Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Börjar få dåligt med space på C enheten. Kollade vad som tog plats och PostgreSQL tog 1.3gb. Data mappen tog 1gb. Kan man ta bort data eller flytta den till annan enhet? Dålig koll på vad PostgreSQL data har för påverkan på HM....

Postad

PostgreSQL data är din databas.

Du kan flytta databasen till en annan HDD. Avinstallera PostgreSQL. Installera på en annan HDD. Kopiera över PostgreSQL data till den andra HDD:n. (PostgreSQL data tas inte bort när du avinstallerar PostgreSQL.

Sen får du avinstallera PostgreSQL igen och installera det på nytt på den andra HDD:n. Denna procedur fungerade för mig.

Postad

Tack för svaret.

Så jag ska först flytta hela "data" mappen till önskad hårddisk, sedan Avinstallera PostgreSQL. Sedan installera till nya disken och lägga in den gamla "data" mappen?

Postad
Tack för svaret.

Så jag ska först flytta hela "data" mappen till önskad hårddisk, sedan Avinstallera PostgreSQL. Sedan installera till nya disken och lägga in den gamla "data" mappen?

Ja. Du lägger in den gamla datamappen i PostgreSQL mappen och skriver över den mapp som finns där.

Sedan kan du få avinstallera PostgreSQL och installera det igen på samma ställe. Det fick jag göra för att få det att funka.