Gå till innehåll

PLT - Utnyttja visad svaghet?


Morbo

Recommended Posts

Shorthanded $0.25/$0.50 PL på Ladbrokes, 6 av 6 vid bordet.

 

Jag sitter i CO med A:club: 8:club:, har $83 framför mig, täcker hela bordet.

 

UTG synar, UTG+1 synar, jag synar, button foldar. SB synar, BB checkar.

 

Fem som ser floppen, som är 2:club: T:spade: 5:heart: (Potten är på $2.50)

 

SB checkar, BB checkar, UTG checkar, UTG+1 minimum-bettar $0.50. Jag synar, resten foldar.

 

(Tycker att minimumbets oftast är tecken på svaghet, jag för notes om vilka som minimumbettar när de inte har något och vilka som gör det för att få någon att höja när de har korten. Ville inte höja eftersom jag inte vet vad SB, BB och UTG kan hålla. Väljer att syna eftersom en club, ett A och kanske en 8 ger mig den bästa handen, samt att jag har knappen, vilket bådar för enklare beslut på turn)

 

Turn 6:diamond: (Potten är på $3.50)

 

UTG+1 minimum-bettar $1, jag höjer till $5.

 

(Är vid det här laget övertygad om att hans bets indikerar svaghet. Bestämmer mig för att nu när vi är heads-up är det dags att plocka ner det)

 

UTG+1 foldar snabbt, och jag plitar direkt ner "minbet/fold" i hans notes. 8)

 

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att du har fel, och det är jäkligt seriöst att bokföra spelare så där, och det funkar säkert oftast bra. Trots det en liten flagg: En del spelare kan ju ha som princip att satsa mycket med bra händer men satsa lite med svaga händer OCH monster. Just för att den lilla satsningen inte ska bli så lätt att läsa.

 

Men din strategi är säkert en vinnare, man har ju oftast inga monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har också börjat använda den strategin (att slå om på minimumbets alltså) och är ganska säker på att det lönar sig i längden. Visst händer det att man får smaka på ett rejält omslag men då är det ju bara att lägga sig och det händer så sällan att de dollarna man förlorar där har man redan tjänat ihop på de som lägger sig.

Jag har föresten till och med stulit ditt sätt att anteckna :) minbet/fold, minbet/callingmode och minbet/omslag brukar det stå i mina spelaranteckningar :) Extra lönsamt är det på små siter som 24 där man ofta möter samma spelare igen, det finns spelare som jag alltid slår om på när de minimumbetar och jag vinner deras bet varje gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...