Gå till innehåll

SnG-resultat, vad är rimligt


dearling

Recommended Posts

Tjenare, håller på att nöta Speed-SnG numera och undrar litegrann vad man brukar kalla en rimlig ROI-nivå?

Hur många SnG bör man spela innan man kan börja dra slutsatser kring hur mycket man vinner på dem?

Finns det något att säga om hur bra SnG-spelare fördelar sina placeringar, typ vad tyder en abnormt stor andel tredjeplatser exempelvis på?

Tacksam för svar eller hänvisning...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu jag ligger på 32% ROI över ~100 spelade SnGs. Säkert ett för lågt antal för att det ska räknas stabilt.

 

Jag skulle Gissa att det krävs i alla fall minst 500 spelade SnGs för att man ska kunna gå efter statsen så variansen minskat i betydelse. Sen hur högt ditt avg ROI rimligen ska ligga beror ju även på hur högt du spelar. Jag spelar för det mesta 50 dollars SH.

 

En tabell jag hittat i fler forum är:

(Bör tilläggas att det i den här tabellen räknas på att du spelar 4 bord samtidigt)

 

11s - 25% ROI

20s - 20% ROI

33s - 16% ROI

55s - 13% ROI

109s - 10% ROI

215s - 7% ROI

 

Sen hur bra den är får någon annan avgöra ;)

 

Kommer du ofta ITM men trots det för det mesta bommar de bättre avlönade platserna beror det troligtvis på passivitet. Du är en av dom som gladeligen foldar dig in i pengarna? Se till att bygga dig en hyfsad i alla fall medelstack i ett tidigare skede. Lowball lira, syna med lite sköna draghänder suited connectors, small PP's när det är billigt för att bygga stack. När det närmar sig bubblan så sätter du press på spelarna som har det kämpigare och riskerar att bubbla. Ta till vara på fold equityn när det närmar sig bubblan och du kommer ha skaffat dig ett bra försprång när bubblan väl är spräckt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu jag ligger på 32% ROI över ~100 spelade SnGs. Säkert ett för lågt antal för att det ska räknas stabilt.

 

Jag skulle Gissa att det krävs i alla fall minst 500 spelade SnGs för att man ska kunna gå efter statsen så variansen minskat i betydelse. Sen hur högt ditt avg ROI rimligen ska ligga beror ju även på hur högt du spelar. Jag spelar för det mesta 50 dollars SH.

 

En tabell jag hittat i fler forum är:

(Bör tilläggas att det i den här tabellen räknas på att du spelar 4 bord samtidigt)

 

11s - 25% ROI

20s - 20% ROI

33s - 16% ROI

55s - 13% ROI

109s - 10% ROI

215s - 7% ROI

 

Sen hur bra den är får någon annan avgöra ;)

 

Kommer du ofta ITM men trots det för det mesta bommar de bättre avlönade platserna beror det troligtvis på passivitet. Du är en av dom som gladeligen foldar dig in i pengarna? Se till att bygga dig en hyfsad i alla fall medelstack i ett tidigare skede. Lowball lira, syna med lite sköna draghänder suited connectors, small PP's när det är billigt för att bygga stack. När det närmar sig bubblan så sätter du press på spelarna som har det kämpigare och riskerar att bubbla. Ta till vara på fold equityn när det närmar sig bubblan och du kommer ha skaffat dig ett bra försprång när bubblan väl är spräckt :)

 

Jag tror mig känna igen tabellen som en som gjordes i nätpokerns barndom. En tid med större andel fisk och den var också gjord på "normal" struktur (vilket var vanligast då). Du har helt rätt att 500 spelade sng säger mer var man ligger, men tyvärr ganska lite. På forumet postades en bra länk av garpen angående varians och tableselection gällande sng. Intressant läsning.

 

Alltså för varje sng man spelar kommer resultatet säga lite mer. Har man spelat 100 och sedan har spelat 500 säger resultatet bra mycket mer. När du sedan har kommit upp i 2000 spelade säger det resultat mer, osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man hälften av de ROI:erna kan man vara nöjd, IMO, en fjärdedel är helt ok också

 

Stämmer bra, hälften så är du en absolut toppspelare på den nivå du spelar på, en fjärdedel så är du en bra spelare. Turbo ring sng då, för sh sng aningen högre och icke turbo dessamma.

 

ang sample. beror på inom vilken felmarginal som är acceptable. Men om man menar ett roi inom en marginal av ca 10% av ditt ROI så krävs 10K+ , ca 5K dock verkar korrelera bra ifall med använder sig av adjusted roi som numera finns HEM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer bra, hälften så är du en absolut toppspelare på den nivå du spelar på, en fjärdedel så är du en bra spelare. Turbo ring sng då, för sh sng aningen högre och icke turbo dessamma.

 

ang sample. beror på inom vilken felmarginal som är acceptable. Men om man menar ett roi inom en marginal av ca 10% av ditt ROI så krävs 10K+ , ca 5K dock verkar korrelera bra ifall med använder sig av adjusted roi som numera finns HEM

 

Verkar rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du utveckla ytterligare? Jag har fått för mig att potentiell ROI följde antalet deltagare åt andra hållet. dvs att möjlig roi var högre med fler antal spelare.

 

Du har helt rätt i det, men här är skillnaden så liten i antalet deltagare att man i stället får effekten (vid turbo sng) att 6-max ger "mindre turbo" jämfört med fullring. Tänk tex vilken kommer ni snabbast ner på 4 handat? Du får spela fler händer per nivå, precis som du skulle fått om blindsperioderna var längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer bra, hälften så är du en absolut toppspelare på den nivå du spelar på, en fjärdedel så är du en bra spelare. Turbo ring sng då, för sh sng aningen högre och icke turbo dessamma.

 

ang sample. beror på inom vilken felmarginal som är acceptable. Men om man menar ett roi inom en marginal av ca 10% av ditt ROI så krävs 10K+ , ca 5K dock verkar korrelera bra ifall med använder sig av adjusted roi som numera finns HEM

 

Kan inte du kort förklara vad jag får ut av HEM som sng spelare? Frågade i den tråden tidigare och fick lite sunkiga svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...