Findus111 Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Tjena! Jag har spelat några månader nu på Pokerstars, men ja har problem med att gå med vinst ligger nästan +-0 Så frågan är hur blir man en vinnande spelare? Hur gjorde ni? Cash Games eller SnG? etc. Tackar så mycket på förhand MVH Findus111 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Jag skulle satsat på SnGs. Läs alla tusentals sngartiklar som finns här på forumet och övriga ställen, och arbeta sen fram en starthandsmall som du kör slaviskt efter. Lycka till! Edit. Du kan inte förvänta dig att du är bättre än de allra flesta efter bara en kort kort tid, så spela mycket, läs mycket, fråga mycket (mer specifika frågor än hur vinner jag) osv osv osv, o just ja. Försök inte att lära dig av highstakes pokerlirarna och skotta inte. Mina två korta snabba cents. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Findus111 Postad 15 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Tackar så mycket för svaret:) Vad betyder skotta inte?^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Renfjaell Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 bossbaver skrev det väldigt bra tycker jag. När jag började plussa (vilket i och för sig är väldigt nyligen) så var det mestadels genom SnG's. Sen tog jag en del av SnG pengarna och spelade CG och MTT's för. Läs mycket artiklar och foruminlägg och grinda dag och natt så släpper det så småningom ska du se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verbal__Kint Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Köp inte in i för dyra turneringar. Se till att du har 30 inköp i rullen (pokerkapitalet). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Skulle bara vilja säga att om du ligger plus minus noll efter ett par månader som nybörjare så har du garanterat lite känsla för spelet. Nästa steg är att lära dig allt som går att lära om poker och money management. Kan du läsa finns det massor av böcker som faktiskt är ganska bra. Orkar du inte läsa så finns det massor av bra sajter med instruktionsfilmer. Heja heja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Findus111 Postad 15 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Tackar! Har du några tips på bra böcker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kingsofcards Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Tackar!Har du några tips på bra böcker? Att läsa pokerböcker är som att hälla frätande substanser i ögonen.. Då tycker jag istället att du ska bli medlem hos http://www.cardrunners.com, http://www.deucescracked.com och plöja igenom massa videos som erbjuds. GL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
renad Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Köp inte in i för dyra turneringar. Se till att du har 30 inköp i rullen (pokerkapitalet). lol.. 30 inköp skulle inte vara dyrt??... 100 är mer rätt imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Redtyq Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 ja vad förväntar man sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Findus111 Postad 15 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Tackar så mycket kingsofcards! Är det du som spelar high stakes på FTP? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kingsofcards Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Tackar så mycket kingsofcards! Är det du som spelar high stakes på FTP? hehe då skulle jag skratta mig lycklig. däremot är nicket snott rakt av Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 För att bli framgångsrik bör man utveckla sin förmåga att multitabla. Man kan tjäna ok med pengar och spela lågt, dvs det viktigaste är inte alltid att spela så högt som möjligt och mäta kuk. I ditt fall räcker det med att kunna multitabla väldigt låga sng och plussa så tjänar du mer än din nuvarande pokerlön 0kr/hr. Bankrulle: 30 inköp kan funka på sng om man har bra winrate. Jag tycker det är alldeles för lågt. Jag har sett spelare som är bra och spelar mycket, som har ett par-tre downswings på 100 inköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Rensat lite trams och svar på detsamma. Nästa person som slänger ur sig skitsnack i den här tråden vinner en veckas tempban. Ni vet mycket väl att sånt inte är tillåtet i nybörjar- och spelberoendedelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zoozoo Postad 16 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2009 gå allin och håll tummarna..imo.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bridge Postad 16 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2009 Försök att hitta det som passar dig. Kom ihåg att vinster i poker kommer genom mödosamt grindande. Bäst att lära sig bankroll management tidigt också. Lär dig den hårda vägen. Börja från micronivån och jobba dig uppåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Findus111 Postad 16 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Oktober , 2009 Tackar för svaren! En annan fråga, vad tycker ni man ska spela Turbo eller Vanlig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 16 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2009 Att läsa pokerböcker är som att hälla frätande substanser i ögonen.. ...som sagt...man måste klara av att ta till sig skriven text. Inte alla som klarar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mackie Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Tjennare! Jag är ny här och för mig är internetpoker något nytt, asså jag har ju känt till det en längre tid och varit sugen på början. Ska sätta in 50 dollar på antingen PokerStars eller FullTiltPoker nu om några dagar. Jag har spelat live en längre tid och går med vinst där. Jag har väldigt lätt för att lära mig och ta in information, jag har tid, ork och lust att läsa och studera mycker poker. Jag har i princip bara spelat turneringspoker, så har inga erfarenheter av cashgame. Jag undrar vad jag borde spela med en rulle på 50 dollar och på vilken sida. FullTilt eller PokerStars? Sit 'N Go/större turneringar/cashgame? tack för alla svar // mackie Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Herrkabel Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Sit 'N Go/större turneringar/cashgame? // mackie Personligen tycker jag turneringar är roligast men inget att rekommendera med en $50 rulle, kör SnGs eller multitabla microlimit CG Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klanton Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Nästa person som slänger ur sig skitsnack i den här tråden vinner en veckas tempban. Ni vet mycket väl att sånt inte är tillåtet i nybörjar- och spelberoendedelen. gå allin och håll tummarna..imo.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts