Gå till innehåll

LÄNK: Kort/markertricks!


snerki

Recommended Posts

Tänkte att vi kunde behöva en tråd med lite schyssta kort- och markertricks.

 

 

Har sökt lite på google, men inte kommit upp med något överdrivet bra sidor, men här är några

 

http://web.superb.net/cardtric/tricks.htm En del korttrick

 

http://www.21ace.com/poker_chip_tricks.html "Chip tricks"

http://www.21ace.com/poker_chip_tricks_reasons.html 21 anledningar att lära sig göra såna

 

http://mtdewvirus.com/hobbies/poker_chip_tricks.php Som ovanstående fast med tillhörande video.

 

 

Detta var alla sidor ni säkert hittat direkt på google, men säkerligen finns det bättre sidor, eller kanske ni har egna tricks, fuskblandningar och dylikt som ni har lust att dela med er av

 

* Pillar lite i rubirken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det mesta, från att blanda kortlek med en hand

 

Nu har jag aldrig fastnat på det här, för jag har kanske försökt tre gånger i hela mitt liv. Det brukar sluta med att hela kortleken ligger på golvet :)

 

Men det där skulle jag gärna kunna. Kan du ge mig lite tips/hemsida med tips?

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kanske lägga upp film i morgon.

 

Men håll kortleken med ena långsidan mot dig. På den långsidan har du endast din tumme. På motsatt sida (andra långsidan) ska du ha lång- och ringfingret. På höger och vänster kortsida ska du ha lillfingret och pekfingret. Det är grundgreppet, ett stadigt sådant...

 

Sen använder du tummen och seperarar leken i två lika stora delar och låter den understa falla ner mot handflatan (inte riktigt handflatan utan längre upp, men ändå). Alla fingrar är kvar runt den översta delen av leken.

 

Sedan använder du endast pekfingret till att peta upp den understa delen. Sätt pekfingret vid mitten av den bortre långsidan och tryck uppåt tills den passerar kanten på den översta delen av leken. Nu kan du i princip bara dra bort pekfingret därifrån så har du kuperat leken.

 

Detta är ganska lätt att göra, medan det faktiskt är ganska svårt att blanda kortleken. Men lär dig detta först, för själva greppet används till båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kanske lägga upp film i morgon.

 

Men håll kortleken med ena långsidan mot dig. På den långsidan har du endast din tumme. På motsatt sida (andra långsidan) ska du ha lång- och ringfingret. På höger och vänster kortsida ska du ha lillfingret och pekfingret. Det är grundgreppet, ett stadigt sådant...

 

Sen använder du tummen och seperarar leken i två lika stora delar och låter den understa falla ner mot handflatan (inte riktigt handflatan utan längre upp, men ändå). Alla fingrar är kvar runt den översta delen av leken.

 

Sedan använder du endast pekfingret till att peta upp den understa delen. Sätt pekfingret vid mitten av den bortre långsidan och tryck uppåt tills den passerar kanten på den översta delen av leken. Nu kan du i princip bara dra bort pekfingret därifrån så har du kuperat leken.

 

Detta är ganska lätt att göra, medan det faktiskt är ganska svårt att blanda kortleken. Men lär dig detta först, för själva greppet används till båda.

 

 

Tackar för den lilla snabbguiden. Ska träna massor efter jobbet :D

 

 

Man skulle också kunna säga att kupera leken med en hand är softa bananer, medan att blanda den är mer som hårda päron.

 

:lol: Då vet vi var du fått ditt nick ifrån då ;)

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuperar med en hand fast på ett annat sätt.

 

Sätt leken mellan pekfingret och långfingret (läs:höger hand), dvs ena långsidan mot pek.. och andra långsidan mot långfingret.

Ta tummen mot övre delen av leken på vänster sida(=bortre hörnet på v.sida) och dra tummen mot dig, med följer halva leken och du snurrar nu översta delen av leken ett halvt varv runt ditt pekfinger och sen är det i stort sett klart.

 

Vet dock inte hur vanligt det är, alla kanske gjort sådär några gånger i livet men tänkte att jag kan skriva in det här. Hoppas ni förstår ngt av den dåliga beskrivningen iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suppe, så kan man göra om man dessutom vill skjuta ut ett kort (det understa i leken) och vill att det ska se ut som om man skjuter ut ett kort mitt i leken någonstans.

 

Öva på att fånga det, t ex mellan två andra kort e.d. och det ser riktigt coolt ut. :)

 

EDIT - Skjut ut det genom att, efter att du kuperat, peta ut det understa korten i den övre halvan (bottenkortet från början) en aning, och tryck sedan till det med långfingret nerifrån och upp så det flyger ut i horisontell riktning (mot din vänsterhand om du använder höger hand för att kupera och skjuta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh nu gick det bättre men,, jag höll leken med pek/långfingret, för att göra det du sa va jag tvungen att byta till pek/ringfingret. Rätt nice då, tackar ;)

 

Får köpa in skyddsglasögon till polarna nästa gång man har pokerkväll hemma nu hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmhmmm... Men om du håller med pek- och långfingret och gör som du beskrev så slutar du ju kuperingen i en position som är identiskt med den som skulle uppstå om du höll i leken med tummen längsmed ena långsidan och alla andra fingrar på den andra, och sedan tryckte in pekfinget i mitten av leken nånstans. Om inte så gör du på nåt annat sätt än jag.

 

Tar man då ut pekfingret igen så att ett kort följer med, är långfingret ledigt att skjuta ut det eftersom det inte används till något viktigt anyhow.

 

Nu ska jag gå och göra annat så förvänta dig inget snabbt svar igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...