Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Varför har ingen använt servettuträkningen? (som ju verkar lite pillig och kräver vissa antaganden)Anta ex att 95% av fi fyrbettar bredare än KK+. Hur stor är chansen att en ex JJ+ 4-bettare får dessa stats rent matematiskt slumpmässigt på 900 händer. En ex AJ+ 77+ fyrbettare?

Tycker att folk fokuserar lite fel och som vanligt att folk köper vissa antaganden men kan inte köpa slutsatsen som är matematisk logisk.

Olika varianter av detta ser man i ex religion och neurovetenskap.

I sin enklaste form ex "jag tycker om all mat med kött i". Du gillar alltså hamburgare! Nej!.

• Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Givetvis är de två som delar på kontot. För några minuter sen satte sig hans lagtard-polare och sa kaxigt "nu ska jag visa hur man kör över ett bord veka nits".

"Där ser du, om man vet hur man ska bluffa funkar tom 72off, som du nyss såg. Nu går vi och käkar hamburgare på Max för den där nitens pengar".

Postad
Förstår inte hur man kan lägga KK där, det går inte. Varför syna du ens pre för isåfall? Det är +EV för livskvalité att syna och se hans AA och förlora 100bb eller nåt än att folda och ligga och tänka på handen i tre dagar ovetandes.

+1

Om alla är så oerhört säkra på att han har AA så varför inte vika preflop? Att ta en syn och se floppen och sen vika är fan sjukt. Det går bara inte. Det måste vara det absolut sämsta spelet.

Edit:

Anledningen med att syna preflop är att han skall överspela/göra bort sig eller att man åtminstone skall ha gett han chansen att göra det. Det är den enda anledningen jag kan se.

Postad
+1

Om alla är så oerhört säkra på att han har AA så varför inte vika preflop? Att ta en syn och se floppen och sen vika är fan sjukt. Det går bara inte. Det måste vara det absolut sämsta spelet.

Edit:

Anledningen med att syna preflop är att han skall överspela/göra bort sig eller att man åtminstone skall ha gett han chansen att göra det. Det är den enda anledningen jag kan se.

Fold är ju fel, du får se floppen för 56kr till eller vad det var. Fi har ju fortfarande runt 5-600 kvar i stacken. Det är ju en setmining där man får hoppas på kungen / en checkout om fi nu mot förmodan skulle ha mongospelat som många tror så är jag rätt säker på att denna fi skulle checkat ut allt från QQ och neråt. Jag har sett honom check syna ner KK på fin fin låg bräda förr.

Fold känns fel iallafall i min lilla värld.

Postad
Du svamlar som vanligt i nattmössan, mina oerhörda kunskaper? Har väl inte uttalat mig som om jag hade några oerhörda kunskaper, du kanske ska läsa exakt vad jag skrivit i tråden. Spelar ganska sällan poker och då jag spelar blir det på low/midstakes och aldrig riktigt antytt något annat. Det enda jag antyder är att du snackar en jävla massa skit, visst det kommer en del kloka inlägg från dig ibland men man minns ju bland annat en diskussion du hade med Nebbis för ett antal månader sedan då du bara gjorde bort dig om och om igen. Med tanke på att har du levererat diverse idiotiska uttalanden kontinuerligt på detta forum, du fuskar (se 2+2 skandal), du drar enormt idiotiska paraleller till ditt tennisspelande osv är det svårt att veta om du levlar eller inte nuförtiden.

Du verkar ju uppenbarligen ha svårt att ta in värdefull information då du spelar på lowstakes efter flera år så jag tror det snarare är du som inte kan skilja på vad som är bra info och dålig info. Var har jag dragigt enormt idiotiska paralleller till min tennis på sistone?

Postad
Du verkar ju uppenbarligen ha svårt att ta in värdefull information då du spelar på lowstakes efter flera år så jag tror det snarare är du som inte kan skilja på vad som är bra info och dålig info. Var har jag dragigt enormt idiotiska paralleller till min tennis på sistone?

Ne ärligt, orkar inte ens börja argumentera mot dig. Men återigen är det du säger helt irrelevant, slår 10/20 med ca 8bb/100 över ett stort sample så slår iaf midstakes, sedan är skillnaden att jag _inte_ lagt ner mycket tid på poker.

Postad
Ne ärligt, orkar inte ens börja argumentera mot dig. Men återigen är det du säger helt irrelevant, slår 10/20 med ca 8bb/100 över ett stort sample så slår iaf midstakes, sedan är skillnaden att jag _inte_ lagt ner mycket tid på poker.

Nej men om du inte orkar argumentera så kanske det är bäst att du håller käften i fortsättningen också.

Postad
Kanske smartare att stoppa in själv då om du ändå tänker syna en push? :roll:

level?

Vaddå level?

Exakt vad är det du inte förstår? Såvida du inte slowspelar (vilket det inte var frågan om) så är det ju rätt elementärt att själv hiva in degen först om du ändå har tänkt syna hans bet.

Postad
Vaddå level?

Exakt vad är det du inte förstår? Såvida du inte slowspelar (vilket det inte var frågan om) så är det ju rätt elementärt att själv hiva in degen först om du ändå har tänkt syna hans bet.

Finns ju nåt som heter bluff catching....

Postad

om man nu synar pre så tycker jag att man ska gå hela vägen, annars fold.

eller?

Bättre å betala dom 150BB å få veta att ja han hade AA istället för att störa sig till döds på denna handen .. :)

Postad
Vaddå level?

Finns ju nåt som heter bluff catching....

Motståndaren kanske kör en reverse bluff catching och degar in med top set. Troligare det än en bluff imo.