Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En hand som jag såg i en video, som jag undrar hur ni hade spelat rivern.

$1/$2 NLCG

Hero Kh Jh (LP) raise to $7.

CO calls.

Flop ($17):: 3c 9d Th

Hero bets $12, CO calls

Turn ($41):: 8s

Hero bets $28, CO raise to $74, hero calls.

River ($189):: 9c

Utnyttjar vi att bordet parat sig och forts beta eller check/folda?

Om bordet inte hade varit så dragit, brukar ni utnyttja bordet när det parat sig och bluffa fi av handen generellt sätt?

Postad

Vet inte heller varför Hero synar turn då han endast drar på 4 kort, damerna, och hoppas att han får utdelning genom att fi har en knekt. Allt annat på river är skit. Om han träffar en knekt finns risken att fi har dam, och träffar han kung kan bli än mer fäst vid sin hand.

Det är en riktigt dålig han att fortsätta spela på för Hero på turn då 98, T9 redan träffat tvåpar, QJ och 67 har redan färdig stege, JT finns där, kanske 88, men inte 99, TT då han troligen hade xRR de preflop.

Man kanske hade kunnat få honom att släppa ett par som högst här tror jag.

Vet inte om vi hade kunnat representera 9:an, eller att han trot att vi haft färdig stege.

• 2 months later...
Postad

Gillar cbeten på turn, men tycker att synen av omslaget OOP är jättekallt. Även om vi träffar är risken stor att vi inte får en krona till alls av FI. När handen spelats som den denna kan vi aldrig donka ut river och få fold av någonting utom de fåtalet gånger FI semibluffat turn me ex Jx, men känns inte som om han kommer göra det så ofta på en sådan bräda. Checkfold river.

Postad
En hand som jag såg i en video, som jag undrar hur ni hade spelat rivern.

$1/$2 NLCG

Hero Kh Jh (LP) raise to $7.

CO calls.

Flop ($17):: 3c 9d Th

Hero bets $12, CO calls

Turn ($41):: 8s

Hero bets $28, CO raise to $74, hero calls.

River ($189):: 9c

Utnyttjar vi att bordet parat sig och forts beta eller check/folda?

Om bordet inte hade varit så dragit, brukar ni utnyttja bordet när det parat sig och bluffa fi av handen generellt sätt?

Som de andra skriver så är det standard att kasta på turn. Men eftersom vi väljer att spela vidare så skulle jag vilja veta om reads och stacksize. Mitt val blir nog checkfold

Postad

Fi kan ju redan sitta på stege/triss på turn vilket ger oss 0% att bluffa hem potten på river i princip. Så att syna turn för att bluffa river känns iskallt. Tror hero är en fisk som synar för sitt hålstege drag. Tror inte hero kommer släppa en river K heller för 120bett. Varför försöker du analyserar denna hand överhuvudtaget?

Postad

Jag bettar turn alla gånger i veckan, men viker emot omslaget. Som spelat knackviker jag river.

Bettar blanka rivers också, såklart.

Jerico: Bettar du inte den här näven (oesd+overs) knackviker du allt för mkt händer, och får en väldigt stark betrange. Du vill gärna ha nån semibluff och den här handen känns väldigt logisk att ha som en sådan.

Skulle kunna köpa vissa argument för att checksyna turn också, men tycker vi har så dåliga implied på stegdragen om vi checksynar att jag föredrar att betta.

Postad

Kaster på turn.

Check folder river, når han raiser turn er mye av rangene hans hender som slår dine 3 like nå.

Et set som fyller huset eller en str8 som fortsatt er bedre enn de 3 like du planlegger å representere. Selv om man ikke caller turn med par i 9.

Du kan prøve å representere kåken, men han kaster sjeldent en av sine made hands her.

Postad

Jerico: Bettar du inte den här näven (oesd+overs) knackviker du allt för mkt händer, och får en väldigt stark betrange. Du vill gärna ha nån semibluff och den här handen känns väldigt logisk att ha som en sådan.

Skulle kunna köpa vissa argument för att checksyna turn också, men tycker vi har så dåliga implied på stegdragen om vi checksynar att jag föredrar att betta.

Oavsett, cbettar inte den där floppen så ofta OOP och när man får syn på cbettet och det kortet kommer på turn är det inte mkt förutom rena floats som inte tänker spela för stacks eller åtminstone syna turn också. Känns som spew att betfolda den handen när man vet att man kommer få omslag eller nersyn så otroligt ofta.

Postad
Oavsett, cbettar inte den där floppen så ofta OOP och när man får syn på cbettet och det kortet kommer på turn är det inte mkt förutom rena floats som inte tänker spela för stacks eller åtminstone syna turn också. Känns som spew att betfolda den handen när man vet att man kommer få omslag eller nersyn så otroligt ofta.

Nej exakt, du c-bettar inte den floppen speciellt ofta, och definitivt inte den turnen speciellt ofta, vilket gör att du får en extremt stark bettinrange, för stark imo. Inte supersvårt att exploatera genom att hitta lite fina herofolds från FIs sida.

Det fina med att du har så stark range är att du även kan betta river med KJ, och få bort fi ifrån marginella toppar, par+gutter, par+oesd osv.

Jag håller helt med om att man inte ska skjuta här speciellt ofta, men just den här näven tycker jag är väldigt nötig att fortsätta skjuta med då du inte bara har oesd utan kan ha väldigt fina implied på en Q de gånger fi har en ensam jacktrapp osv. Väldigt enkelt sätt att göra sin range åtminstone lite svårare att spela emot, och en bra hand att göra det med.

Skjuter man turn tycker jag definitivt att man ska skjuta river också som jag tidigare varit inne på. Ur ett rent teoretiskt perspektiv skulle man nog kunna slänga in sjukt mkt mer bluffar här för att göra fi indifferent osv men jag tror inte det blir speciellt bra på NL200. Nån bluff tycker jag dock att man ska ha som sagt, och den här näven känns perfekt för det ändamålet.