Gå till innehåll

Om gud vill och klonken tillåter. (Karutchi spelar HU CG)

Recommended Posts

Postad

Ja men välkommen.

I ett försök att öka min disciplin och för att få bort den där dyra dagen som brukar komma ungefär en gång i veckan så startar jag denna dagbok. Målet är att skriva varje dag jag spelar och på så sätt få bättre koll på mitt spel.

Lite om mig:

Jag bor i Oslo sen den 1 juni och jobbar egentligen alldeles för mycket för att spela seriöst men ska försöka få in några timmar om dagen och de få dagar jag har ledig. Jag har spelat poker till och från i ca 4 år nu och är pinsamt nog kvar på samma nivå. Skyller på pauser och resor som ställt till det. Jag har precis börjat spela igen efter 1 års uppehåll och det känns jävligt bra, hur och varför jag höll mig undan 1 år har jag ingen aning om.

Jag har lirat det mesta inom poker men har alltid varit som mest intresserad av Heads up No Limit CG och det är det jag kommer skriva om i denna dagboken.

Mål:

Tjäna så mycket pengar som möjligt helt enkelt. pengar är kul.

Jag börjar rullen på 2255kr och kommer spela på NL 50 tills dess att rullen tillåter mig att stiga.

Kommer lägga upp händer och resultat, kanske till och med video. Vi får se. Kom gärna med kritik.

And this is where the magic is going to happen. Inte den mest optimala grindhörna men det får duga tills flytten den 1 februari.

http://sv.tinypic.com/r/33tpg8n/4

Hoppas jag kan bidra med något intressant. Enjoy!

Postad

Ja sængkontoret ær ju knappast det bæsta før ryggen, eller den ær inte bra før någonting egentligen. Blir lætt att man lutar sig tillbaka och blir før avslappnad nær jag spelar.

Men har inte så mycket val just nu. Vi ær 4 st som delar en 3a och har ganska begrænsat med plats. Blir som sagt flytt den 1 februari och då ska det jævlas investeras i en Grindhørna vært sitt namn. Tills dess ær det bara att gøra det bæsta av situationen. Høgsta prioritering just nu ær en ny dator då jag inte kan spela poker och ha på PT3 samtidigt. Att ha Windows Vista på en dator med 1gb ram fungerar faktiskt inte så bra som man kan tro.

Som ni mærker inte de bæsta førutsættningarna men det ska fan gå ændå. :-)

Kul att ni la mærke till nicket. Har spelat med det i några år på flera olika sidor men aldrig fått någon respons. Verkar tyværr inte som om walling har slagit igenom internationellt... æn.

Tack før lyckoønskningarna. Ett 13 timmars arbetspass gjorde mig før trøtt før att spela igår men min førsta session før dagboken kommer senare idag.

Postad
Kul att ni la mærke till nicket. Har spelat med det i några år på flera olika sidor men aldrig fått någon respons. Verkar tyværr inte som om walling har slagit igenom internationellt... æn.

Hehe skönt nick iaf, jag och en kompis försökte efter en blöt utekväll för några år sen göra en karutchi, det slutade med konstant huvudvärk i en vecka :-P

Postad
Hehe skönt nick iaf, jag och en kompis försökte efter en blöt utekväll för några år sen göra en karutchi, det slutade med konstant huvudvärk i en vecka :-P

Nu hade ju iofs en fullbordad Karutchi inneburit döden så kom kanske ganska billigt undan med en huvudvärk ;). Nej fortsätter kvällen som den börjat så ska jag bjuda på ett Somalia. Video utlovas vid gulning.

thirounder: Jag kommer minst stanna ett år till iaf. Trevlig stad det här. Bra betalt och Svensksugna norska jenter. Vad ska man lämna det för?:-) Jag jobbar som väktare. vad har du själv för sysselsättning/planer?

Ja det kunde börjat bättre. Spelat sjysst poker men varför ska alltid dåliga spelare vara de som träffar konstant för att sedan gå från bordet? Men jag ska hålla den här dagboken bad beat-historifri och varför gråta över spilld mjölk. Kvällen är ung. Nästa fisk!

Kom och tänka på den när han lämnade bordet

Postad
Nu hade ju iofs en fullbordad Karutchi inneburit döden så kom kanske ganska billigt undan med en huvudvärk ;). Nej fortsätter kvällen som den börjat så ska jag bjuda på ett Somalia. Video utlovas vid gulning.

Klarade den ju obv inte, ja menar en fullbordad Karutchi e ju nåt man bara får uppleva en gång i sitt liv. Kanske två. :-P

Postad

Det kunde börjat bättre. Slutade dagen 130 dollar back med 2332 spelade händer. Jag är väl mest besviken med dagens spel, spelade mestadels bra och var koncentrerad men sumpade bort allt på en del syner i slutet som jag inte har en aning om hur jag tänkte i efterhand.

