grooch Postad 14 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2005 Sååja.. Nu börjar det likna något Min BR förtillfället: B2B: Cashade ut €560 Multipoker: $9,593 :D (cashade ut $2k till resor) Har plussat i princip plussat varje dag i 2 veckor nu. Inte haft en enda bad streak, så känns fruktansvärt skönt. Bokade precis en 2 veckors semester på Ayia napa, och ska åka iväg imorgon, samt en 2 veckors semester till Rhodos i början på Juli. Sen funderar jag på att casha ut $6000 och sen börja om och bygga rulle med $1500 för att inte gula allting, låter det OK? Känns iaf riktigt bra nu, med riktigt skönt flyt. Behövdes verkligen nu när jag är arbetslös
grooch Postad 14 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2005 30/60 TexasHTGameTable (Limit) - Mon Jun 13 22:07:31 EDT 2005 Table Table 48784 (Real Money) -- Seat 9 is the button Total number of players : 9 Seat 2: tullys ( $1229) Seat 3: tiltboy1 ( $1084.5) Seat 4: Madroland ( $1407) Seat 5: Pokerdoc07 ( $867) Seat 6: poolisen ( $2354.93) Seat 7: bigrock7 ( $1065) Seat 8: twylla ( $921) Seat 9: plprof ( $1719) Seat 10: no_soup4you ( $1156) no_soup4you posts small blind (15) tullys posts big blind (30) ** Dealing down cards ** Dealt to poolisen [ Qd Qh ] tiltboy1 folds. Madroland folds. Pokerdoc07 calls (30) poolisen calls (30) bigrock7 folds. twylla calls (30) plprof calls (30) no_soup4you calls (15) tullys checks. ** Dealing Flop ** : [ 9c, 9s, Qc ] no_soup4you checks. tullys checks. Pokerdoc07 checks. poolisen bets (30) twylla folds. plprof calls (30) no_soup4you folds. tullys folds. Pokerdoc07 folds. ** Dealing Turn ** : [ As ] poolisen checks. plprof bets (60) poolisen raises (120) to 120 plprof raises (120) to 180 poolisen raises (120) to 240 plprof calls (60) ** Dealing River ** : [ 8c ] poolisen bets (60) plprof raises (120) to 120 poolisen raises (120) to 180 plprof raises (120) to 240 poolisen calls (60) ** Summary ** Main Pot: $1197 | Rake: $3 Board: [ 9c 9s Qc As 8c ] xxOtisxx balance $1500, sits out tullys balance $1199, lost $30 (folded) tiltboy1 balance $1084.5, didn't bet (folded) Madroland balance $1407, didn't bet (folded) Pokerdoc07 balance $837, lost $30 (folded) poolisen balance $3011.93, bet $540, collected $1197, net +$657 [ Qd Qh ] [ a full house, Queens full of nines -- Qd,Qh,Qc,9c,9s ] bigrock7 balance $1065, didn't bet (folded) twylla balance $891, lost $30 (folded) plprof balance $1179, lost $540 [ 9d Ah ] [ a full house, Nines full of aces -- Ah,As,9d,9c,9s ] no_soup4you balance $1126, lost $30 (folded) +$4,200 efter en 6 timmars session, därmed min bästa session någonsin. Spelade dock 30/60, som jag aldrig gjort innan. Tyckte motståndet var relativt enkelt, hamnade antagligen vid ett riktigt tomtebord, bara tacka och ta emot Det värsta är, att jag är ingen bra pokerspelare. Jag är väl heller inte usel, men jag har fått höra det att jag spelar så fel ibland så det blir svårtläst för motståndarna och diverse skällsord för alla mina klonkningar.. Jag spelar så mycket händer så sjukt dåligt, men har varit Alexander Lukas det senaste, fick 3 st pokerböcker idag som jag beställt, tänkte läsa lite på beachen när jag inte bärsar, för att förhoppningsvis utvecklas till en bättre spelare när jag kommer hem - för turen kommer ju knappast vara med mig för alltid. Ska åka till flygplatsen nu snart, och hoppas jag kommer tillbaka som en nytänkade spelare, var iaf skönt att hitta en go session innan avfärd, lite extra fickpengar Ha det bra alla! BR (vid start) 2005-05-27: $100 - Total BR 2005-06-14: $11,945
Blado Postad 14 Juni , 2005 Rapport Postad 14 Juni , 2005 jag tycker allt motstånd är lätt om man är på en cardrush
grooch Postad 28 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2005 Home sweet home. Nu ska det byggas BR!
thorn Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Har du alltså gått från $90 till $11000 på en månad? Det är ju helt tokigt!
Trolldeg Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Inte konstigt att poker har blivit så populärt när folk hör sådana här historier. Bara att ta av sig hatten och säga grattis till dig! Bra jobbat! Hoppas det fortsätter att flyta på.
grooch Postad 6 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2005 Har varit uppe och skottat ganska mycket på 30/60 FL som jag har börjat gilla skarpt. Var väldigt svängigt första veckan då jag brukade komma runt +-0 ibland lite minus, var inte så mycket vinster. Men sen dess har det lossnat ordentligt, har plussat omkring ~$1000 / dag (kanske inte så mycket för den nivån, men svajar ganska friskt visas sessioner), vilket jag är fruktansvärt nöjd med. Från att i början av min "pokerkarriär" egentligen bara spelat odisciplinerat, slaskigt och tiltat så har det verkligen lossnat nu. Iofs varit i ett riktigt grymt flow nu och träffat väldigt mycket. Ska ta en paus från pokern nu fram tills september och åka till nya zeeland och surfa och vara med flickvännen. Kommer lägga upp lite händer här ikväll som ni kan få analysera lite. BR (vid start) 2005-05-27: $100 - Total BR 2005-07-06: ~$28,000
bennolenno Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Är det bara jag som inte hänger med riktigt? Från ena dagen till den andra så är det plötsligt typ 9K på multipoker? Har det försvunnit nåt inlägg på vägen eller är jag dum i huvudet, eller båda två? Jag fattar helt enkelt inte hur det blev 9K helt plötsligt.
grooch Postad 6 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2005 Är det bara jag som inte hänger med riktigt? Från ena dagen till den andra så är det plötsligt typ 9K på multipoker? Har det försvunnit nåt inlägg på vägen eller är jag dum i huvudet, eller båda två?Jag fattar helt enkelt inte hur det blev 9K helt plötsligt. Ena dagen till den andra, och ena dagen till den andra.. Under 2 veckors tid. Spelar 8-10h/dag, under 2 veckor, gick upp till mycket höga nivåer snabbt, riskerade iom det hela min BR, men jag hade flyt och lyckades.
bennolenno Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Ja, det är sant... Menade nog mer från den ena posten till den andra. Så du har helt enkelt inte gjort en post när du gick från typ knappt 1K till 9K? Borde ju funnits en hel del roliga och intressanta saker å posta under en sådan rusch?
grooch Postad 6 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2005 Har typ 50-60 intressanta händer, både badbeats och grymt skäna lottohänder, bra spelade händer och mindre bra spelade händer. Hade tänkt lägga upp dom här idag, men sitter hos tjejen nu och tänkte slagga, men under morgondagen så ska ni få ta del av massvis av händer, både NL & FL. Skulle gärna ta emot lite analyser på mitt spel, med störst vikt påFL, då jag vet att jag har MYCKET kvar och lära där.
Gyre Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Detta är ju helt galet. Först posterna för lite drygt en månad sedan lirar du 1€ Sng på 24h med 30€ rulle, nu postar du HH's från 30/60 FL och sitter på nästn 30k$. Förstår du hur sjukt detta är? Hur mycket FL har du läst och spelat?
