Gå till innehåll

Satellitbubbla, specifikt o allmänt


Recommended Posts

Hej!

 

Jag har börjat lira lite satelliter till de dyrare söndagsturneringarna, och känner att jag hela tiden mot slutet hamnar i situationer där jag känner mig helt lost...senaste exemplet:

 

ursäkta HH från minnet:

 

Fyra spelare kvar, 3 biljetter, spelet är rätt så tight och folk turas om att ställa in, har hållt på så ett bra tag utan att en hand visats...

 

Blinds 1k-2k, +ante 100

 

Spelare 1 18k

Spelare 2 12k knappen

JAG 13k plockar upp A5o på SB

Spelare 4 16k BB

 

 

Spelare 1 foldar, spelare 2 gör den standardmässiga (även om Fi har varit den tightaste i gänget och foldat sin SB till min BB flera gånger) pushen och jag gör vadå?

 

Och vad kan ni duktiga tipsa om vidare läsning på området?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Vet inte hur bra ICM-kalkylatorn fångar nashoptimalt spel i satellit, men så här säger den iaf givet beskrivna förutsättningar:

 

CO 100.0%, Any two

BU 2.3%, TT+

SB 0.5%, AA

BB 1.8%, JJ+

SB 2.3%, TT+

BB 1.4%, QQ+

BB 1.8%, JJ+

BU 77.4%, 22+ Jx+ T2s+ T5o+ 92s+ 96o+ 82s+ 86o+ 73s+ 76o 63s+ 65o 52s+ 42s+

SB 3.0%, 99+ AKs

BB 0.5%, AA

BB 11.3%, 66+ A8s+ ATo+ KTs+ KQo

SB 100.0%, Any two

BB 8.6%, 66+ A9s+ AJo+ KQs

 

Som du ser är det en fruktansvärt tajt synrange som gäller, vilket i sin tur medför att pushrangerna är enormt breda, även om jag kanske skulle räkna med att folk synar något lite mer brett om än marginellt. Din hand är således not even close för en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är 4 spelare och ni har iprincip lika stackdjup (en stöld mer eller mindre). Det är 3 betalda platser (som alla är lika värda), vilket innebär att du har 75% chans att komma ITM (visst du och en till har lite mindre marker, så justera siffran neråt lite). Detta betyder att du som minst kommer behöva i runda slängar en 75-25 situation, och det har du i princip aldrig här.

 

Som du såg i henjons inlägg så ska du syna med 99+ och AK+ OM fi ställer optimalt, vilket av texten att döma är nåt han inte gör. Han verkar ju väsentligt tightare än så, vilket gör att vi måste justera vår synrange betydligt snävare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...