Gå till innehåll

$50, vilken sajt?


jagobzki

Recommended Posts

Jag funderar på att sätta in $50 på en pokersajt och kötta lite nl2 8-).

Hade tänkt 4-9 tablat short handed. Vilken sida skulle ni rekommendera?

Ta i beredskap:

 

Rejkback.

Säkerhet (ingen mysko hemsidan med 100% rakeback :rolleyes:)

Skön klient.

Hyffsat med bord.

 

Pokerstars och Fulltilt går tyvärr bort eftersom jag redan har ett konto på vardera sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att sätta in $50 på en pokersajt och kötta lite nl2 8-).

Hade tänkt 4-9 tablat short handed. Vilken sida skulle ni rekommendera?

Ta i beredskap:

 

Rejkback.

Säkerhet (ingen mysko hemsidan med 100% rakeback :rolleyes:)

Skön klient.

Hyffsat med bord.

 

Pokerstars och Fulltilt går tyvärr bort eftersom jag redan har ett konto på vardera sajt.

 

 

Vad är felet med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ~2000h. Medel->de lägsta nivåerna. Högre värde ju längre ner man kommer. Passar ju TS bra.

Jag kanske bara har haft tur dock..

 

sant angående värdet, men han ville kunna 9-tabla (max 5-bord på SvS), ha rejkback (finns ingen på Svenska), och sist men inte minst ha en skön klient och endast Ongames klient är sämre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KINGDONK: Jasså, jag har aldrig spelat mer än 4 på SvS. Då lärde jag mig något nytt, men orka att spela efter rakeback på den nivån.

 

hmm kan nog stämma, är inte särskilt många potter som det tas rejk ifrån på NL50 om jag minns rätt (rätta mig gärna om jag har fel), däremot på NL100 skulle jag säga att RB är superviktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm kan nog stämma, är inte särskilt många potter som det tas rejk ifrån på NL50 om jag minns rätt (rätta mig gärna om jag har fel), däremot på NL100 skulle jag säga att RB är superviktigt...

 

Han ska spela NL2, inte NL50.

$50 är totala bankrullen.

 

Vad ska han med rakeback till över huvud taget på den nivån? Finns ju massa andra viktiga/kul saker i stället (en bonus exempelvis, eller andra erbjudanden).

 

SvS ger dig för övrigt motsvarande 50% rb på denna nivå pga halv rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han ska spela NL2, inte NL50.

$50 är totala bankrullen.

 

Vad ska han med rakeback till över huvud taget på den nivån? Finns ju massa andra viktiga/kul saker i stället (en bonus exempelvis, eller andra erbjudanden).

 

SvS ger dig för övrigt motsvarande 50% rb på denna nivå pga halv rake.

 

Såg inte att det var NL2 han skulle spela, my bad.

 

Däremot så motsvarar inte SvS halva raken policy 50% RB på en annan vanlig site som tar 5% av rejken, som jag har förstått det. Bla pga att en spelare som är med i en pott där det tas rejk, men foldar (dvs vinner inte potten men har bidragit till den) får tillbaka av viss % i RB på vanliga siter med RB avtal. På SvS får du inget tillbaka om du har varit med och bidragit till potten och förlorar den, utan det är endast vinnaren av potten som betalar 50% mindre i rake. Därför kan det inte jämföras med 50% rb.

Finns en tråd ang detta har jag för mig, orkar dock inte leta upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passande nicknamn.

 

Du får nog räkna lite till: Hint är att när du vinner en pott på andra sajten så får du bara tillbaks en sjättedel/tiondel av din rejkandel, på grund av att alla ska dela på rakepengsåterbetalningen.

 

Plus att motståndarna har mer pengar på bordet för dig att vinna på svs, på grund av att de "lånat ut" mindre till sajten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påstod aldrig att jag hade räknat på detta, därför kan jag inte räkna lite till;-) Jag menade att utifrån det jag mindes från tråden som behandlade detta (vilken var aktiv för rätt länge sedan), så var det någon som påstod att de hade räknat på detta och kommit fram till att det inte riktigt var jämförbart, har för mig att jag läste det i någon dagbok också, där spelaren lirade lite högre på SvS.

Och mitt nick är menat att vara lite ironiskt eftersom jag snittat 35bb/100 de senaste 100k händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog räkna lite till: Hint är att när du vinner en pott på andra sajten så får du bara tillbaks en sjättedel/tiondel av din rejkandel, på grund av att alla ska dela på rakepengsåterbetalningen.

 

Det gäller bara för siter med dealt rakeback. De flesta har contributed rakeback (såvitt jag vet i alla fall), vilket innebär att du får rakeback för samma procent av raken som den del av potten du har bidragit med.

 

Dessutom får man ju när det är dealt rakeback även tillbaka pengar på potter man foldar pre utan att ha lagt in en spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påstod aldrig att jag hade räknat på detta, därför kan jag inte räkna lite till;-) Jag menade att utifrån det jag mindes från tråden som behandlade detta (vilken var aktiv för rätt länge sedan), så var det någon som påstod att de hade räknat på detta och kommit fram till att det inte riktigt var jämförbart, har för mig att jag läste det i någon dagbok också, där spelaren lirade lite högre på SvS.

Och mitt nick är menat att vara lite ironiskt eftersom jag snittat 35bb/100 de senaste 100k händerna.

 

Där kom den...

 

HU4rollz? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där kom den...

 

HU4rollz? :roll:

 

Jag har ingen koll på vem du är, så det vore rätt dumt att köra HU4 rollz för min del. En stor orsak till varför jag snittat 35bb/100 är för att jag game-selectar rätt bra. Men om du vill så kan du posta ditt nick så får vi se om jag är intresserad, men det är nog inte särskilt troligt då jag inte har lust riskera att busta rullen på en coinflip. Har jag klankat ner på dig på något sätt btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...