delaury Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Sätt åldersgräns på denna tråden annars blir det fulltilt på alla små groochwannabes och till slut överknökat i gul-trådarna! /D
Knapp_0 Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Jag funderar starkt på att groocha FL i helgen
grooch Postad 7 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2005 Jag vet, det är riktigt sjukt! Mitt liv har tagit en helt ny vändning. I maj så satt jag hemma, arbetslös och hade ingen lust att gå till arbetsförmedlingen, skicka in alla mina papper till handels a-kassa o.s.v, allt höll verkligen på att gå åt skogen. Försökte flertalet gånger bygga rulle genom pokern för att försörja mig på mitt spelande. Det blev alltid samma utgång, satte oftast in ~€100 eller liknande, spelade ganska snabbt upp det till 200-300 på några timmar. Gick och lade mig och skulle sova för jag var för trött.. Sen låg jag där i sängen och kände att jag inte kunde sova även fast jag var trött, satte mig istället, körde lite poker, torska ofta snabbt 1-2 inköp och sen lite tilt på det. Gick och lade mig, på morgonen vaknade jag tidigt, satte mig direkt vid pokern, utan att ha ätit eller druckit kaffe eller något, och inte helt oväntat rök några inköp direkt. Sen var jag nere mindre än vad jag satte in, då kände jag mig tom på något sätt och resten av min BR fick sätta livet till Så var det i princip under 1 års tid sen jag började i april förra året. Gjorde ett sista försök, har en lapp här på skärmen med följande punkter (kan verka meningslösa för många, men får mig ändå att hålla disciplinen uppe): * Glöm inte pt * Spela nykter! * Tänk på disciplinen!! * Inga onödiga bluffar * DRICK KAFFE Har fortfarande vissa problem med disciplinen, men lite enklare nu, har satt upp fasta tider då jag spelar, och spelar aldrig när jag är trött eller på dåligt humör. FL spelade jag mitt första halvår som pokerspelare, då jag kände att det var min grej. Men när vi körde alla homegames som NL så fattade jag tycke för det, men frågan är om jag inte borde satsat på FL för längesedan, då FL verkligen passar min personlighet mycket mycket bättre, för vet hur jag kan slaska iväg ett inköp på en bluff mot någon jag vet har ett monster. Här kommer lite böcker som jag läst (För en månad sen hade jag inte läst en enda bok) Läser i princip varje dag, hittar alltid något nytt som jag tar till mig: * Super system - A course in power poker * How to play winning poker * Winning low limit holdem * Theory of poker * A complete guide to texas holdem Vet att jag har gjort fel när det gäller alla BR krav på olika stakes, brutit mot varenda regel, men tror detta var det rätta för mig, men som sagt - kunde lika väl varit GUL. Ni får gärna fråga mig allt möjligt, och ge mig lite tips för att förbättra sitt FL spel, då det är det jag satsar helhjärtat på nu. Håller på att fixa iordning lite HH's.. Kommer upp om några timmar! /GROOCH
Gyre Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Vilken limit ska du spela? Kommer du köra kvar på 30/60?
Waggho Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Kommer du att vara försiktigare med din rulle nu?
Bimpi Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Hur mycket hade du innan du började skotta 30/60?
grooch Postad 31 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2005 För er läsare som följde min dagbok vill jag säga att jag är en riktig tomte när det gäller datorer, och mitt internet explorer fungerar inte hemma, vet inte hur jag ska fixa det heller, en polare ska komma och fixa det imorgon ev. så då ska jag slänga upp massa händer jag har nu, har 30-40 händer som är redigerade för detta forumet så e bara copypaste så fort jag fixat det hemma. Förövrigt så har jag plussat ~150 000;- under juli månad. hade tänkt ta en paus, men pokerdjävulen inom mig ville annat, och tur var väl det. Spelar förövrigt 100/200 FL på partynätverket. Och cashade ut €10 000. Min BR nu är på: ~$42 000 Som sagt, kommer fylla ut med massa information så fort jag har internet explorer hemma som funkar, sitter här hos tjejen och har ingent tillgång till hand historik eller dylikt ;/
StarletRox Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Skaffa firefox på http://www.mozilla.com, mycket bättre webläsare!
kgl Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Spelar förövrigt 100/200 FL på partynätverket. Min BR nu är på: ~$42 000 Blir det inte enorma svängningar i br:en när du på en hand kan riskera 10%(om jag inte tänker helt galet) av din br
lfx Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Lite galet tänker du nog, om du cappar alla gator får du in 12BB = $2400 = 5.7% av en $42000-rulle.
Recommended Posts