Slasktratt Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Jag förutsätter inget, det är ju du som gör det när du ska gå benhårt på statsen. Att göra massa lösa antaganden som bäst kan leda till en ytterst marginell fold är inte riktigt vägen att gå. Statsen är vad vi har att gå på. Varför skulle han helt plötsligt börja flippa efter 900 händer? Vi har ingen anledning att inte gå benhårt på statsen i detta fall. Jag har ett statistiskt underlag att gå efter, du har inget. Du hoppas på cp-ryck. Hur många ggr av 10 tror du vi får se AA? Citera
Memory Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Statsen är vad vi har att gå på. Varför skulle han helt plötsligt börja flippa efter 900 händer? Vi har ingen anledning att inte gå benhårt på statsen i detta fall. Jag har ett statistiskt underlag att gå efter, du har inget. Du hoppas på cp-ryck. Hur många ggr av 10 tror du vi får se AA? Ja vem vet, han kanske fick han en fluga i ögat eller nått. Och nej jag hoppas inte på ett cp-ryck, menade bara på att bara för att han har 0% 4b så behöver inte AA ingå i hans 4b range när han väl 4betar. Du kan ju ränka på hur sällan vi behöver ha fel i ditt antagande för att det ska bli EV- Citera
Slasktratt Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Ja vem vet, han kanske fick han en fluga i ögat eller nått. Och nej jag hoppas inte på ett cp-ryck, menade bara på att bara för att han har 0% 4b så behöver inte AA ingå i hans 4b range när han väl 4betar. Du kan ju ränka på hur sällan vi behöver ha fel i ditt antagande för att det ska bli EV- Han 3-betar ju knappt ens. Det blir inte mer uppenbart än såhär. Vart går gränsen? 7000 händer? En miljon? 900 räcker. Vad exakt hoppas du på egentligen? Vad tror du ingår i hans 0% 4-b range? Givet hans tidigare spel har han ju aldrig en sämre hand om han inte helt har frångått sin strategi helt plötsligt, vilket vi inte har någon som helst anledning att tro. FI spelar med hålkorten i pannan. Citera
Ängeln17 Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Förstår inte alls vad den har med den här handen att göra. Var det samma FI? Ingen har väl påstått att det inte händer konstiga saker på svs? En FI med 30/5 0,6% 3b 0% 4b t.ex. över 900 händer är inte något man ser varje dag. Det var inte samma FI men denne hade 0% i 3-bet över 767 händer. Skulle jag då bara gått på statten så skulle jag foldat pre eftersom han "bara" kan ha AA då. Citera
Slasktratt Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Det var inte samma FI men denne hade 0% i 3-bet över 767 händer. Skulle jag då bara gått på statten så skulle jag foldat pre eftersom han "bara" kan ha AA då. Det beror väl på hur han spelar i övrigt. Hade han 30/5 stats också? Sen har FI 4-betat här också. Citera
Memory Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Han 3-betar ju knappt ens. Det blir inte mer uppenbart än såhär. Vart går gränsen? 7000 händer? En miljon? 900 räcker. Vad exakt hoppas du på egentligen? Vad tror du ingår i hans 0% 4-b range? Givet hans tidigare spel har han ju aldrig en sämre hand om han inte helt har frångått sin strategi helt plötsligt, vilket vi inte har någon som helst anledning att tro. FI spelar med hålkorten i pannan. Vi har en(1) hand där han 4b, dvs. denna. Hur ska jag då kunna uppskatta vad hans 4b HD är? jaja orkar inte med den här handen mer, känns som det är fel hand att lägga sin energi på. Citera
Slasktratt Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Vi har en(1) hand där han 4b, dvs. denna. Hur ska jag då kunna uppskatta vad hans 4b HD är? jaja orkar inte med den här handen mer, känns som det är fel hand att lägga sin energi på. Precis. 1 hand. Vad hoppas vi på? Jag håller med. Vi lägger ner. Jag tackar för en bra diskussion iaf Citera
Qhunden Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Tycker det är svårt att komma undan ifrån KK oavsett motståndare. I handen nedan har fi 0% 3bet på 250 händer. Jag tänker bara fold fold fold hela handen, men det finns alltid nånting som säger att jag inte kan släppa. Han har rätt lösa stats i övrigt, squeezeläge, liten sample osv osv. Och så kommer den floppen och han överbetar.. wtf Microgaming, $2.50/5.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: SB: $447.63 BB: $1,048.02 UTG: $966.88 CO: $379.64 Button: $1,354.63 Dealt to UTG K:diamond: K:club: Pre-flop: UTG raises to $17.50, CO calls $17.50, Button calls $17.50, (1 folds), BB raises to $105, UTG calls $92.50, (1 folds), Button calls $92.50 Flop: ($315) 7:club: 7:spade: 7:heart: (3 Players) BB bets $350, UTG calls $350, (1 folds) Turn: ($1,015) 6:spade: (2 Players) BB bets $588.02, UTG calls $506.88 River: ($2,109.90) 8:club: (2 Players) Results: BB Showed A:heart: A:club: BB wins $81.14 BB wins $2,048.76 Citera
Ängeln17 Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Det beror väl på hur han spelar i övrigt. Hade han 30/5 stats också? Sen har FI 4-betat här också. Nej han hade 42/8. Jo jag vet att att det va 4-bet här men det jag ville visa var att min FI hade aldrig 3-betat liksom denna aldrig 4-betat. Fast att just därför sätta en FI på enbart AA är nog inte rätt. Citera
jonasmedz Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 30.6/4.5/0.6 Nu har jag inte läst alla inlägg, men det betyder väl VPIP= 30.6%, PFR= 4.5% och AF= 0.6? Alltså att han är passiv. Det är så jag tolkar X/Y/Z stats... men diazo har kanske nämnt nått om 3bet% som jag inte sett. Citera
Slasktratt Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Nu har jag inte läst alla inlägg, men det betyder väl VPIP= 30.6%, PFR= 4.5% och AF= 0.6? Alltså att han är passiv. Det är så jag tolkar X/Y/Z stats... men diazo har kanske nämnt nått om 3bet% som jag inte sett. Ja, du har helt rätt. Det är bara jag som är efterbliven och går efter mina hm-inställningar av vana. Citera
Dead-Inside Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Är ju inte samma nivå men vadå. Man ser en del underliga spel på SvS. Hero ($435) BTN ($218) SB ($347) BB($793) Dealt to Hero Q:heart:Q:club: Hero raises to $7, BTN calls $7, fold, BB raises to $29, Hero raises to $75, fold, BB calls $46, FLOP ($158) 3:spade:5:spade:6:diamond: check, Hero bets $118, BB raises to $718, Hero calls $242, TURN ($879) 3:spade:5:spade:6:diamond:7:club: RIVER ($879) 3:spade:5:spade:6:diamond:7:club:4:spade: Hero shows Q:heart:Q:club: (Flop 87.6%, Turn 77.3%) BB shows 8:club:8:diamond: (Flop 12.4%, Turn 22.7%) BTN wins $864 Så jag hade synat i ditt ställe. Den här handen är varken lik eller har något att göra med OPs hand. Dessutom gav du inga stats. Du kan ju inte bli lättexploaterad för att du foldar KK en gång vart tionde år när du uppenbarligen är i en usel spot. 900 är verkligen inte en pinsam samplesize när man funderar lite på statsen. 0,6% 3b och 0% 4b. Även med uselt kortsnitt kommer det att finnas en hel del bra händer i den högen. Balans har ingen som helst betydelse i det här fallet. Inse att det är en sjukt isolerad händelse. Det är du som förespråkar en chansning. Allt talar för att FI har AA. Vi trycker in degen och hoppas att han har KK eller råbluff? Kan ju understryka att jag aldrig lägger KK i NORMALA fall. Explofold är inte så allvarligt när det är mot uppenbar fisk som dessutom inte har en aning om vad du viker. 0% Extremfall, enkel fold tråkigt nog. Och ja, våga folda KK. Sög lite att resultaten kom upp innan jag hann posta men jag visste vad jag skulle skriva innan jag scrollade förbi den posten iaf. Nu har jag inte läst alla inlägg, men det betyder väl VPIP= 30.6%, PFR= 4.5% och AF= 0.6? Alltså att han är passiv. Det är så jag tolkar X/Y/Z stats... men diazo har kanske nämnt nått om 3bet% som jag inte sett. 0.6% 3bet och 0% 4bet över 900 händer. Av vad jag sett iaf. Citera
Supertequila Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Enkel push pre lr senast på flopp. Citera
RDanneskjold Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Vore roligt att se Nebbis kommentera den här tråden. Citera
Starfitter Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Vore roligt att se Nebbis kommentera den här tråden. behövs inte. känner inte honom eller vet någonting om honom men jag svääära på att han aldrig viker den neverevereverever. Citera
RDanneskjold Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 behövs inte. känner inte honom eller vet någonting om honom men jag svääära på att han aldrig viker den neverevereverever. Korrekt och sen kan vi lägga till ett antal svordomar över hur ihelvete folk kan förespråka fold Citera
diazo Postad 6 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Ja, du har helt rätt. Det är bara jag som är efterbliven och går efter mina hm-inställningar av vana. Går också efter mina HM-inställningar då jag inte kört HUD innan. det är VPIP/Prf/3bet som de ska visa. Citera
Starfitter Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Korrekt och sen kan vi lägga till ett antal svordomar över hur ihelvete folk kan förespråka fold +1 och jag skulle älska det Citera
Trillske Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Alla som säger att det inte går att folda KK profitabelt mot väl utvald fisk är bara jävligt hjärndött korkade. Stova KK+ för i helvette.. Är få som skulle göra det i praktiken ändå, men resonemanget är förståss alltid teoretiskt. Sorry för svordomar och skit men man dampar ju när folk börjar snacka om att de vill att andra som är bra ska hoppa in och understryka något som är totalt irrelevant för denne bra spelares värld, så de sedan kan lyssna blint på skiten och alltså ironiskt nog agera helt jävla tvärt emot vad den idag bra spelaren skulle gjort i samma läge. ___ Angående den där hud-diskussionen har jag redan nämnt ett exempel på att ett sample på 1000 händer kan avvika otroligt kraftigt, dock har slask ändå rätt i sak, d.v.s. det är ett användbart statistiskt underlag ändå. Citera
kingsofcards Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Alla som säger att det inte går att folda KK profitabelt mot väl utvald fisk är bara jävligt hjärndött korkade. Stova KK+ för i helvette.. Är få som skulle göra det i praktiken ändå, men resonemanget är förståss alltid teoretiskt. Sorry för svordomar och skit men man dampar ju när folk börjar snacka om att de vill att andra som är bra ska hoppa in och understryka något som är totalt irrelevant för denne bra spelares värld, så de sedan kan lyssna blint på skiten och alltså ironiskt nog agera helt jävla tvärt emot vad den idag bra spelaren skulle gjort i samma läge. ___ Angående den där hud-diskussionen har jag redan nämnt ett exempel på att ett sample på 1000 händer kan avvika otroligt kraftigt, dock har slask ändå rätt i sak, d.v.s. det är ett användbart statistiskt underlag ändå. Wöööörd Citera
RDanneskjold Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Han har ju fyrbettat 0 gånger på 900händer så hur vet vi att han just fyrbettar AA? hähähä, vad gör vi pre då? Setminar med KK? Citera
kravmärkt Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 är fi tight så är det helt ok stacka av funkar också men mer varians imo Citera
Dead-Inside Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 är fi tight så är det helt okstacka av funkar också men mer varians imo Fast det är ju mer varians på det sättet att det är ett EV- beslut. Oroar mig lite hur många som faktiskt inte förstår hur enkel situationen är. Oddsen att vi har fel och möter AA när vi går AI är betydligt mycket större än det motsatta (att vi leder över hans range), och även om vi leder över hans range är det antagligen inte speciellt kraftigt. Dvs antingen är vi krossade eller så är det marginellt EV+, beroende på om vi har rätt eller fel. Därav är det en ganska enkel fold tills FI visar upp muppspel efter liknande tendenser under nästkommande 900 händer. Citera
CarlDenStore Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Förstår inte hur man kan lägga KK där, det går inte. Varför syna du ens pre för isåfall? Det är +EV för livskvalité att syna och se hans AA och förlora 100bb eller nåt än att folda och ligga och tänka på handen i tre dagar ovetandes. Citera
Recommended Posts