Gå till innehåll

problem med AK/AQ/QK


bigdwarf

Recommended Posts

Har märkt att jag inte har så stor koll på hur jag ska spela dessa händer när jag "slowspelat" dom preflop. Jag kommer oftast i läget att jag fortsätter att bara syna när dom c-bettar, borde jag gå för c/r lr raise oftare lr typ allt som oftast?

 

FI i händerna är en vanlig TAG.

 

 

KQ.

Låt oss säga att jag sitter i blindsen co höjer upp jag synar flopp Q75, hur väljer ni att spela vidare handen oftast?

 

AK/AQ.

Sitter på knappen och synar mp:s raise pre...flopp kommer A75, hur väljer ni att spela vidare handen oftast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt att jag inte har så stor koll på hur jag ska spela dessa händer när jag "slowspelat" dom preflop. Jag kommer oftast i läget att jag fortsätter att bara syna när dom c-bettar, borde jag gå för c/r lr raise oftare lr typ allt som oftast?

 

FI i händerna är en vanlig TAG.

 

 

KQ.

Låt oss säga att jag sitter i blindsen co höjer upp jag synar flopp Q75, hur väljer ni att spela vidare handen oftast?

 

AK/AQ.

Sitter på knappen och synar mp:s raise pre...flopp kommer A75, hur väljer ni att spela vidare handen oftast?

 

KQ C/C hela vägen, betar oftast endast ut om FI slår av på takten eller om brädan ser dragigare ut.

 

AK checkraise lite oftare då vi troligen får action av en del Ax. AQ checkcall alternativt checkraise beroene på read om vilken range FI har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ute efter tankar kring slowspelning av dessa händer pre, vet att det har betydelse vilken fi är, bräda, tendendser osv. Vad har ni oftast för plan när ni väljer att slowspela dessa?

 

Få med sämre händer...

 

Med 3bet på KQ kommer du väldigt sällan leda över hans synrange när ni går till floppen. Du vill mao kunna få betalt om han A: Cbetbluffar B: träffar floppen sämre med typ KJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...