Gå till innehåll

Tilthand från helvetet


Kaobell

Recommended Posts

Hej mina kamrater.

Jag fick idag se det värsta jag någonsin sett i pokerspel.

Här har vi en spelare som verkar vara en riktig tänkare, han påstår sig att ha odds att syna mot AK. För mig förefaller det uppenbart att man lägger denna hand innan floppen utan att tänka igenom det särskilt mycket. Visst för att sno blinds eller dylikt någon gång men jesus och budda och tom cruise. Hursomhelst, argumenten han ger är att 1. du är shortstack 2. jag har odds att syna mot AK. Om det är suited eller inte vette fan men det känns spontant som nej.

 

PokerStars Spel #34962860141: Turnering #209010374, $3.00+$0.30 USD Holdem No limit - Omgång XXII (1000/2000) - 2009-11-05 21:52:32 CET [2009-11-05 15:52:32 ET]

Bord '209010374 195' 9-max Plats #9 har knappen

Plats 1: Boris(ekb) (17219 i marker)

Plats 2: Kaobell (19584 i marker)

Plats 3: viktorov (28825 i marker)

Plats 4: shake1860 (13558 i marker)

Plats 5: Ward6 (43097 i marker)

Plats 6: giglov (60495 i marker)

Plats 7: Sadon76 (68446 i marker)

Plats 8: DaBigMan68 (57578 i marker)

Plats 9: TGil (79686 i marker)

Boris(ekb): lägger ante 250

Kaobell: lägger ante 250

viktorov: lägger ante 250

shake1860: lägger ante 250

Ward6: lägger ante 250

giglov: lägger ante 250

Sadon76: lägger ante 250

DaBigMan68: lägger ante 250

TGil: lägger ante 250

Boris(ekb): lägger lilla mörken 1000

Kaobell: lägger stora mörken 2000

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Kaobell [ X , X]

viktorov: lägger sig

shake1860: lägger sig

Ward6: lägger sig

giglov: lägger sig

Sadon76: höjer 4000 till 6000

DaBigMan68: lägger sig

TGil: lägger sig

Boris(ekb): lägger sig

Kaobell: höjer 13334 till 19334 och är all-in

Sadon76: synar 13334 och visar 4h 7h

 

 

Kan nån förklara vad jag missat när dessa spel är bortom mitt förstånd?

 

Hans reads på mig är väl att jag är shortstack och därför talanglös. Övriga bordet bör ha sett mig visa stål vid exakt varenda gång det gått till showdown och en 3-outare åt andra hållet. Ja, som sagt.. Lär mig!

 

Edit: Om vi bortser faktumet att jag har en specifik hand, och lägger in en tight spelares range för att re-raisa all-in typ: 77+ AT+ K9+ QT+ eller nått?

Nu söker ju jag efter ett givet svar dvs att det är fel att syna bort en tredjedel av sin stack med 47s, men det torde ju visa sig. Jag har inget pokerstove eller dylikt så det vore fint att få en lite diskussion så att jag kan fortsätta spela i tron att folk som gör dessa spel är spelare jag ska vara glada över att dom existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK v 2 levande kort, ca 60% v 40%.

"Övriga bordet bör ha sett mig visa stål vid exakt varenda gång" AK= Stål?

AK är inte mer än två kort som råkar vara dom två högsta i leken. Vad jag menar är att jag visat mig ha lett varenda gata när något kommit till showdown så att jag vill inte påstå att det ska vara lämpligt att syna med crap mot mig då jag visat att jag menar allvar då jag 3betar.

 

Jag hade inte heller AK i just denna hand. Vad jag vill veta är att det är ett feltänk från fi, vad han än tänker. Vad han sa var att "I had odds against AK". Så vad han gör då är väl att stoppa in det i någon mirakelmojäng där han får fram att han har två levande kort mot min range som i hans huvud bara är AK..

 

Han var dessutom övertygad om att det är just därför att han är en vinnande spelare, vilket jag kan ha vissa spekulationer kring.

 

Du ska vara glad att han gör dessa spel, men tilt hand från helvetet är det inte. Att floppa 4-tal, få in pengarna mot över par som drar in en högre 4-tal är tilt handen från helvetet ;)

 

Ja jo inser ju att det finns värre situationer. :)

Men just i preflopavseende finns få saker som steamar mig så mycket som såna här spel. Därav rubriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

109,587,456 games 0.005 secs 21,917,491,200 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 61.621% 61.38% 00.24% 67263544 264858.00 { AKs, AKo }

Hand 1: 38.379% 38.14% 00.24% 41794196 264858.00 { 74s }

 

1.6 mot 1

 

---

Han ska syna 13 334 i en pot på 28 584 dvs. 2.1 mot 1

 

Han har då ganska bra marginal att syna mot AK.

 

Har du dock AK eller AA-KK blir de fel av han att syna, men de är ju en annan femma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack deom_om.

 

Nu hade jag ju inte AK.

 

Men hur står sig 47h mot rangen jag angav i första inlägget ?

 

För jag vill ju tro att jag framstår att ha en bredare RRAI-range än AKo och AKs.

 

I detta fall hade jag KK. Anledningen till att jag ens startar tråden är för att h*n försvarar sitt spel när jag ber h*n dö i en flott-eld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda felet han gör är väl att höja för stort preflop, 3x med dessa stackdjup känns i överkant. Inte direkt något att hetsa upp sig över dock, särskilt mtp att det är mikronivå. Synen när han får 2:1 i pottodds är given.

Faktiskt rätt komiskt att du tycker att detta är det värsta du sett vid ett pokerbord. Eller blev jag levlad? WP isf.

 

Edit:

Anledningen till att jag ens startar tråden är för att h*n försvarar sitt spel när jag ber h*n dö i en flott-eld.

Jaså, du är en sån varelse, då förstår jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt rätt komiskt att du tycker att detta är det värsta du sett vid ett pokerbord. Eller blev jag levlad? WP isf.

 

Jaså, du är en sån varelse, då förstår jag.

 

Ahh, härligt med lite klassisk pf. Levlad? Jag avlider, lägg av..

 

Visst det finns fall där jag sett folk som är autoallin med mindre än en sb och lustiga händer blir Allin innan floppen. Men när någon frivilligt har 1/3 av sin stack inne med det där så har jag ärligt talat inte sett det. Vad tyckte du den delen av inlägget tillförde? Stilfullt att kalla någon för "varelse".

 

Jag vill ju inbilla mig att jag kan komma till det här forumet med frågor och få svar men det där är bara för hemskt. Varelse, prova att kalla någon det utan skyddet av din dataskärm och se vad det får för effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, härligt med lite klassisk pf. Levlad? Jag avlider, lägg av..

 

Visst det finns fall där jag sett folk som är autoallin med mindre än en sb och lustiga händer blir Allin innan floppen. Men när någon frivilligt har 1/3 av sin stack inne med det där så har jag ärligt talat inte sett det. Vad tyckte du den delen av inlägget tillförde? Stilfullt att kalla någon för "varelse".

 

Jag vill ju inbilla mig att jag kan komma till det här forumet med frågor och få svar men det där är bara för hemskt. Varelse, prova att kalla någon det utan skyddet av din dataskärm och se vad det får för effekt.

:lol:

Du sa alltså åt en människa att dö. Pga ett spel som kanske inte va standard, men fan inte långt därifrån. I en 3dollarsturnering.

 

Men själv kissar du nästan på dig av indignation av att bli kallad "varelse". Självinsikt någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet han gör är ju höjningen till 6k med dig och en annan shortstack efter sig som han commitar sig emot. Synen sen med oddsen han får känns korrekt.

 

Mot den rangen du angav innan så har han lite drygt 33% equity.

Med pottoddsen så behöver han knappt 32% för syn så om han tror att det är din range så är synen ok.

 

Tack för svaren, nu förstår jag bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda felet han gör är väl att höja för stort preflop, 3x med dessa stackdjup känns i överkant. Inte direkt något att hetsa upp sig över dock, särskilt mtp att det är mikronivå. Synen när han får 2:1 i pottodds är given.

Faktiskt rätt komiskt att du tycker att detta är det värsta du sett vid ett pokerbord. Eller blev jag levlad? WP isf.

 

Edit:

 

Jaså, du är en sån varelse, då förstår jag.

 

Det där håller jag verkligen inte med om. Det är dock öppningsraisen som är det absolut sämsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...