Gå till innehåll

Vinna på pokern

Findus111

Recommended Posts

Jag skulle satsat på SnGs.

Läs alla tusentals sngartiklar som finns här på forumet och övriga ställen, och arbeta sen fram en starthandsmall som du kör slaviskt efter.

Lycka till!

Edit.

Du kan inte förvänta dig att du är bättre än de allra flesta efter bara en kort kort tid, så spela mycket, läs mycket, fråga mycket (mer specifika frågor än hur vinner jag) osv osv osv, o just ja. Försök inte att lära dig av highstakes pokerlirarna och skotta inte.

Mina två korta snabba cents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bossbaver skrev det väldigt bra tycker jag. När jag började plussa (vilket i och för sig är väldigt nyligen) så var det mestadels genom SnG's. Sen tog jag en del av SnG pengarna och spelade CG och MTT's för. Läs mycket artiklar och foruminlägg och grinda dag och natt så släpper det så småningom ska du se.

Länk till kommentar

Skulle bara vilja säga att om du ligger plus minus noll efter ett par månader som nybörjare så har du garanterat lite känsla för spelet. Nästa steg är att lära dig allt som går att lära om poker och money management. Kan du läsa finns det massor av böcker som faktiskt är ganska bra. Orkar du inte läsa så finns det massor av bra sajter med instruktionsfilmer.

Heja heja :)

Länk till kommentar

För att bli framgångsrik bör man utveckla sin förmåga att multitabla. Man kan tjäna ok med pengar och spela lågt, dvs det viktigaste är inte alltid att spela så högt som möjligt och mäta kuk. I ditt fall räcker det med att kunna multitabla väldigt låga sng och plussa så tjänar du mer än din nuvarande pokerlön 0kr/hr.

Bankrulle: 30 inköp kan funka på sng om man har bra winrate. Jag tycker det är alldeles för lågt. Jag har sett spelare som är bra och spelar mycket, som har ett par-tre downswings på 100 inköp.

Länk till kommentar

• 5 weeks later...

Tjennare! Jag är ny här och för mig är internetpoker något nytt, asså jag har ju känt till det en längre tid och varit sugen på början. Ska sätta in 50 dollar på antingen PokerStars eller FullTiltPoker nu om några dagar. Jag har spelat live en längre tid och går med vinst där. Jag har väldigt lätt för att lära mig och ta in information, jag har tid, ork och lust att läsa och studera mycker poker. Jag har i princip bara spelat turneringspoker, så har inga erfarenheter av cashgame. Jag undrar vad jag borde spela med en rulle på 50 dollar och på vilken sida. FullTilt eller PokerStars? Sit 'N Go/större turneringar/cashgame? tack för alla svar :D

// mackie

Länk till kommentar