Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$100/$200 Texas Hold'em - Monday, October 17, 07:14:45 EDT 2005

Table Table 66943 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: poolisen ( $18095.50 )

Seat 2: bananas7 ( $3590.50 )

Seat 3: Brizganc ( $4170 )

Seat 4: C_Kruel ( $6075.26 )

Seat 5: xMrCOHIBAx ( $10945.50 )

Seat 6: obi___one ( $8863 )

Seat 7: crofish1 ( $11247 )

Seat 9: shotgun28111 ( $6750 )

Seat 10: I_M_BIGDOG ( $4766.50 )

Seat 8: mahmouda ( $1002 )

I_M_BIGDOG posts small blind [$50].

poolisen posts big blind [$100].

mahmouda posts big blind [$100].

Dealt to poolisen [ T :heart:,T :diamond: ]

bananas7 folds.

Brizganc folds.

C_Kruel folds.

xMrCOHIBAx raises [$200].

obi___one folds.

crofish1 raises [$300].

mahmouda folds.

shotgun28111 folds.

I_M_BIGDOG folds.

poolisen calls [$200].

xMrCOHIBAx calls [$100].

** Dealing Flop ** [ T :spade: , K :club: , 8 :diamond: ] <- Skön träff. Slowspelar? :|

poolisen checks.

xMrCOHIBAx bets [$100].

crofish1 raises [$200].

poolisen calls [$200]. <- Här skulle jag re-raisat? Vet inte vad jag sysslar med. Är lite smånojjig eftersom det är för mycket folk med i potten, men en re-raise hade varit på sin plats här för att få bort några.

xMrCOHIBAx calls [$100].

** Dealing Turn ** [ 3 :spade: ]

poolisen checks. <- MISSCLICK! helvete.. Kanske tur dock, tror han hade fortsätt jaga stegen, och därmed dämpade jag förlusten, men om inte J hade kommit på river så hade jag fått potten.

xMrCOHIBAx checks.

crofish1 checks.

** Dealing River ** [ J :heart: ]

poolisen bets [$200].

xMrCOHIBAx raises [$400].

crofish1 folds.

poolisen raises [$400].

xMrCOHIBAx raises [$400].

poolisen calls [$200].

xMrCOHIBAx shows [ Qs, 9s ] a straight, nine to king.

poolisen doesn't show [ Th, Td ] three of a kind, tens.

xMrCOHIBAx wins $3245 from the main pot with a straight, nine to king.

RÖÖV! Klart man blir utdragen. Aja, ska inte spela mer nu iaf. Dags att sola, l8r.

• Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

QQ handen kan du nog inte spela bättre, men många andra händer du har lagt upp här har du minst sagt spelat konstigt och dåligt i.

Du kan inte lägga upp en bild på hur PT ser ut? Skulle vara intressant att veta hur du spelar och vilka nivåer du har spelat på.

Sen skulle jag råda dig att gå ner till iaf 30/60, du har verkligen inte rulle till 100/200. Och med tanke på händerna du har postat tror jag inte då är vinnare där eller, inget illa menat men jag tror att du har rushat som bara den och kommer få det svårt om du inte tar det lite lungt.

Postad

Jag håller med Gyre... du resonerar rätt konstigt i några av dina handhistorys. I ena meningen slowspelar du, i nästa är du rädd för att de träffat. Själv har jag bara spelat FL på $5/10 nivå men jag tror med det lilla jag sett av dig att du skulle få svårt bara där. I fixed limit kan man ha enorma streaks up och ner... man kan spela +-0 eller backa över 10'000+ händer trots att man varit en stabil vinnare de förgående 100'000 händerna. Så till och med 10'000 händer säger inte speciellt mycket om ens kapacitet på en nivå. Fixed limit handlar i min mening om att spela MÅNGA händer på många bord och därmed utnyttja de små fördelarna man hela tiden har som en bättre spelare. Om du tror att resultaten du presenterade över bara några händer säger någonting så måste du tänka om rejält.

AA handen tycker jag du spelar helgalet.. att bara syna preflop och på flop känns som gjort för att bli utdragen. När sedan ett långsökt men ändå möjligt drag går in på turn så höjer du [!?!?]. Jag tycker du skulle ha höjt preflop, höjt på flop. Sedan får du visserligen ett riktigt svårt beslut att ta på floppen eftersom BABYFACE troligen kommer att 3-betta sin färdiga stege. Vad kan du göra då? har du sådan disiplin att du kan lägga? knappast va? det bästa då kanske är att "informationscappa" på floppen!?! och folda om BABYFACE direkt bettar ut på turn?

TT handen tycker jag du börjar bra i. Men att missa check-raisen på flop är riktigt illa. Du har ju bestämt dig för att slowspela och vill nu ta betalt, vad är du nojjig för? tror du att TTT redan är slaget? om inte så ska du ju göra allt för att öka pottstorleken medans du fortfarande har bäst hand och låta draghänderna betala innan de träffar.

Att checka turn är väl inte helt fel om du känner dig säker på att kunna få in en check-raise, men det är som det visar sig ett farligt move.

På river är det ju bara tragiska att han träffar sin hålis. Du kan ju omöjlig sätta honom på Q9s efter hans preflop-raise. Den mest (enda?) tänkbara handen här är väl JJ, som du också förlorar mot, Q9s känns surt att förlora mot. Den enda halvvettiga handen han kan höja med på river som du slår är väl KJs. Så, att endast syna hans reraise hade nog räckt.

Postad

=) j/k.

upp $1200 inatt. låg som bäst 11k upp men fortsatte spela och betta in i stål. :/ aja dags att sova. kallt intresse för dagboken märker ja, så kommer bara uppdatera om det händer något drastiskt,.

Postad
kallt intresse för dagboken märker ja, så kommer bara uppdatera om det händer något drastiskt,.

Du postar ju inte så ofta, då blir det heller inte så många svar.

Om du kan lägga upp liter bilder på lämpliga delar av PT så skulle jag genast bli ytterst intresserad av denna då det är den enda "high-stakes"-FL dagboken som det skrivs något i för tillfället.

Dock finner jag det ganska svårt att tro på vad du skriver ibland, ta det inte personligt men det är luktar lite surt faktiskt.

• 4 months later...
Postad

Jag spelar knappt någon pokerlängre.

Ni hade rätt, de flesta iaf.

Gick ner från $50k rullen till $20k ;/

Tog ut resterande belopp, satte in €1000 till på b2b och grindar €10 & €20 SnG's.

Blir inte mycket speltid i veckan, jag håller på och försöker suga åt mig så mycket pokerkunskaper som möjligt medans jag lirar mina SnG's.

Jag tycker jag har utvecklats en del på senare tid, då inom mitt NL spel då jag i princip inte spelar någon FL alls nu, blir lite 5CD ibland bara på micronivå.

Ligger på en 30-40% ROI på SnG så plussar rätt OK där ändå, dock inga monstersummor. Men har kunnat ta ut €3000 i månaden så jag lever ganska OK ändå.

Har även hunnit skaffa mig ett ganska nytt och fräscht förhållande med en toppentjej så dit går mycket tid samt till träning.

Har tänkt att skriva i dagboken, men det blev aldrig av så har nöjt mig med att följa vissa personers dagböcker som jag tycker är intressanta och som jag kan ta en del kunskap ifrån, tack för det.

Ha det fint alla!

Postad

Min rulle ligger på €9480.

Blev en hel del SnG nu imorse under tiden jag jobbade.

Kände dock att jag inte kunde hålla 100% fokus då det kom och gick folk som störde en lite.

Samt spelade bara en SnG åt gången, brukar hålla mig till 4 st åt gången.

Så spelade 5 st €20 och en €50 SnG.

€20 SnG:

1. 5

2. 3

3. 3

4. 1

5. 2

+€160

€50 SnG:

1. 3

+€50

Jag hade gärna spelat FL, men på den nivån jag känner att jag vill spela räcker jag inte till helt enkelt. Och jag har försökt grinda lägre nivåer, men blir allt för många +-0 eller marginellt + eller - vilket känns som slöseri med tid. För mig funkar SnG bäst för tillfället, och där blir det inte särskilt högt spel, och jag har en rulle som klarar lite dåliga perioder, vilket inte har varit så många nu än så länge, men de kommer väl.

Kan ju även ha varit så att jag snöade in mig på något sätt innan under min tid då jag spelade FL, då jag hade mycket problem runt omkring mig som kanske störde mig på något sätt utan att jag visste om det, jag har iaf fått en nytädning inom pokern i min upprustade lägenhet med min nya tjej, så det känns toppen!

Kanske blir lite SnG dagbok här ist, och sen eventuellt någon gång framöver även FL & NL dagbok, bara jag hittar det rätta flowet igen!

• Skapa nytt...