Gå till innehåll

Kvastfan is struggling & o Cash lirar stabilt!


FishFTW

Recommended Posts

Fish här, aka Cashstar.

 

21 år. Gävle. Sa upp mig från mitt jobb i mitten av augusti i år. pga många anledningar. Ska börja plugga en del högskola-poäng efter jul. Thats the gameplan :-)

 

Största anledningen till att jag och kvastfan startar en DB är egentligen för att få respons och synpunkter. Att kunna hålla en stabil update med resultat och info om sessioner är väl också något som vi hoppas denna DB ska få oss till att göra :-)

 

Tidigare i år hade jag en dagbok med lilla ludvvig, och det gick riktigt bra till en början. Sedan kom jag i en downswing och orkade inte skriva något mer. OM jag skulle sluta updata denna gång av någon anledning, så kräver jag att nån reg på 5/10 skäller lite på mig i chatten! ;)

 

 

De som mött mig vet redan att jag lirar 5/10 och uppåt på SVS. Har lirat de nivåerna i cirka 2-3 månader och hittade i september ett 75k plus som jag var nöjd med. Lirade enormt med händer förra månaden och känns som jag borde kunna vunnit mkt mer om jag haft mer fokus och slutat när jag kände att jag hade gjort mitt för dagen.

 

Klient: svs

 

Spelform: Cashgame SH 5/10 7.5/15 10/20

 

 

Br-krav: Har egentligen inga BR-krav. Är det värde lite högre upp så brukar det ofta sluta bra när jag provar.

 

Personliga krav: FÖRSÖKA sluta när jag är nöjd för dagen. Ofta är det någon "gräns" som jag vill komma över, som slutar med att jag dippar som fan innan jag stänger ner istället. Sista 2 dagarna har jag peakat 15.5k och 9k och bägge dessa gånger VILLE jag sluta, men jag vet inte riktigt varför jag inte klarar av det. Ska försöka hitta en bra lösning för det problemet, som jag tycker jag har.

 

 

Övrig intressant info:

Jag kan spela monstersessioner och endå hålla OK fokus. (upp till 10h)

Jag sitter och grindar med några polare i en lght bara hyrd för poker.

Min största backdag är 18k. ( 6e okt 2009)

Min största plusdag är ca 14k.

Jag har enormt med luckor i mitt spel och borde knappt vara vinnande.

Drygaste regsen på 5/10 o uppåt är imo : Kein_geld, Trawler, Popoffer, SHAHIN89 (han är väl alltid tom? ;) ) , Mr_Magnet, oooosssvvvv

Har en lght 150m från Gävle-C om någon vill ha en Ö_L.

Minns inte att jag haft en back-månad under min pkr-karriär.

Försöker lära kvastfan att spela mtt:s ;)

____________________________________

 

Nu drar jag o ludd till Turkey på lördag så får se om det blir något spel innan dess. Annars blir det iaf 10h-grind varje dag mellan 24e och 31 okt ;)

 

Efter en smått sönder-riggad månad ligger jag atm 5.885sek back.

 

Here we go again :)!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha då var man tillbaka här. hade en dagbok för ca 1 år sedan som jag la ner när jag gulade :) ni kan läsa den här..

 

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/49643-kvastfan-laegger-ner.html

 

Tänkte nu starta en DB med Cash, enjoy!!

 

 

 

Är 21 år och bosatt i Gävle. lirat poker i ca 4 år med blandade resultat...

Förutom pokern så är det väl sport i alla former som förgyllar min vardag!

Spelar fotboll och Innebandy i lägre divisioner!

Lagen i hjärtat är HAMMARBY!! och MAN UTD!!

 

Som jag skrev i min tidigare DB så vare pappa som fick mig intresserad av kortspel När jag var yngre så hade han ofta pokerkvällar hemma vid köksbord, och då vare bara Chicago som spelades! Sen såg jag WPT på tv och en kompis visade mig poker på internet så jag började spela Freerolls paradisepoker o jag blev fast. Mitt största problem under dom här 4 åren är att jag ALDRIG lyckats bygga en rulle.

Jag har gjort många försök att bli en "grinder" men alltid skottat och förlorat..

 

Som jag skrev i min tidigare DB så skulle jag göra ett tappert försök med br krav och allt sånt. men lyckades TILTA bort allt.. =)

 

Därför Bestämde jag mig för att göra en rejäl satsning nu.

 

Kient: Full Tilt

 

Spelform: Sng's 45,90 manna & MTT's

 

Bankrulle: Startar med 1k$

 

Br-krav Spela 10$ & 12$ sng's, jag kommer gå ner till 6$ om jag kommer ner till 600$ och jag kommer börja testa på 24$ när jag kommer upp till 1500$

 

Personliga krav: Spela max 6 bord, koppla bort allt annat än pokern, GE fan i o TILTA

 

 

 

Mål med denna dagbok och satsning!

 

Mål ett är att hålla denna dagbok vid liv! =)

Sen att självklart bli en Vinnande spelare, att utvecklas och kunna leva på pokern! Jag tror stenhårt på denna satsning, med Hjälp av Cashstar och er på PF så hoppas jag att denna satsning kommer resultera i stora framgångar och många MTT klonks :)

 

NU KÖR VI!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har enormt med luckor i mitt spel och borde knappt vara vinnande.

 

 

VEM har inte det ??

 

 

Försöker lära kvastfan att spela mtt:s ;)

 

HAHA, hur fan ska det gå ?? :)

____________________________________

 

Nu drar jag o ludd till Turkey på lördag så får se om det blir något spel innan dess. Annars blir det iaf 10h-grind varje dag mellan 24e och 31 okt ;)

 

 

Nu håller vi tummarna för REEEEGN nere i turkland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personliga krav: FÖRSÖKA sluta när jag är nöjd för dagen. Ofta är det någon "gräns" som jag vill komma över, som slutar med att jag dippar som fan innan jag stänger ner istället. Sista 2 dagarna har jag peakat 15.5k och 9k och bägge dessa gånger VILLE jag sluta, men jag vet inte riktigt varför jag inte klarar av det. Ska försöka hitta en bra lösning för det problemet, som jag tycker jag har.

 

 

Övrig intressant info:

Jag kan spela monstersessioner och endå hålla OK fokus. (upp till 10h)

 

 

Bortom all logik...

 

Blir att följa dbn iaf, då Kvastfan har hjärtat hos fina lag. Hoppas du också håller tummarna för Charlie ikväll.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha håller med... kommer inte vara en pers där nere. bara massa dryga turkar som vill leka allan ballan..

 

Snälla, gör så det regnar i alanya nästa vecka :D

 

Bjuder på liten Andeknot från Alanya.

Var där med farsan och hans sambo. Hade varit ute och druckit hela kvällen och tar en promenad hem mot hotellet. På vägen blir vi stoppade av ett gäng ungar i 8-12års ålderna som vill pracka på oss armband och annat tjaffs.

En av kidsen väljer en annan approach och utmanar mig i armbrytning för en liten summa pengar. Jag som var i gasen antog utmaningen. Stärkt av att jag tidigare i veckan brytit ner samtliga bartenders vid våran hotellbar.

Vi sätter oss ner vid ett litet bord och ett 20tal ungar står runt om oss och hejar.

Skämms fortfarande över detta men ungdjäveln på 10bast bryter ner mig efter ett par sekunder. Jag lackar först på det faktum att han faktiskt använde båda händerna. Han svarar då typ; Wtf, i am ten years old.

Betalade och slet mig igenom klungan för att dra vidare.

 

Inser dock snabbt att min mobiltelefon blivit stulen i uppståndelsen. Lackar ur och haffar en polis som stod i närheten. Han pekade på en liten byggnad 50m bort som tydligen skulle föreställa en polistation.

Går in dit och berättar min fasansfulla historia till en äldre man som verkligen inte kunde bry sig mindre. Blev pga det än mer förbannat och skällde nu ut honom efter noter.

Efter ett tag kommer farsan och sliter ut mig på gatan igen då han tyckte att det fick vara nog. Väl på gatan kommer det fram en man som säger att han är polis, om än ledig denna dag. Han är klart berusad men lovar att hjälpa mig att få tillbaka telefonen.

Han börjar skrika på ungarna som svarar med att skrika tillbaka. Då går han fram till en unge, hans som skrikigt mest och ger han århundradets lavett.

Vet inte riktigt vad som händer sedan men helt plötsligt följer jag och farsan med ett koppel ungar som ska visa oss vart telefonen är.

Dom tar med oss till en bakgata och in i någon fallfärdig byggnad.

Väl där leder dom oss till en trappa som våningen upp har ett galler för ingången. En av ungarna springer upp, pressar sig igenom gallret och går in i mörkret. Vi står där i säkert tio minuter och hör lite röster från övervåningen.

Sakta men säkert börjar det gå upp för farsan och mig att detta kanske inte är den smartaste ideen någonsin. När rösterna där uppe blir mer och mer aggresiva så bestämemr vi oss för att dra illa kvickt istället.

 

 

men men hf på eran resa!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder på liten Andeknot från Alanya.

Var där med farsan och hans sambo. Hade varit ute och druckit hela kvällen och tar en promenad hem mot hotellet. På vägen blir vi stoppade av ett gäng ungar i 8-12års ålderna som vill pracka på oss armband och annat tjaffs.

En av kidsen väljer en annan approach och utmanar mig i armbrytning för en liten summa pengar. Jag som var i gasen antog utmaningen. Stärkt av att jag tidigare i veckan brytit ner samtliga bartenders vid våran hotellbar.

Vi sätter oss ner vid ett litet bord och ett 20tal ungar står runt om oss och hejar.

Skämms fortfarande över detta men ungdjäveln på 10bast bryter ner mig efter ett par sekunder. Jag lackar först på det faktum att han faktiskt använde båda händerna. Han svarar då typ; Wtf, i am ten years old.

Betalade och slet mig igenom klungan för att dra vidare.

 

Inser dock snabbt att min mobiltelefon blivit stulen i uppståndelsen. Lackar ur och haffar en polis som stod i närheten. Han pekade på en liten byggnad 50m bort som tydligen skulle föreställa en polistation.

Går in dit och berättar min fasansfulla historia till en äldre man som verkligen inte kunde bry sig mindre. Blev pga det än mer förbannat och skällde nu ut honom efter noter.

Efter ett tag kommer farsan och sliter ut mig på gatan igen då han tyckte att det fick vara nog. Väl på gatan kommer det fram en man som säger att han är polis, om än ledig denna dag. Han är klart berusad men lovar att hjälpa mig att få tillbaka telefonen.

Han börjar skrika på ungarna som svarar med att skrika tillbaka. Då går han fram till en unge, hans som skrikigt mest och ger han århundradets lavett.

Vet inte riktigt vad som händer sedan men helt plötsligt följer jag och farsan med ett koppel ungar som ska visa oss vart telefonen är.

Dom tar med oss till en bakgata och in i någon fallfärdig byggnad.

Väl där leder dom oss till en trappa som våningen upp har ett galler för ingången. En av ungarna springer upp, pressar sig igenom gallret och går in i mörkret. Vi står där i säkert tio minuter och hör lite röster från övervåningen.

Sakta men säkert börjar det gå upp för farsan och mig att detta kanske inte är den smartaste ideen någonsin. När rösterna där uppe blir mer och mer aggresiva så bestämemr vi oss för att dra illa kvickt istället.

 

 

men men hf på eran resa!!

 

 

hahaha klockren story :) turkarna är inte o leka med IMO.. var där förra året jag med.. bra uteliv och mycket svenskar... hade turen att boka in veckan under fotbolls EM så det var galet party när sverige spelade och när TURKARNA hade sin osannolika resa under förra EM slutspelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder på liten Andeknot från Alanya.

Var där med farsan och hans sambo. Hade varit ute och druckit hela kvällen och tar en promenad hem mot hotellet. På vägen blir vi stoppade av ett gäng ungar i 8-12års ålderna som vill pracka på oss armband och annat tjaffs.

En av kidsen väljer en annan approach och utmanar mig i armbrytning för en liten summa pengar. Jag som var i gasen antog utmaningen. Stärkt av att jag tidigare i veckan brytit ner samtliga bartenders vid våran hotellbar.

Vi sätter oss ner vid ett litet bord och ett 20tal ungar står runt om oss och hejar.

Skämms fortfarande över detta men ungdjäveln på 10bast bryter ner mig efter ett par sekunder. Jag lackar först på det faktum att han faktiskt använde båda händerna. Han svarar då typ; Wtf, i am ten years old.

Betalade och slet mig igenom klungan för att dra vidare.

 

Inser dock snabbt att min mobiltelefon blivit stulen i uppståndelsen. Lackar ur och haffar en polis som stod i närheten. Han pekade på en liten byggnad 50m bort som tydligen skulle föreställa en polistation.

Går in dit och berättar min fasansfulla historia till en äldre man som verkligen inte kunde bry sig mindre. Blev pga det än mer förbannat och skällde nu ut honom efter noter.

Efter ett tag kommer farsan och sliter ut mig på gatan igen då han tyckte att det fick vara nog. Väl på gatan kommer det fram en man som säger att han är polis, om än ledig denna dag. Han är klart berusad men lovar att hjälpa mig att få tillbaka telefonen.

Han börjar skrika på ungarna som svarar med att skrika tillbaka. Då går han fram till en unge, hans som skrikigt mest och ger han århundradets lavett.

Vet inte riktigt vad som händer sedan men helt plötsligt följer jag och farsan med ett koppel ungar som ska visa oss vart telefonen är.

Dom tar med oss till en bakgata och in i någon fallfärdig byggnad.

Väl där leder dom oss till en trappa som våningen upp har ett galler för ingången. En av ungarna springer upp, pressar sig igenom gallret och går in i mörkret. Vi står där i säkert tio minuter och hör lite röster från övervåningen.

Sakta men säkert börjar det gå upp för farsan och mig att detta kanske inte är den smartaste ideen någonsin. När rösterna där uppe blir mer och mer aggresiva så bestämemr vi oss för att dra illa kvickt istället.

 

 

men men hf på eran resa!!

 

Haha!! Skön berättelse! Historien framhäver verkligen det faktum att man blir otroligt ologisk av alkohol :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder på liten Andeknot från Alanya.

.....röster från övervåningen.

Sakta men säkert börjar det gå upp för farsan och mig att detta kanske inte är den smartaste ideen någonsin. När rösterna där uppe blir mer och mer aggresiva så bestämemr vi oss för att dra illa kvickt istället.

 

 

men men hf på eran resa!!

 

 

Haha tyty, tyckte det lät ganska mysigt ändå. Personligen kommer jag gå runt med en vinterjacke med mobil, plånbok och hotell-nyckel i innerfickan :roll:

 

Så då var man klar med denna session. Började kvällen med att vara super kall och utdragningarna haglade tätt... blev tot 13 sngs, 7 st 10$ och 6 st 12$

 

lyckades hitta ett plus till slut. slutade 214$ upp.¨

 

Återkommer med några händer...

 

 

Snyggt jobbat!

 

Haha!! Skön berättelse! Historien framhäver verkligen det faktum att man blir otroligt ologisk av alkohol :D

 

Vi tänker inte dricka alkohol. Sol, bad o alko-fria drinkar :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt att puscha flop ??

 

Full Tilt Poker Game #15342345468: $10 + $1 Sit & Go (112491522), Table 5 - 50/100 - No Limit Hold'em - 19:31:19 ET - 2009/10/14

Seat 2: Fishfinder32 (2,755)

Seat 3: Elev8d1 (1,688)

Seat 4: renstahl (2,790)

Seat 5: clarity8 (2,395)

Seat 6: joystik (1,075)

Seat 7: Foundation1 (2,755), is sitting out

Seat 9: cmertz (1,715)

Elev8d1 posts the small blind of 50

renstahl posts the big blind of 100

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to renstahl King of HeartsQueen of Clubs

clarity8 folds

joystik folds

Foundation1 folds

Foundation1 has returned

cmertz raises to 300

Fishfinder32 folds

Elev8d1 folds

renstahl calls 200

*** FLOP *** 10 of Spades9 of Hearts6 of Diamonds

renstahl checks

cmertz bets 500

renstahl has 15 seconds left to act

renstahl raises to 1,750

cmertz calls 915, and is all in

renstahl shows King of HeartsQueen of Clubs

cmertz shows Ace of Spades8 of Hearts

Uncalled bet of 335 returned to renstahl

*** TURN *** 10 of Spades9 of Hearts6 of Diamonds4 of Clubs

*** RIVER *** 10 of Spades9 of Hearts6 of Diamonds4 of ClubsAce of Hearts

renstahl shows Ace King high

cmertz shows a pair of Aces

cmertz wins the pot (3,480) with a pair of Aces

*** SUMMARY ***

Total pot 3,480 | Rake 0

Board: 10 of Spades9 of Hearts6 of Diamonds4 of ClubsAce of Hearts

Seat 4: renstahl (big blind) showed King of HeartsQueen of Clubs and lost with Ace King high

Seat 9: cmertz showed Ace of Spades8 of Hearts and won (3,480) with a pair of Aces

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill man riskera typ hela sin stack på ett färgdrag ? satt honom på toppar och trodde A eller J också hjälpte mig.. men fortfarande, synar man ?

Full Tilt Poker Game #15343532035: $12 + $1 KO Sit & Go (112496605), Table 4 - 120/240 Ante 25 - No Limit Hold'em - 20:30:58 ET - 2009/10/14

Seat 1: bmojobg (16,031)

Seat 2: trapperdss (6,689)

Seat 3: Pymma (6,770)

Seat 4: a_silver_fox (5,117)

Seat 5: pokerpoker38 (7,460)

Seat 6: FreePalestineXX (5,210)

Seat 7: renstahl (9,369)

Seat 8: jmacedo (3,184)

bmojobg antes 25

trapperdss antes 25

Pymma antes 25

a_silver_fox antes 25

pokerpoker38 antes 25

FreePalestineXX antes 25

renstahl antes 25

jmacedo antes 25

Pymma posts the small blind of 120

a_silver_fox posts the big blind of 240

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to renstahl Ace of DiamondsJack of Diamonds

pokerpoker38 has 15 seconds left to act

pokerpoker38 calls 240

FreePalestineXX folds

renstahl has 15 seconds left to act

renstahl calls 240

jmacedo folds

bmojobg folds

trapperdss folds

Pymma has 15 seconds left to act

Pymma folds

a_silver_fox checks

*** FLOP *** 3 of Diamonds8 of Diamonds6 of Hearts

a_silver_fox has 15 seconds left to act

a_silver_fox bets 4,852, and is all in

pokerpoker38 folds

renstahl has 15 seconds left to act

renstahl calls 4,852

a_silver_fox shows 8 of Clubs9 of Diamonds

renstahl shows Ace of DiamondsJack of Diamonds

*** TURN *** 3 of Diamonds8 of Diamonds6 of Hearts7 of Hearts

*** RIVER *** 3 of Diamonds8 of Diamonds6 of Hearts7 of Hearts2 of Spades

a_silver_fox shows a pair of Eights

renstahl shows Ace Jack high

a_silver_fox wins the pot (10,744) with a pair of Eights

*** SUMMARY ***

Total pot 10,744 | Rake 0

Board: 3 of Diamonds8 of Diamonds6 of Hearts7 of Hearts2 of Spades

Seat 4: a_silver_fox (big blind) showed 8 of Clubs9 of Diamonds and won (10,744) with a pair of Eights

Seat 7: renstahl showed Ace of DiamondsJack of Diamonds and lost with Ace Jack high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UTG raisarn är väldigt aggro, raisat många gånger UTG, han har 7bb innan handen, jag tycker att denna är rätt självspelad. finns väl bara all in när man har 13bb ?? kallt nog hade BB, JJ

 

Full Tilt Poker Game #15344194361: $12 + $1 KO Sit & Go (112494453), Table 7 - 1000/2000 Ante 250 - No Limit Hold'em - 21:03:52 ET - 2009/10/14

Seat 1: spacemaz (22,404)

Seat 4: KING_CHILL (18,497)

Seat 5: GMIXER (14,435)

Seat 6: cuckyAA (37,690)

Seat 7: renstahl (27,096)

Seat 8: kudog3127 (25,536)

Seat 9: Bhoy25 (29,574)

spacemaz antes 250

KING_CHILL antes 250

GMIXER antes 250

cuckyAA antes 250

renstahl antes 250

kudog3127 antes 250

Bhoy25 antes 250

spacemaz posts the small blind of 1,000

KING_CHILL posts the big blind of 2,000

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to renstahl Queen of DiamondsAce of Hearts

GMIXER has 15 seconds left to act

GMIXER raises to 6,000

cuckyAA has 15 seconds left to act

cuckyAA folds

renstahl has 15 seconds left to act

renstahl raises to 26,846, and is all in

kudog3127 has 15 seconds left to act

kudog3127 folds

Bhoy25 folds

spacemaz folds

KING_CHILL has 15 seconds left to act

KING_CHILL has requested TIME

KING_CHILL calls 16,247, and is all in

GMIXER folds

renstahl shows Queen of DiamondsAce of Hearts

KING_CHILL shows Jack of DiamondsJack of Hearts

Uncalled bet of 8,599 returned to renstahl

*** FLOP *** 8 of Clubs3 of Hearts2 of Hearts

*** TURN *** 8 of Clubs3 of Hearts2 of Hearts10 of Diamonds

*** RIVER *** 8 of Clubs3 of Hearts2 of Hearts10 of Diamonds9 of Spades

renstahl shows Ace Queen high

KING_CHILL shows a pair of Jacks

KING_CHILL wins the pot (45,244) with a pair of Jacks

GMIXER stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 45,244 | Rake 0

Board: 8 of Clubs3 of Hearts2 of Hearts10 of Diamonds9 of Spades

Seat 4: KING_CHILL (big blind) showed Jack of DiamondsJack of Hearts and won (45,244) with a pair of Jacks

Seat 7: renstahl showed Queen of DiamondsAce of Hearts and lost with Ace Queen high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...