind [$5.00 USD]. Knaso posts big blind [$10.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to VaNiaL [ Qs Qh ] PCHANNEL raises [$35.00 USD] SlaskTask raises [$120.00 USD] VaNiaL calls [$120.00 USD] SJB folds Knaso folds PCHANNEL raises [$290.00 USD] SlaskTask folds VaNiaL calls [$205.00 USD] ** Dealing Flop ** [ 8s, 5c, 9s ] PCHANNEL bets [$530.00 USD] VaNiaL raises [$1774.38 USD] PCHANNEL calls [$1226.01 USD] ** Dealing Turn ** [ Td ] ** Dealing River ** [ 2d ] PCHANNEL shows [Ad, As ] VaNiaL shows [Qs, Qh ] VaNiaL wins $18.37 USD from main pot PCHANNEL wins $4282.02 USD from main pot Nästa hand är lite lurig med, fortsätter med en passiv linje. Fi spelar 24/14/5 över 200 händer. När han raisar tillbaka på flopp måste ju kunna vara rätt mkt händer förrutom AA och set känns det ju som. Kallt och Dega och över hans raise? ***** Hand History for Game 1192840356 ***** (Party) $1000.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, December 15, 03:36:53 ET 2009 Table Eva Djup 3 (Real Money) Seat 1 is the button Seat 1: VaNiaL ( $2000.00 USD ) Seat 2: MrsDiamond ( $1917.47 USD ) Seat 3: PCHANNEL ( $6719.73 USD ) Seat 4: gr1llen ( $1904.51 USD ) Seat 5: SJB ( $3505.32 USD ) MrsDiamond posts small blind [$5.00 USD]. PCHANNEL posts big blind [$10.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to VaNiaL [ Kd Kh ] gr1llen raises [$60.00 USD] SJB folds VaNiaL calls [$60.00 USD] MrsDiamond folds PCHANNEL folds ** Dealing Flop ** [ 9c, 2c, 3h ] gr1llen bets [$90.00 USD] VaNiaL raises [$266.00 USD] gr1llen raises [$512.00 USD] VaNiaL raises [$1674.00 USD] gr1llen calls [$1242.51 USD] ** Dealing Turn ** [ 4s ] ** Dealing River ** [ 2h ] VaNiaL shows [Kd, Kh ] gr1llen shows [Ad, As ] VaNiaL wins $95.49 USD from main pot gr1llen wins $3809.02 USD from main pot PCHANNEL säger seriöst i chatten att han hade färg, säger också att Pt3 visar det för han, hoppas han skojjar för det lät som han var seriös, hur som helst han spelar väl inte denna Ak:n speciellt bra, sen att han +:ade 9 K på dom borden jag satt på är ju en annan sak.... ***** Hand History for Game 1192839043 ***** (Party) $1000.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, December 15, 03:34:43 ET 2009 Table Eva Djup 3 (Real Money) Seat 2 is the button Seat 1: VaNiaL ( $2028.01 USD ) Seat 2: MrsDiamond ( $1912.47 USD ) Seat 3: PCHANNEL ( $4671.72 USD ) Seat 4: gr1llen ( $1919.51 USD ) Seat 5: SJB ( $3530.32 USD ) PCHANNEL posts small blind [$5.00 USD]. gr1llen posts big blind [$10.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to VaNiaL [ Ad Qs ] SJB calls [$10.00 USD] VaNiaL raises [$45.00 USD] MrsDiamond folds PCHANNEL raises [$155.00 USD] gr1llen folds SJB folds VaNiaL calls [$115.00 USD] ** Dealing Flop ** [ Jd, 4d, Th ] PCHANNEL checks VaNiaL bets [$255.00 USD] PCHANNEL calls [$255.00 USD] ** Dealing Turn ** [ 8d ] PCHANNEL checks VaNiaL bets [$730.00 USD] PCHANNEL raises [$2462.50 USD] VaNiaL calls [$883.01 USD] ** Dealing River ** [ 7s ] PCHANNEL shows [Ac, Kd ] PCHANNEL wins $849.49 USD from main pot PCHANNEL wins $4061.02 USD from main pot Nu gym, kanske mer grind ikv. Antingen Redbet lr SvS. Har satt upp nu att jag måste ha minst 100 K online på SvS för och spela 5-10 kanske blir i Januari lr ngt. Swingsen känns ju lite för rullen där uppe. Även om jag är rullad för 5-10 30 inköp + iaf. En tanke som slår mig också är vilken sjukt stor skillnad det är på nivåerna, här bluffar folk mycket mer, mer floats osv. Tror det kan vara många 2.50-5 Grinders som fastnar på 2/5 Pga spelet där uppe. Skriv gärna vad ni tkr om följande. Sonnyravestation=spelade mkt mot han på 1/2 för minst 6 månader sen typ. Guybrush=29/25/12 kille verkar sjukt bra. Jacmar= skum kille seplar 22/16/6 men 3 b mig i bb med 85o.mycket bluffar överlag. Bajselof är han vinnande? vet att man inte ska stirra sig blind på statsen men han lirar 30/17/5. Knaso verkar stabil,Gabroll,strxlen,bobbyfjr hyffsade iaf. listan kan ju göras lång. Kallebalik,ante88,keingeld,limmet. Stabilast hitills jag lirat mot är Nickleeson han verkligen dominerar borden totallt det lilla jag sett.
rAilFISH Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 bajselof har jag inte för många händer på men gav väl inget bra intryck igår , va nere på 2/4 och harvade och spelade knappast bra med en massa limpningar samt att han bara dubbla preflop ett antal gånger...vinner deg gör han säkert ändå.
GotChIcKs Postad 15 December , 2009 Författare Rapport Postad 15 December , 2009 rAilFISH säger: bajselof har jag inte för många händer på men gav väl inget bra intryck igår , va nere på 2/4 och harvade och spelade knappast bra med en massa limpningar samt att han bara dubbla preflop ett antal gånger...vinner deg gör han säkert ändå. Håller med lirar konstigt iaf. Såg han på 7/15-10-20 idag.
Knaso Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Ang handen med QQ så satt jag ju på bordet då, vet inte om jag är paranoid lr något men när slask skriver "msn???" en bit innan osv känns det som du kanske ska vara försiktig med att sitt apå samma bord som de båda. Säkert inge colluding där men man vet aldrig (han hade faktiskt 3bettat en hel del på det där bordet). I övrigt om själva handen tror jag det är ganska neutral ev. En fråga är bara 27% 4b, vilken sample size har du på det? För du bör ha en ett antal händer på honom innan du stirrar dig blind på 4bet-stats (tro mig gjort/gör samma misstag). Har bara spelat på kontinuerligt sedan mitten av november på SVS men skulle säga att de regs du identifierat representerar väl egentligen de 5/10 regs du skall akta dig för. Sonny/Guybrush/Bajselof (mot elof är det dock en dum bluff och en setup som gjort att jag är ner mot hnm) är nog några av de få regsen som jag förlorat pengar mot so far, även om min sample size inte är mer än en 30-35k händer så ska väl inte ge det allt för stor vikt.
Forions Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Knaso säger: Har bara spelat på kontinuerligt sedan mitten av november på SVS men skulle säga att de regs du identifierat representerar väl egentligen de 5/10 regs du skall akta dig för. Sonny/Guybrush/Bajselof (mot elof är det dock en dum bluff och en setup som gjort att jag är ner mot hnm) är nog några av de få regsen som jag förlorat pengar mot so far, även om min sample size inte är mer än en 30-35k händer så ska väl inte ge det allt för stor vikt. Har själv spelat drygt 60k händer på nivån och man kan ju säga att Guybrush är den jobbiga reggen på nivån, han spelar dock oftast bara 5/10 i slutet av långa sessioner eller om det är extremt dåligt värde på nivåerna över. Han spelar ju minst 10h/dagen. Däremot är SONNY i mina ögon inte ett dugg bra så jag sitter gärna mot honom. Bajselof har jag inte spelat så mycket mot men det är ingen spelare som jag fått upp ögonen för direkt. Limmet- verkar hyffsad, ElderSerbo är en nitreg som det inte finns något speciellt värde i men inte heller någon man undviker. Kein_Geld som du nämner är ju verkligen inte en bra reg. Där finns mycket värde att hämta.
Antisk Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 rAilFISH säger: bajselof har jag inte för många händer på men gav väl inget bra intryck igår , va nere på 2/4 och harvade och spelade knappast bra med en massa limpningar samt att han bara dubbla preflop ett antal gånger...vinner deg gör han säkert ändå. Bajselof är definitivt bland de sämre regsen jag har mött på 5/10-10/20, som Forions skriver är det ju ekonomiskt korkat att inte spela med Kein_Geld då han är bland det sämsta som fortfarande har pengar kvar.
Recommended Posts