Gå till innehåll

Förbereda mig på Live MTTs


HEJHEJ68

Recommended Posts

Förstår inte riktigt varför alla ska oroa sig över så mycket tells. Vad finns det att vara nervös för?

Strunta i att försöka plocka upp tells och varje gång du spelar en hand så är det bara att tänka som online. Man sätter in handen i en viss range och är hyffsat säker på att den passar bäst just där, sen är det bara att sitta och vänta.

 

Känner du inte att du enkel får viktig info från nya livespelare som nött nätpoker? Inte alltid men generellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan lättare bli exploaterad om man börjar anpassa sig efter sånt

 

Reb, jag tror du kommer in i den där diskussionen från fel håll. Du säger "skit i att exploatera andras tells" och jag håller med dig. Det kommer i takt med livevanan. Men jag tror att vad som avsågs i tråden var problemet med att själv telegrafera tells. Och det är definitivt något att oroa sig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reb, jag tror du kommer in i den där diskussionen från fel håll. Du säger "skit i att exploatera andras tells" och jag håller med dig. Det kommer i takt med livevanan. Men jag tror att vad som avsågs i tråden var problemet med att själv telegrafera tells. Och det är definitivt något att oroa sig för.

 

Förstår inte riktigt varför alla ska oroa sig över så mycket tells. Vad finns det att vara nervös för?

Strunta i att försöka plocka upp tells och varje gång du spelar en hand så är det bara att tänka som online. Man sätter in handen i en viss range och är hyffsat säker på att den passar bäst just där, sen är det bara att sitta och vänta.

 

Nästan hela mitt första inlägg handlade ju om att man själv inte ska telegrafera tells.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är 17 år och har aldrig spelat live. Du kan inte träna på nätet ditt livespelande, anser jag i alla fall. Tells som många pratar om, skit i det (åt alla håll så att säga). Du kommer ha fullt upp att hinna med att göra rätt saker i rätt ordning och ta ställning till hur du skall agera. Så om du inte har väldigt bra självförtroende och känner med dig att du hanterar allting som Klyka nämnde så är det helt klart bäst att ta det lugnt. Hålla "låg profil" och spela spelet på det sätt som du bestämt dig för innan.

Var får man spela Liveturneringar när man är 17-18 år? Inte på Cosmopol i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är 17 år och har aldrig spelat live. Du kan inte träna på nätet ditt livespelande, anser jag i alla fall. Tells som många pratar om, skit i det (åt alla håll så att säga). Du kommer ha fullt upp att hinna med att göra rätt saker i rätt ordning och ta ställning till hur du skall agera. Så om du inte har väldigt bra självförtroende och känner med dig att du hanterar allting som Klyka nämnde så är det helt klart bäst att ta det lugnt. Hålla "låg profil" och spela spelet på det sätt som du bestämt dig för innan.

Var får man spela Liveturneringar när man är 17-18 år? Inte på Cosmopol i alla fall.

 

Förstår självklat att man inte kan träna på sitt live spel online. Men va man kan göra online är att träna på sitt poker spel. Jag har därför tänkt att träna det så jag blir så bra som jag kan på live MTT. Så det jag undrar är vad jag ska göra för att få så bra träning som jag kan online? tex ska jag spela ss med 10bb hu ngs osv?

 

Sen det här med du måste ha pokerface för att spela poker osv tror jag är lite överskattat.

 

"och spela spelet på det sätt som du bestämt dig för innan." De här kan ju inte vara så smart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att hålla sig till en strategi menas förstås inte med att spela osmart. Personligen så låter jag korten spela mer åt mig i början och sedan när stackarna och mörkarna förändras spelar jag mer aggresivt. Vet inte riktigt hur du tänker dig, jag fattade det som att du kunde onlinespel och på så sätt hade pokertänket. Om inte så spelar det inte så stor roll vad du spelar online, det lär bespara dig massor av pengar att slippa göra dem Live. Så som jag gjort. Vad du skall spela på nätet för att bli bra MTT-spelare är inte jag rätt gubbe att fråga. Antingen är man bra pokerspelare och kan spela olika varianter och oavsett mörkstruktur. Eller så hittar man sin specialite. Jag gillar 6-mannabord kontantspel och långsamma turneringar runt 60-80 pers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...