Gå till innehåll

Phyre's CG-dagbok. Back in bizzz


Phyre

Recommended Posts

  • Svars 397
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Party Poker No-Limit Hold'em, $20.00 BB (2 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($4900.74)

Hero (SB) ($5280.76)

 

Preflop: Hero is SB with Q:spade:, Q:club:

Hero bets $50, BB raises $220, Hero calls $180

 

Flop: ($480) Q:heart:, 3:club:, 4:diamond: (2 players)

BB bets $320, Hero calls $320

 

Turn: ($1120) 8:diamond: (2 players)

BB bets $1080, Hero calls $1080

 

River: ($3280) 9:diamond: (2 players)

BB raises to $3260.74 (All-In), Hero calls $3260.74

 

Total pot: $9801.48

 

Results:

Hero had Q:spade:, Q:club: (three of a kind, Queens).

BB had 3:diamond:, Q:diamond: (flush, Queen high).

Outcome: BB won $9800.48

måste vara leoo du spelar mot.

 

glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha idag svängde det fan inte mindre direkt lol. Fick in en river ganska gött här. Lite scared för färg men snap-call likaväl.

November går bra hittills :)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $50.00 BB (8 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

CO ($7450)

MP2 ($23344.06)

MP1 ($17061.71)

UTG+1 ($5903)

UTG ($1682)

SB ($10739.75)

Hero (Button) ($9310.46)

BB ($5000)

 

Preflop: Hero is Button with J:club:, 10:spade:

1 fold, UTG+1 bets $150, MP1 calls $150, MP2 calls $150, 1 fold, Hero raises $650, 3 folds, MP1 calls $500, 1 fold

 

Flop: ($1675) Q:heart:, 9:heart:, 5:spade: (2 players)

MP1 checks, Hero checks

 

Turn: ($1675) 7:spade: (2 players)

MP1 bets $1300, Hero calls $1300

 

River: ($4275) K:heart: (2 players)

MP1 raises to $15111.71 (All-In), Hero calls $7360.46 (All-In)

 

Total pot: $18995.92

 

Results:

Hero had J:club:, 10:spade: (straight, King high).

MP1 had J:diamond:, 9:diamond: (one pair, nines).

Outcome: Hero won $18990.92

 

Frågan är ska man ta sista nattbussen hem eller köra lockdown till första morgonbussen? :)

 

Kan du förklara din linje här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så mkt att snacka om. Trebettar många händer på knappen mot honom nu när vi är så djupa. Är väl ganska standard imo. Checkar flop för jag blir ofta checkraisad på en sådan bräda. Han vevar ut pot bet på turn jag synar. River är en K och jag får in min stege och färg ligger på bordet.

Nu denna spelare har ofta gått all-in på för att representera något starkt på bordet. Det märkte jag i våran HU match. Visst han kan ha fått in färgen men han gör såna här moves såpass ofta så det är så otroligt vinstgivande att syna.

 

Tycker linjen är fiskig faktiskt: 3bet IP är inget konstigt men att sen checka en flop du borde tycka är bra och istället ta linjen C/C turn, jag hoppas du floatar där o inte bara ger upp om du blankar? River är std att snappa av.

Skulle han nu C/R flop, vad sägs om att 3beta om honom nån gång? Och om inte....varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker linjen är fiskig faktiskt: 3bet IP är inget konstigt men att sen checka en flop du borde tycka är bra och istället ta linjen C/C turn, jag hoppas du floatar där o inte bara ger upp om du blankar? River är std att snappa av.

Skulle han nu C/R flop, vad sägs om att 3beta om honom nån gång? Och om inte....varför?

 

Hmm jag försökte väl undvika bygga en stor pot, speciellt mot den här spelaren. Mot en annan hade jag nästan helt säkert bettat flop. Vet faktiskt inte hur jag skulle gjort på river om jag hade blankat.

Intressant att du frågar om han nu C/R flop. 3betta en vanlig bra reg hade varit optimalt i det läget eftersom dom då slänger eventuella drag, färgdrag a,q och sådana händer eftersom vi är såpass djupa. Det enda dom kan reraisa mig med är ett sånt smalt handurval som ja, bara set i princip... Hursomhelst mot just den här typiska spelaren hade inte haft några problem med att skyffla in allt med a,q färgdrag och kanske tom kq. Han är ingen stjärna direkt ;)

Såg honom i en pott tidigare där han dunkar av 200BB djup med top par och mellan kicker på flop mot en tajt spelare.

Som sagt annars väldigt bra spel att 3betta en vanlig reg. Hrmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte blivit någon poker nu på tre dagar för jag har gått och blivit sjuk :-( Har inte varit sjuk på fem år och ingen höjdare alltså. Ligger nu och möglar i soffan och kollar på vakna med the voice lol.

Ska se om jag kan ta mig till kontoret imorrn, får se

 

Krya på dig!

 

Intressant DB med intressanta linjer. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...