Blir till att analysera dagens spel imorgon, Borde somnat för 2 timmar sen.

Jävligt skum dag för övrigt. Rullen var alltifrån nästan gul till 1.5K plus och ibland undrade jag om personerna jag mötte visste att det var HU de spelade. fick dessutom 3 fyrtal. Inte varje dag. När jag skriver det här så bli jag i och för sig bara allt mer förvånad över att jag lät mig gå back idag.

Dagens miss: Lyckades övertala mig själv att syna hålstege med motivationen "han kommer bli så jävla förbannad om jag träffar".. Jag träffade inte

Imorgon får vi se om jag hinner med något spel. 12 timmars arbetspass men vi får se.

Ska se om jag hittar några intressanta HH att posta imon.

Theam: Var finns det bra kebab? Jag har letat som en idiot men enda jag hittat är ihoppressad kebab och pizzor med 1dm tjock botten. Finns vissa fördelar med Sverige ändå

Postad

Var i Oslo bor du?

Tar du trikk 11,12,13 mot Kjelsås eller Grefsen och hoppar av i Torshov finns ett kebabhak längre ner som heter Torshov kebab. Där finns det gudomliga Kebab i pita enligt mitt tycke :)

Kostar dessutom bara 30 NOK utan brus :)

Postad

Jag bor på ryenbergveien, uppe i gamle oslo. Var bara 20 minuters bussresa till kebabhaket. Det ska få bli min bakfyllefrukost antingen lørdag eller søndag, jag återkommer med betyg. :-D Hoppas det ær vært bussresan. Men smakar den bara hælften så bra som hemma i Sverige så kunde jag gå den biten.

Kan ni med Oslo-erfarenhet rekommendera några sjyssta barer/utestællen? Och kanske någon som har info om någon underground livepoker-klubb?

Postad

Sitter hær på jobbet nu och førsøker analysera gårdagens spel så gott det går utan PT3-statistiken tillgænglig. Kan væl berætta lite om folket jag møtte igår. Førsta killen ær riktigt urusel men han træffar i stort sætt varje hand. Misstagen jag gjorde dær var att jag tog æven før givet att han træffade varenda hand och foldade alldels før mycket. "Tight-tilta?". Sen så spelade jag inte avslappnat utan var hela tiden orolig før att han skulle sticka från bordet. Den hær tog 150 dollar av mina surt ihopgrindade pengar innan han tackade før sig.

Nær jag sætter mig før att spela 1 timme senare kommer dock samma person igen! Ska man ta det som en førolæmpning? :-D. Før mig kænndes det iaf som om jultomten kom tidigt i år. Denna gång spelade jag med mer tålamod och snæll som han var gav han mig tillbaka mina 150$ med lite rænta.

Senare på kvællen møter jag en regular på min nivå. I vanliga fall undviker jag de hær men kom sedan på att det vore ju nøten att hitta dåliga spelare som ær dær konstant ;). Killen ær vældigt aggresiv och jag har før en gångs skulle ganska tight image. Hans svaghet var att æven om jag spelade ganska tight så fick jag betalt i varje hand som træffade. Spelade totalt 4 bord samtidgt mot honom. Vilket kænndes lite ovanligt då jag annars spelar ett eller max 2 bord. Men ær det mot samma person så går det ju great. Spelade bra till en børjan och gick stabilt upp till plus 200$. Sen tappade jag koncentrationen. Det ær min størsta svaghet och det jag måste se till att rætta till om jag ska tjæna några pengar. Jag bli alldeles før bekvæm och slappnar av om det går bra. Går det dåligt så kan jag spela som en gud och tænker øver varje beslut men så fort jag ligger plus så ær det som jag slutar tænka.

Hur som helst, gør några bra men tyværr fler dåliga nersyner i slutet och det blandat med några utdragningar gør så jag backar 130$ totalt før dagen.

= Trots att jag ær besviken på mitt spel så kænns det lite bra att jag vet vad jag ska ændra på før att det hær ska gå vægen. Ikævll blir det inget spel men i helgen ær det nya tag och ska då se till att tæppa till mina luckor.

Troligtvis vældigt ointressant text men det kommer førhoppnigsvis hjælpa mitt spel att skriva ut det istællet før att bara tænka på det, och det ær ju ændå dærfør jag skriver denna dagboken =)

Postad

Hann bara med en kort session idag. en iaf 194 händer och ett plus på 181dollas. Nöjd med dagen spel, inte bara för att jag gick plus utan spelade som jag borde göra och gav inte bort något. Har dock inga HH att bjuda på idag eftersom jag har bråttom till en förfest. Lite socialt måste man ha när man jobbar som man gör. :D.

Ska ta mig tid imorgon då jag är ledig hela dagen.

Nu jävla ska det klonkas på krogen!

Kanske inte världens bästa start på en dagbok att inte ha någon tid att posta några händer eller ge mer information :) men de kommer bli mer av den varan snart.