Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Microgaming, $25.00/50.00 Hold'em Tournament, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

Boki10 (UTG): $5,138.46

wille84 (CO): $12,186.67

FI (Button): $6,067.84

crazydude1 (SB): $4,875

HERO (BB): $17,833.18

Dealt to HERO 9:diamond: J:diamond:

Pre-flop:

Boki10 raises to $175, (1 folds), FI calls $175, (1 folds), HERO calls $125

Flop: ($550) Q:heart: 9:heart: 9:spade: (3 Players)

HERO checks, Boki10 bets $275, FI raises to $850, HERO raises to $2,125, (1 folds), FI calls $1,275

Turn: ($5,075) 2:heart:

Är lite intresserad om det finns synpunkter på hur man på ett begåvat sätt fortsätter från denna punkt. Boki är fisk och FI är rätt standard tight agg 24/22 nånting. I nuläget sitter han med 3800 bakom, finns det ngt smart altarnativ eller smetar vi bara och ser vad som händer?

Postad
Vilken HD som rimligen går att sätta fi på gör att det inte är rätt att dega?

I princip alla Ax sooooooted, samt QQ? Typ så?

Jag hade inte orkat lägga den handen. Så, push säger jag, men om jag varit moloken hade jag kanske kört Check/call eller check/raise ai....men det känns som om det är mer åsna över det spelet.

Postad
betta 1000 för att få det att se ut som du har QQ och få han att folda nötflushen.

Hoppas du skämtar när du tror att han skulle vika nötflushen där med bara 4k bakom. När han redan lagt in över 2,2k

Postad
Mitt förslag är nog check/fold turn. Blir det check/check så check/synar du river. Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag är inne på samma spår som bente här. Varför kasta bort pengar med en så usel hand som triss här när det finns kåkar och färger som slår oss?

Postad
Sjuk tråd. Men det beror väl på vilken typ av fisk boki är. Är han typen som pushar med vad fan som helst om du checkar men slänger en massa skit om du pushar får du väl check/syna.

boki vek flopp

Postad

Ja, jag vetefan varför jag slängde upp denna hand egentligen. Men intressant om det är någon vettig spelare som klarar av att lägga.. Finns ju ärligt inte många händer man slår när turn lägger sig. Å andra sidan har man ju outs... tack för synpunkterna!

Turn: ($5,075) 2:heart: (2 Players)

HERO bets $3,806.25

FI calls $3,767.84

River: ($12,649.09) 8:spade: (2 Players)

Results:

FI Showed 8:heart: 7:heart:

HERO Showed 9:diamond: J:diamond:

HERO wins $38.41

FI wins $12,595.68

:shock: