bertilmunk Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 Hej! Jag är ny pokerspelare som precis börjat spela svenska spel på lägsta nivån, stoppade in 300kr och dubblat säkert 50 gånger på lägsta nivån. Med uträkningar har jag en snittlön på 100kr/h på lägsta nivån. Är det någon annan som lirar på denna nivå och isåfall vad har ni för snittlön i timmen på det? Mvh, bertilmunk Citera
noten434 Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 Împonerande att vinna ~340000000000000000 kr på lägsta nivån. Måste vara ganska fisktätt? Citera
bertilmunk Postad 10 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2009 men åh, 50*50kr bara ju Citera
Vlade_Divac Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 Kul att höra att det har gått bra, men det blir säkerligen svårt att hålla samma timförtjänst när variansen slår till, du får spela mycket mer och se senare vilket snitt du kan hålla. Citera
struve Postad 10 Oktober , 2009 Rapport Postad 10 Oktober , 2009 Går ju max att köra 5 bord och verkar vara cirka 80 händer som hinns med på ett bord på en timme om man kör 5-max. 5 * 80 = 400 händer/timme Kan tänka mig att det kanske går att hålla en win-rate på 20 big blind per 100 händer, för folk är inte alltför vassa på nivån. Big blind: 0,5 kr Antalet 100 händer per timme: 4 Win-rate: 20 => 0,5 * 4 * 20 = 40 kr i timmen Citera
Crappy Postad 12 Oktober , 2009 Rapport Postad 12 Oktober , 2009 Då håller vi oss till ämnet. Det här är nybörjardelen och här accepteras inget trams Btw Rensat lite, nästa gång varnas det också Citera
kingfour Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 Jag spelar just nu på 0,25/0,5 hos SvS och det går bra. Riktigt bra. Det går faktiskt nästan lite för bra så tanken är att, återigen, kanske gå upp i nivå. Det är ju inte jättekul att spela på lägsta tänkbara nivå även om det ger pengar... Jag spelar FR och 4 bord åt gången och det känns i princip hela tiden som att jag bara ska sätta mig och vinna pengar och det gör jag, utmaningen är som försvunnen. Någon gång då och då blir det lite minus och 1-2 gånger per månad tappar jag 2-3 inköp. Men whatever! Sedan jag började spela seriöst för cirka ett år sedan (9 månader ungefär hos SvS) har jag fört statistik i Excel och så här ser grafen hos Svenska Spel ut: Första cirkeln var direkt när jag började och spelade 0,5/1 med på tok för liten rulle. 400 spänn - vad tänkte jag egentligen??? Andra cirkeln var när jag försökte bygga upp rullen med hjälp DoN och lyckades dubbla den (120 kronor blev till 230 kronor ungefär) efter mycket om och men och lite drygt 50st DoNs. Tredje cirkeln är första gången jag försökta ta steget upp men gick ner igen efter att ha förlorat cirka 2 inköp. Fjärde cirkeln är andra försöket på 0,5/1 och jag gick tillbaka efter att ha förlorat ännu mer, bland annat efter en ofokuserad natt då 2 inköp rök. Annars är det 99% cg 0,25/0,5 och det går som ni ser nästan spikrakt uppåt. Kanske 5-manna 0,25/0,5 kan vara ett steg i början. Just nu ligger rullen hos SvS på 5375:- efter 2030:- plus i november. Målet för december är minst detsamma men helst ett snitt på 150:-/dag eftersom jag kommer ha mer ledig tid än annars. Hur mycket bör jag ha i rulle för 0,5/1? På 0,25/0,5 känns det som att jag utan större problem eller rädsla skulle klara mig att börja om med 300 spänn igen. Eller är problemet så simpelt som att det upplevs som "scared money" på 0,5/1 när en push är 200 spänn (o ibland mer) oavsett om jag har 100K i rullen? Citera
archtila Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 Jag spelar just nu på 0,25/0,5 hos SvS och det går bra. Riktigt bra. Det går faktiskt nästan lite för bra så tanken är att, återigen, kanske gå upp i nivå. Det är ju inte jättekul att spela på lägsta tänkbara nivå även om det ger pengar... Jag spelar FR och 4 bord åt gången och det känns i princip hela tiden som att jag bara ska sätta mig och vinna pengar och det gör jag, utmaningen är som försvunnen. Någon gång då och då blir det lite minus och 1-2 gånger per månad tappar jag 2-3 inköp. Men whatever! Sedan jag började spela seriöst för cirka ett år sedan (9 månader ungefär hos SvS) har jag fört statistik i Excel och så här ser grafen hos Svenska Spel ut: Första cirkeln var direkt när jag började och spelade 0,5/1 med på tok för liten rulle. 400 spänn - vad tänkte jag egentligen??? Andra cirkeln var när jag försökte bygga upp rullen med hjälp DoN och lyckades dubbla den (120 kronor blev till 230 kronor ungefär) efter mycket om och men och lite drygt 50st DoNs. Tredje cirkeln är första gången jag försökta ta steget upp men gick ner igen efter att ha förlorat cirka 2 inköp. Fjärde cirkeln är andra försöket på 0,5/1 och jag gick tillbaka efter att ha förlorat ännu mer, bland annat efter en ofokuserad natt då 2 inköp rök. Annars är det 99% cg 0,25/0,5 och det går som ni ser nästan spikrakt uppåt. Kanske 5-manna 0,25/0,5 kan vara ett steg i början. Just nu ligger rullen hos SvS på 5375:- efter 2030:- plus i november. Målet för december är minst detsamma men helst ett snitt på 150:-/dag eftersom jag kommer ha mer ledig tid än annars. Hur mycket bör jag ha i rulle för 0,5/1? På 0,25/0,5 känns det som att jag utan större problem eller rädsla skulle klara mig att börja om med 300 spänn igen. Eller är problemet så simpelt som att det upplevs som "scared money" på 0,5/1 när en push är 200 spänn (o ibland mer) oavsett om jag har 100K i rullen? hur många händer? och det ser ut som att du haft en bra månad, jag hade inte räknat med samma plus i dec... Citera
kingfour Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 Ingen riktig koll på antal händer men jag har spelat cirka 20-25 dagar och 2-3 timmar per dag. Så 60h, 4 bord och ca 60 händer/h = 14 400. Kanske 15K händer då. Det innebär alltså nästan 30bb/100 händer. Citera
five_star Postad 2 December , 2009 Rapport Postad 2 December , 2009 Pm:a mig Kungrikard.. du pratar med mig i svs chatten nu... Citera
Recommended Posts