upandcoming Postad 17 Januari , 2010 Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 John_teh_Donk har en del bra poänger imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 John_teh_Donk har en del bra poänger imo +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Guybsvs Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 Efter mitt senaste inlägg blev det inget spel, eller jag spelade en kort stund på natten. Anledningen till det var att jag försöker få igång en fungerande dygnsrytm och att jag idag har varit ganska trött och sovit några timmar här och där. Jag tror att det är många med mig som ibland har en konstig dygnsrytm som inte alls håller i det långa loppet. Men det är klart att det är ganska bra och spela på nätterna då det finns spelare som suttit länge och är back, tiltade, fulla osv. Men nu har det inte varit så bra action på nätterna och jag känner mig ganska frisk också, så det gör att jag tänkte spela på lite andra tider nu. En annan fördel, förutom att man kan vara social, är ju att det går att göra mycket mer under dagen än om man vaknar på kvällen när gymmet, affärerna, restaurangerna osv ofta har stängt. Det blir inte bara poker, poker, poker. Jag brukar göra ganska mycket annat även om jag spelar ganska många timmar per månad och nu har det varit extremt ett tag, men återigen är det främst för att jag har varit krasslig och inte kunnat göra så mycket annat och då har jag tänkt att det är lika bra att spela mkt under den här tiden. Men nu är jag som sagt lite bättte och det blir lite som en nytändning att spela på mer normala tider. Men vi får se hur länge det håller, kan ju bli att det är jag som sitter tiltad, trött och stuck långt in på natten efter att ha spelat dåligt hela eftermidagen. Men det tror jag inte kommer hända Nu blir det till att se om det finns några bord och i sånt fall spela lite tills affären öppnar kl 07 30 då jag ska köpa nybakta frallor och lite ost som jag kan tugga på mellan kaffeklunkarna. Lycka till alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Guybsvs Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 Segt med action den här tiden. Lite spel mot en shortstack som hit n runnar, men hellre det än att spela hu mot fishHater. Så jag kan passa på att skriva ett inlägg där jag ska berätta varför jag inte vill spela hu mot honom. Som jag nämnt tidigare tycker jag att självförtroende är en ganska viktig del i poker. Det gäller att känna att man har ett övertag, speciellt i hu och där erkänner jag att jag är ganska dålig. Så för att göra en liknelse mellan två st låtar ger jag er först den låt som representerar FishHater: Jag gillar linen ca 1.11 min in i låten: "Otherwise known as a villain Because I'm ruthless When I spot a sucka, I kill 'em But most I think know not to deal with me" Nu är jag som sagt lite ny här så jag vet inte hur man gör för att lägga upp klipp direkt, så ni får klicka på länken, och sen får gärna någon som vet hur man gör fixa så att man kan se klippet här direkt. http://www.youtube.com/watch?v=IcOPd6fnCGM Och sen har vi klippet som får beskriva mig: Easy E vinner alla gånger. Just ja, till john, mmm är snäll och uppfattade dig inte som dryg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 FYP (= Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 Where is harry? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 Where is harry? hes in valuetown.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 hes in valuetown.... Du bor ju också där oh snap! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 18 Januari , 2010 Rapport Share Postad 18 Januari , 2010 John_teh_Donk har en del bra poänger imo +1 Tack, skönt att inte bli totalt sågad av alla iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Guybsvs Postad 21 Januari , 2010 Rapport Share Postad 21 Januari , 2010 Var ett tag sen jag skrev här sist och tänkte att jag skulle skriva ett kort inlägg nu. Jag har inte spelat så mycket den sista tiden då jag varit upptagen med annat. Jag har fått en bra dygnsrytm som jag gör att jag gör massa andra saker än att bara grinda poker. Jag tänker nog spela lite på mmornarna vid typ 8-10 och sen ett pss på eftermiddan/kvällen. Tror det räcker för att dra in hyffsat på en månad. Sen så klart när spelen är bra så kommer jag spela mer. Var tvungen att sluta spela nu för att batterina i musen höll på att dö och jag har inga nya hemma och det är nog inte så kul att förlora pengar på grund av att man inte kan klicka. Så blir att inhandla nya batterier och göra lite annat. Blir nog inge mer spel idag utan satsar på imorgon. Lycka till alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 Tack för telefonsamtalet! Här kommer en hälsning från ankara edit: ps benstommehån/tjockishån Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 John, Det väsentliga att lära sig är ju vilka standardlinjer man ska ta och då är det betydligt mer intressant att läsa ett svar till en HH som inte baseras på reads än vise versa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 Hej guybrush, varför nickar du guybrush? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DavidDuzak Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 John, Det väsentliga att lära sig är ju vilka standardlinjer man ska ta och då är det betydligt mer intressant att läsa ett svar till en HH som inte baseras på reads än vise versa. Hur kan något vara standard när varje situation är unik? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Orrarah Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 Lol på videon... Nån historia bakom?? haha, såg del 1 nu... GINGER Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 23 Januari , 2010 Rapport Share Postad 23 Januari , 2010 Lol på videon... Nån historia bakom?? haha, såg del 1 nu... GINGER HHEHEHEHHEHhhehehehehHEHEhehHEhhehEHhe btw bara så alla vet hejjar jag på bajern, hammarby ftw!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 23 Januari , 2010 Rapport Share Postad 23 Januari , 2010 levlar rödtotten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Guybsvs Postad 23 Januari , 2010 Rapport Share Postad 23 Januari , 2010 Hej guybrush, varför nickar du guybrush? Hej! Jag nickar Guybrush för att i ett av världes bästa dataspel, nämligenn Monkey Island, heter huvudpersonen Guybrush. Om du inte har spelat spelet tycker jag att du ska göra det, mycket nostalgi om du börjar spela från början Annars så har jag inte spelat så mycket, har precis spelatfärdigt ett pass som inte var så givande, gick lite plus men inte så mycket. Jag spelade i torsdags natt och det skulle jag inte ha gjort. Hde haft middag hemma hos mig med massa vänner och druckit en del rödvin och sen när de har gått hem får jag för mig att jag ska spela lite. Och som alla vet, när alkoholen kommer in åker vettet ut och jag vet inte hur det kom sig, men när jag tittade till kontot så var jag drygt 12 back och kände att det var nog läge att sluta. Lycka till alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 23 Januari , 2010 Rapport Share Postad 23 Januari , 2010 Du verkar alltid lira på morgonen GB, typ runt 7 osv.. Hur ser ett std dygn ut för dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Guybsvs Postad 23 Januari , 2010 Rapport Share Postad 23 Januari , 2010 Du verkar alltid lira på morgonen GB, typ runt 7 osv.. Hur ser ett std dygn ut för dig? Hmmm, nu har jag haft typ två veckor bakom mig där jag hade lite dålig dygnsrytm. Då kunde ett dygn se ut så här: Vakna vid ca 21, gå iväg och handla mat samt kaffelatte, äta och sen ta kaffen till ett spelpass, som började vid 22. Spela till kanske 07-08 eller ibland lite senare. Sen kolla på lite film och tv för att sen somna kl 11-12. Inget jag rekommenderar att göra, men blir många speltimmar och man har inte så mycket utgifter , men istället har man inte något socialt liv. Nu har jag något bättre dygnsrytm och för mig är det så här jag vill ha det. Gå upp vid 07 och äta frukost och spela ett par timmar. Vid 10-11 gå iväg och träna, äta lunch och andra aktiviteter till kanske 18 -19 och sen spela lite mer och försöka somna innan 00 30. Men sen så är det nog svårt att hålla, om man hittar bra bord, har rush, osv. Men jag ska försöka hålla dygnsrytmen så här iaf. Har precis avslutat ett pass på 25 50 och det gick ganska bra, inga miljoner direkt men ett stabilt +! Blir nog mer spel lite senare. Ciao! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Guybsvs Postad 25 Januari , 2010 Rapport Share Postad 25 Januari , 2010 Har spelat ett litet pass medan jag tvättade och har precis nu avslutat det. Det gick ganska dåligt hela passet, och hade lite "otur" då jag hade mycket bra händer när motståndarna hade lite bättre, som tex, aq på aqx bräda i 3 bettad pott och möter qq. Men sen kom rushen och det nådde sitt klimax efter den här handen. ***** Hand 1227592438 ***** 25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, January 25, 2010 10:31:53 AM Julia 10 (Vanlig /Cash Game ) Plats 2: omdurman (2381.62) Plats 3: s2 (7845.22) Plats 4: Guybrush (13493.14) Plats 5: s1 (1380.37) Plats 1: Z7 (4070.02) Z7 lägg LM 25.00 omdurman lägg SM 50.00 ** Giv ** omdurman [N/A, N/A] s2 [N/A, N/A] Guybrush [Es, Ks] s1 [N/A, N/A] Z7 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** s2 Höj till 175.00 Guybrush Syna 175.00 s1 Höj till 300.00 Z7 Lägg omdurman Lägg s2 Syna 300.00 Guybrush Höj till 1275.00 s1 All-in 1380.37 s2 Syna 1380.37 Guybrush Syna 1380.37 *** Flop(Board): *** : [5r, Kr, 10h] *** Bet Runda 2 *** s2 Satsa 3050.00 Guybrush All-in 12112.77 s2 All-in 6464.85 *** Turn(Board): *** : [5r, Kr, 10h, 3h] *** River(Board): *** : [5r, Kr, 10h, 3h, Eh] *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 17130.81 omdurman Lägger mig Vinst: 0.00 s2 Lägger mig Vinst: 0.00 Guybrush [Es, Ks] Två par, ess och kungar Vinst: 17130.81 s1Lägger mig Vinst: 0.00 Z7 Lägger mig Vinst: 0.00 Spelade handen lite annorlunda mot vad jag brukar av olika anledningar, och när väl floppen kommer så är det väl bara att stoppa in? I min värld är det så iaf, någon annan kanske har andra synpunkter och får gärna tycka till. Gl alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 25 Januari , 2010 Rapport Share Postad 25 Januari , 2010 Jag nickar Guybrush för att i ett av världes bästa dataspel, nämligenn Monkey Island, heter huvudpersonen Guybrush. Om du inte har spelat spelet tycker jag att du ska göra det, mycket nostalgi om du börjar spela från början +1 på det, har säkert varvat alla spelen 10 gånger. Vill tipsa om remaken av Secrets of monkey island, kallas special edition och är med Guybrushs originalröst. Riktigt snyggt och man kan snabbswitcha till gamla versionen för nostalgitripparna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 25 Januari , 2010 Rapport Share Postad 25 Januari , 2010 Kan bara hålla med om detta. Monkey Island är så grymt jävla nötigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Guybsvs Postad 1 Februari , 2010 Rapport Share Postad 1 Februari , 2010 Kan bara hålla med om detta. Monkey Island är så grymt jävla nötigt. +1 på det, har säkert varvat alla spelen 10 gånger. Vill tipsa om remaken av Secrets of monkey island, kallas special edition och är med Guybrushs originalröst. Riktigt snyggt och man kan snabbswitcha till gamla versionen för nostalgitripparna. Verkligen, håller med helt o hållet. Ett spel som är av samma sort som också är roligt och ger lite nostalgi är spelet Sam and Max, även Grim fandango är roligt. Tror dom hette så men kan ha lite fel. Jag har inte spelat så mycket och har därför inte skrivit på ett tag, jag har varit upptagen med andra saker. Men igår spelade jag lite, bland annat startskotten på svs. Jag spelade den av anledningen att den har lite större inköp är de vanliga och det kanske låter konstigt, men jag är medveten om att jag är dålig på turneringar, men samtidigt vet jag att det är en hel del tur i en turnering och om jag nu ska lyckas vinna en turnering så vill jag att första priset ska vara ganska stort. Men åkte ut tidigt, som vanligt... Jag tänkte kompensera er för att jag inte har skrivit på länge med en ny topp 5 lista. Fler med mig har säkert grävt ett djupt hål under ett pass, men ni känner er inte tiltade, eller att ni spelar dåligt samtidigt som ni känner att ni är bättre än dom andra. Då har jag nu en topp5 lista över låtar som hjälper er att hitta tillbaka till plus. Nr 5) Fragma - I need a miracle Det här ska bara spelas om man är mycket back och börjar misstro sig själv. http://www.youtube.com/watch?v=sV3A_3LzVSA Nr 4) Björn Afzelius - Tusen bitar En av Sveriges vackraste låtar får plats på denna lista. Det kan först kännas lite konstigt att den är med, men lyssna på dom här textraderna så går det att tolkas till pokern och är genast given på denna lista. "Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå Men det kan va' svårt att tro när man inte ser den Och det sägs att efter regnet kommer solen fram igen Men det hjälper sällan de som har blitt våta" och "Man övar sig, och långsamt blir man bättre på att se Skillnad mellan sanningar och lögner" samt "Ja, man säger mycket, men man vet så lite om sig själv När ångesten och ensamheten kommer" Den här bör spelas då man börjar komma igen lite, men fortfarande har man mycket kvar. Nr 3) Petter - Tar det tillbaka Nu börjar man äntligen vinna lite potter, kanske flera på raken och backet känns inte så stort längre. Gillar man heller vinden har vänt så går det att byta ut den mot denna. Nr 2) Lejonkungen - Snart är det jag som är kung Klassisk låt och den här bör spelas nu när man har hämtat igen det stora backet och man är snart plus. Nr1) R Kelly - I'm the worlds greatest Den här spelar ni så fort ni är en krona upp! Ni har nu lyckats hämta i gen ett stort back:-D Hoppas ni slipper att spela dessa låtar, men om ni är back så kan den kanske hjälpa er lite Då återstår det bara att önska er lycka till vid borden, ciao! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Forions Postad 2 Februari , 2010 Rapport Share Postad 2 Februari , 2010 Hehe, Fan vilken bra lista. Den ska testas. Lär ju bli varje pass efter det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts