Gå till innehåll

The Luckiest Man Alive - Seminystart Mars 2013


mr-flow

Recommended Posts

Fylla igår igen, blev rätt så kalas och slutade med att det snurrade för mycket när jag la mig ner att jag stoppade fingrarna i halsen typ 5 gånger :( men mår bra idag, bättre än vad jag förtjänar i guess.

 

Ska spela fotbollsmatch ikväll och sedan gå ut igen, och imorn ska vi ut också. Sen blire nog uppehåll till kvalborg&valborg, som givetvis firas i uppsala. Bästa dagen på året imo, iaf i uppsala. Så om ni vill vara full och glad en hel dag uppsala is the place to be.

 

Nu blire lite grind och Bucket List.

 

Jädrar vad du kör! uppsala alltså, hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 405
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag ska dit, drar nog med mig mr kaffedopp också :)

 

Blir det ekonomikumparken som gäller eller?

 

Nice! Ja det blir nog ekonomikum till en början iaf, ska försöka vara lite tidigare än förra året då jag var lite för seg efter kvalborg :). Skulle vara kul att säga hej iaf om ni dyker upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första FTP tisha! Vet inte hur dålig min syn är men what the heck jag ville ha tishen!

 

Full Tilt Poker Game #20328983875: $32K Super Turbo KO (155967618), Table 101 - 15/30 - No Limit Hold'em - 18:36:37 ET - 2010/04/24

Seat 2: Tim0thee (285)

Seat 3: Marco Sander (240)

Seat 4: Kempilicious (360)

Seat 5: Runeberg (315)

Seat 6: pokerjamers (300)

Kempilicious posts the small blind of 15

Runeberg posts the big blind of 30

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious Queen of Spades6 of Spades

pokerjamers folds

Tim0thee raises to 285, and is all in

falta de ar sits down

Marco Sander calls 240, and is all in

Kempilicious raises to 360, and is all in

Runeberg folds

Kempilicious shows Queen of Spades6 of Spades

Tim0thee shows 3 of Hearts3 of Clubs

Marco Sander shows 9 of Spades9 of Hearts

Uncalled bet of 75 returned to Kempilicious

*** FLOP *** Queen of ClubsAce of Clubs8 of Clubs

*** TURN *** Queen of ClubsAce of Clubs8 of ClubsQueen of Hearts

*** RIVER *** Queen of ClubsAce of Clubs8 of ClubsQueen of HeartsJack of Hearts

Kempilicious shows three of a kind, Queens

Tim0thee shows two pair, Queens and Threes

Kempilicious wins the side pot (90) with three of a kind, Queens

Marco Sander shows two pair, Queens and Nines

Kempilicious wins the main pot (750) with three of a kind, Queens

*** SUMMARY ***

Total pot 840 Main pot 750. Side pot 90. | Rake 0

Board: Queen of ClubsAce of Clubs8 of ClubsQueen of HeartsJack of Hearts

Seat 2: Tim0thee showed 3 of Hearts3 of Clubs and lost with two pair, Queens and Threes

Seat 3: Marco Sander (button) showed 9 of Spades9 of Hearts and lost with two pair, Queens and Nines

Seat 4: Kempilicious (small blind) showed Queen of Spades6 of Spades and won (840) with three of a kind, Queens

Seat 5: Runeberg (big blind) folded before the Flop

Seat 6: pokerjamers didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vi har 200k chips blinds 3/6. Itm var 189 vi är typ 35 kvar. Ligger typ mellan 7 och 13 plats med den stacken. UTG (typ 230k) som jag OPRade hade en bra ROI på ganska många spelade med 21$ avg bi öppnar till 14k UTG+1 (700k, chippie) synar rundfold till SB som pushar 70k och jag sitter i BB med 99. Push/fold?

 

Btw en liten bump, tycker känns som en fold men känner mig så tight då. Om 99 är fold är TT det också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Spew trebetsbluff?

 

Full Tilt Poker Game #20407314741: $42,000 Guarantee (156553111), Table 72 - 1500/3000 Ante 400 - No Limit Hold'em - 18:15:39 ET - 2010/04/27

Seat 1: dakotat63 (42,824), is sitting out

Seat 2: ficofico75 (47,582)

Seat 3: zeban572 (72,094)

Seat 4: mryannick (32,806)

Seat 5: malin_j (76,100)

Seat 6: Kempilicious (87,801)

Seat 7: kkr5015 (140,209)

Seat 8: lonolin (258,195)

Seat 9: Degget (153,294)

dakotat63 antes 400

ficofico75 antes 400

zeban572 antes 400

mryannick antes 400

malin_j antes 400

Kempilicious antes 400

kkr5015 antes 400

lonolin antes 400

Degget antes 400

malin_j posts the small blind of 1,500

Kempilicious posts the big blind of 3,000

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious 5 of Spades6 of Spades

kkr5015 folds

lonolin folds

Degget folds

dakotat63 folds

ficofico75 folds

zeban572 raises to 7,500

Degget: jo danke

mryannick has 15 seconds left to act

mryannick folds

malin_j folds

saskia22179 (Observer): hehe weisst du warum?

Kempilicious raises to 16,550

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska hålla mig borta från pokern ett tag nu, spelat askallt senaste veckan. Vet ju typ inte vad jag ska raisa från knapp längre. Nu blir det dock mrflowfylla i 2 dagar och sedan vaknar vi upp och förhoppningsvis är asfräsha. Om ni är i staden och vill skåla så skicka pm snarast, vet inte när jag loggar in nästa gång, så kan jag messa så kanske jag vågar mig på en pffolkhälsning.

 

Förövrigt skrev jag en inlägg (i heltok wellbok) om http://www.skattehöjning.nu eller något liknande hade en hel sida reklam där någon Mats Roslin skrev så mycket korkade saker att jag behövde pausa typ 3 gånger för att hämta andan medan jag läste artikeln/insändaren/propagandan/reklamen. Har inte engagerat mig särskillt mycket politisk och har därför inte velat ge mig in i så många diskussioner eller så men det där är ju typ 90% kommunism, ("fast du får ju 40% i veckopeng!")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spew trebetsbluff?

 

Full Tilt Poker Game #20407314741: $42,000 Guarantee (156553111), Table 72 - 1500/3000 Ante 400 - No Limit Hold'em - 18:15:39 ET - 2010/04/27

Seat 1: dakotat63 (42,824), is sitting out

Seat 2: ficofico75 (47,582)

Seat 3: zeban572 (72,094)

Seat 4: mryannick (32,806)

Seat 5: malin_j (76,100)

Seat 6: Kempilicious (87,801)

Seat 7: kkr5015 (140,209)

Seat 8: lonolin (258,195)

Seat 9: Degget (153,294)

dakotat63 antes 400

ficofico75 antes 400

zeban572 antes 400

mryannick antes 400

malin_j antes 400

Kempilicious antes 400

kkr5015 antes 400

lonolin antes 400

Degget antes 400

malin_j posts the small blind of 1,500

Kempilicious posts the big blind of 3,000

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious 5 of Spades6 of Spades

kkr5015 folds

lonolin folds

Degget folds

dakotat63 folds

ficofico75 folds

zeban572 raises to 7,500

Degget: jo danke

mryannick has 15 seconds left to act

mryannick folds

malin_j folds

saskia22179 (Observer): hehe weisst du warum?

Kempilicious raises to 16,550

 

Han är lite väl grund tycker jag, hade varit roligare om han haft liknande din stack. Men inte jättedåligt imo, kanske skulle ha lite högre kort också. hade foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är lite väl grund tycker jag, hade varit roligare om han haft liknande din stack. Men inte jättedåligt imo, kanske skulle ha lite högre kort också. hade foldat.

 

mm kändes som en raise eller fold hand tyckte jag var för grund för syn, men antar att man kan väl göra det spelet med typ 98s istället? T9-JTs någonstans börjar man väl närma sig syn istället?

 

Ty för respons btw :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm kändes som en raise eller fold hand tyckte jag var för grund för syn, men antar att man kan väl göra det spelet med typ 98s istället? T9-JTs någonstans börjar man väl närma sig syn istället?

 

mm broadwayhänder är nog bäst att syna med imho om man sysslar med sånt :P. Tror inte jag brukar trebetfolda i detta läge, kör nog push om jag ska höja.

 

edit: tippar att jag hade pushat typ alla broadway suited, många ess och alla par. Beroende på motståndet och/eller mitt humör kanske jag synar några broadwayhänder och kanske AA nån gång bara för att jävlas :D

 

edit 2: när du synar vill du toppar-potential och kunna få överkort och holk/mellanpar imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm broadwayhänder är nog bäst att syna med imho om man sysslar med sånt :P. Tror inte jag brukar trebetfolda i detta läge, kör nog push om jag ska höja.

 

edit: tippar att jag hade pushat typ alla broadway suited, många ess och alla par. Beroende på motståndet och/eller mitt humör kanske jag synar några broadwayhänder och kanske AA nån gång bara för att jävlas :D

 

edit 2: när du synar vill du toppar-potential och kunna få överkort och holk/mellanpar imo.

 

mmm känns såklart självklart när du skriver det, känns som jag kommit ur form på senaste :) ty är btw också sugen på scoop, men kommer lira L eventsen :( dock jävligt många hoppas jag!'

 

 

edit: gnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska plugga nu så ska inte skriva något långt, vet någon om jag måste skatta på pengar jag för över från swedbankfonder till avanzafonder? stod något om skatt a några tusen, verkar ju väldigt underligt på mina egna pengar, skatta på vinsten får man väl göra varje år ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tentan gick bra och har nu ingenting kvar fram tills höstterminen drar igång = mycket grind framöver. Funderar på att köpa en ny laptop, den där vaion med 16.4 tum och 1900x1080 som länkats mycket men vill inte ta så mycket av rullen, får se hur jag gör kanske tar lite av annat.

 

Justja, valborg & kvalborg. Jag blev full som en kastrull på kvalborg och var typ bakis fram till 12-1 på valborg vilket var segt fick kämpa i mig typ första 4 ölen och kände mig aldrig riktigt hundra. Hann inte till stockholms nations galopp så satt i ekonomikum hela dagen och sen grilla hos en polare som jag känt länge och många som jag hängde med i högstadiet var där. Rätt kul att se folk jag satt typ drog igång en enorm hets om att kalla alla för deras syskons syskon vilket jag tyckte var kul :rolleyes:

 

Sen gick vi vidare ut och brände lite mer pengar. Sedan vid 2 var jag för mosig och åkte hem med en av närmsta kompisar och vi köpte 2 chipspåsar och dipp. Sen när vi blandat dippen ställde ner den på sängen och så satte sig han på sängkanten så dippen välte ur i sängen så när han skulle torka upp det gick han ut i badrummet och tog beslutet att ta med duschskrapan (!) och typ bredde ut dippen lite extra över sängen sen efter ett tag hämtade han papper och torkade lite. Och det roliga är att jag typ satt och mosade chips och bara tittade på utan att säga något, som om det var helt vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade typ min bästa poker på länge ikväll vilket kändes skönt, torskade en flipp nu i 90 grand ITM och slutade BE. Kanske lirar efter min fotbollsmatch imorn sen spelar jag nog inge mer fram till söndag.

 

Börjar närma mig lite gulare tider dock, har bränt alla pokerpengar irl snart, men jag hade iaf kul 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade typ min bästa poker på länge ikväll vilket kändes skönt, torskade en flipp nu i 90 grand ITM och slutade BE. Kanske lirar efter min fotbollsmatch imorn sen spelar jag nog inge mer fram till söndag.

 

Börjar närma mig lite gulare tider dock, har bränt alla pokerpengar irl snart, men jag hade iaf kul 8-)

 

Alltid skönt att känna att man spelar sin bästa poker! Hatar när man spelar och vet att man tar fel beslut hela tiden!

 

Lycka till framöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...