Gå till innehåll

FLT - BB vs. SB with A high!


unreal

Recommended Posts

Texas Hold’em

Satsningsstruktur: FL

Stämning: Loose-aggressive

Spelstorlek:$3/$6

Antal spelare vid bordet:6 (short handed game)

 

I den här handen tyckte jag att ess högt var bra mot min motståndare som verkade va aggressiv (som jag),

Min fråga är, spelade jag bra eller är jag en maniac?

 

Jag är rawness. Hålkort A :heart: 6 :spade:

 

[Preflop]

Ploffen posted small blind ($1.50)

rawness posted big blind ($3)

Dealing Hole Cards

Randa folded

sangbang folded

Cobris folded

Ploffen called for $1.50

rawness bet for $3

Ploffen called for $3

 

[Flop]

Dealing the Flop(7 :club: 4 :club: 5 :club: )

Ploffen checked

rawness bet for $3

Ploffen raised for $6

rawness raised for $6

Ploffen raised for $6

rawness called for $3

 

[Turn]

Dealing the turn(2 :heart: )

Ploffen bet for $6

rawness called for $6

 

[River]

Dealing the river(9 :spade: )

Ploffen bet for $6

rawness called for $6

 

[showdown]

Rawness shows: A :heart: 6 :spade:

 

Ploffen mucked

rawness wins $58 with high card, Ace

 

 

Min tanke var att min motståndare hade någon klöver och när den fjärde inte kom så synade jag med esset. Är jag lite överaggressiv i HU?

[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade en bra read på motståndaren och verkligen trodde din hand var bäst så var det säkert rätt spelat om än lite väl agressivt på floppen. Men om man ser det rent generellt så borde du nog respektera en re-raise på floppen med tanke på att det låg en stege och en färg på bordet. I längden tror jag du förlorar minst på att respektera re-raisen och kanske syna med A :club:.

Men som sgat om du känner att du har en read så är det ju bara följa den, men rent generellt är det nog en fold. Personligen tycker jag det var lite maniac-move att trebetta floppen men det visade ju sig vara korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara dunderkul att veta vem du var i detta skådespel? Om jag inte missat något? Kan bara utgå från att du var Rawness?

 

Att spela på A högt, speciellt med en dålig kicker, är enligt min mening aldrig bra, finns ingen vinst i längden. Kan visserligen vara om du har riktigt bra anledning att tro att din motståndare bluffar, vilket du förhoppningsvis hade i detta fall. ;)

 

Sen känner jag även tvivel på att folk limpar in med en skithand på 3/6, så att raisa där kan vara farligt. Vill du spela aggresivt, så bör du även spela selektivt, visar han att han "kan" ha en stark hand så måste du slänga A6o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara dunderkul att veta vem du var i detta skådespel? Om jag inte missat något? Kan bara utgå från att du var Rawness?

Jepp jag är rawness, har editat min post nu så att det inte blir missförstånd :)

 

Sen känner jag även tvivel på att folk limpar in med en skithand på 3/6, så att raisa där kan vara farligt.

Håller inte med, att han synar BB när han var SB indikerar svaghet generellt. I det här fallet vet jag att det var så.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att din motståndare är aggressiv men i ditt exempel synar han bara från SB när bara du återstår i BB. Varför man gör en sådan grej med några kort över huvud taget är för mig en gåta, så särskilt aggressiv lär han ju knappast vara?

 

Annars kan jag bara tillägga att jag förmodligen hade spelat som du här om jag inte hade haft nån annan read på min motståndare. Par eller något sådant kan du utesluta att han har på floppen. Enda frågan är om han har stege, färg eller drag till något eller båda. Därför: kasta dig bara om du har en jäkligt bra read på han och är säker på att han har färg/stege, eller kör in så mycket pengar det går innan det fjärde flushkortet kommer.

 

Nu råkade han cappa potten på floppen, varför det hela blir mycket svårare. Syna ner honom funkar ju lyckligtvis då i FL. Att folda på turn är out of the question, och en reraise hade varit svår, så ja, det är nog helt okej spel. Jag hade förmodligen spelat precis likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...