Gå till innehåll

Buffes oktober


Buffe

Recommended Posts

Fök!

 

Nr1: 26$ NL KO

Resultat: 87 av 90

Kommentar: En mupp har ställt in de två första händerna och gör samma sak mot mig som sb när jag är bb (alla andra har lagt sig). Jag har AQos och tycker att jag borde leda mot någon som ställt i alla händer. Jag synar och han visar upp J8os. Flop är 67T, turn J, river J. Jag är ute. Kul.

 

Nr2: 26$ NL KO

Resultat: 32 av 90

Kommentar: Dubblar tidigt med AA mot AJ på xxJ-flop. Får sen inga händer och flyter bara med. Blir rivrad av stängt och par från turn när jag har top-par. Åker när jag ställer in med K5os från knappen då jag har 10xbb. SB insta-isolerar och bb viker. SB har A7os som håller. Gutsy.

 

Nr3: 22$ NL Turbo

Resultat: 88 av 309

Kommentar: Dubblar startstacken med stabilt spel första nivåerna. Blir lite kortkall men lyckas hanka mig kvar runt average genom en klockren squeeze. Torskar tyvärr en stor flip och är nere på typ 8xbb. CO 2,5xar och jag ställer in från sb med KTos. Tyvärr har han KK och tar ut mig.

 

Nr4: 26$ NL

Resultat: 1 av 45 = 348$

Kommentar: Flöt på okej, hade flyt i en jättepot då jag vann med A9 mot QQ och JJ pre. FT kändes okej och killen jag mötte HU ville absolut deala och jag var snäll och rädd för beats.

 

Nr5: 26 PL Holdem

Resultat: 214 av 236

Kommentar: Första handen jag spelar utg-tripplar jag med TT. Får en call och en re-raise och båda synar. Flop är 447 och jag checkraisar cb:t som synar med AK. Turn A. River blank. Tappar 5k-potten hand 1, surt. Andra handen har jag A9os som bb och synar 5x-raise och call med den. Flop är 29J och cb kommer och call. Jag hade mindre än cb:t kvar och synar all in. Turn är låg och ger mig nutflushdrag. Båda checkar. River parar lågt och cbaren checkar till ett litet bet från andra, cbaren viker. Killen har KJos och jag åker.

 

Nr6: 26$ NL

Resultat: 9 av 45

Kommentar: Ledde när vi var 20 kvar efter solitt spel. Tappar tyvärr en stor pot då jag måste syna push när vi är 13 kvar och jag raisat med AJos. Är uppe mot AQos som håller. Ligger mitt i fältet när FT börjar och plockar upp A6os på knappen då jag har 10xbb. Jag ställer och bb synar med A9os som håller. Synd.

 

Nr7: 26$ NL KO

Resultat: 20 av 90

Kommentar: Låg average med 20 kvar, väljer då att ställa med 15xbb mot en limper då jag har A8os på knappen. Tyvärr har han limpat AKs som håller. Har sen 3xbb kvar och ställer in med T9os och får syn av KTos och AA. Åker.

 

Nr8: 55$ NL

Resultat: 74 av 525

Kommentar: Baaaaaaaajs! 54 cashar. Tripplar i tidig pos med AKos när jag ligger average. Får call av sb. Flop kommer 33Q med färgdrag. Jag cbar halv pot och han insta-pushar. Jag tar synen då jag är lite tiltad och han har varit aggro tidigare och kan göra spel. Tyvärr sitter han på KQos och jag bubblar. Förbannad på mig själv. Hatar AK! Tre timmar åt helvete.

 

Dagens resultat: + 123$

 

En vinst och tre bubblor. Med bättre utdelning så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En FRUKTANSVÄRT frustrerande kväll är till ända.

 

 

Spelade CC-turnering

Resultat: 51 av 70

Kommentar: Torskade en stor pot tidigt då jag check-raisade flop med färgdrag och fick syn och försökte bluffa river då jag missat och brädan var tokfarlig för fi, han synade dock med överpar. Jobbade sen mig tillbaka till startstack men åkte när jag tokbluffade ett miffo på 47A-flop då han bettar 500 i 600-potten och jag ställer in med 2,2k med T8s. Jag trodde han antingen var på bluff eller kunde vika dåligt ess (han hade alltid dåliga händer om limp och bluffade en hel del). Han instasynar i stort sett med A2s (inte färgdrag) och jag åker.

 

Nr1: 26$ NL KO

Resultat: 1102 av 1641

Kommentar: Har kvar runt start-stack, hände inte mycket. Utg-limpar JJ och möter bara blindsen. Flop kommer 79J med färgdrag och bb minibettar ut, jag raisar, sb lägger sig. bb reraisar mig och jag tar bara synen. Turn är A och han ställer till slut vilket är potsize (jag täcker honom med 2xbb). Det luktar T8 men det finns så mycket jag slår, bl a kombodrag, så jag synar. Han har T8 och jag missar river. Åker handen efter. Sjuk setup.

 

Nr2: 26$ NL KO

Resultat: 40 av 90

Kommentar: Inga kort, låg runt startstack. Ställde med 78os (9xbb) mot CO-dubbling för tusende gången. Får snabb syn av A7s som håller. Trist.

 

Nr3: 11$ rebuy-satellit (använde 1r+1a)

Resultat: 20 av 32

Kommentar: Ligger average efter rebuyen utan att ha fått en enda hand. Tripplar med ATos och måste syna en push då jag får 2mot1-odds och torskar mot AA (vad annars?). Har sen 8xbb som sb och väljer att ta synen med J8s mot CO-trippling med avsikt att stop-n-goa. Flop kommer 27T med mitt färgdrag (perfekt) och jag ställer in 5xbb i 7xbb-potten. Fi tar en snabb syn med AJos som håller upp. Noll flyt.

 

Nr4: 22$ NL Turbo

Resultat: 54 av 371

Kommentar: Sjuuuuk oflyt i denna. Har 3k vilket är average när vi är lite över 100 pers kvar. Då torskar jag en 7k-pot med AA all in pre mot J8s och QJos (rivrad av stegen, flop är AKJ...). Torskar sen en 2k-flip. Hänger kvar runt halv average efter bra shortstack-spel då bubblan närmar sig. Ställer in med TT från CO då jag har 8xbb och hoppas få en lös syn. BB synar med AJ och jag förlorar ännu en flip. Lack som fan.

 

Nr5: 26$ NL

Resultat: 32 av 45

Kommentar: Fick inte en hand. När jag väl plockar upp AKos med 11xbb så splitar jag mot en annan AK. Ställer sen med A6os från sb med 13xbb då knappen dubblat. Han synar med JJ som håller.

 

Nr6: 55$ NL

Resultat: 170 av 527

Kommentar: Börjar bra och tripplar ganska tidigt. Torskar sen en 5k-pot (då hade jag 11k) då en snubbe ställer med bellybuster på flop och jag synar med JJ (överpar). Han turnar stegen. Förlorar senare en 6k-flip och är nere på lite över average. Är en toklös snubbe (han med bellyn) som spelar alla händer och synar alla raisar. Han synar när jag 4xar med KQos (han har limpat igen), jag cbar flop som är KTx med färgdrag och han synar. Turn är T och båda checkar. River är färg och han bettar och jag synar i 6k-potten, då har han rivrat färg för jag vet inte vilken gång i ordningen och jag är nere på halvt average och håller på att tilta bort. Förlorar en till stor pot till honom senare då han rivrar ut mig igen. Dubblar sen upp till average med AA mot AQ. Torskar sen 10k-pot då fulbettare på flop turnar stängt och jag betalar av med bra par med A-kicker. Har senare 4xbb och åker med K9os som bb mot AJos som raisat.

 

Nr7: 26$ NL

Resultat: 38 av 45

Kommentar: Sjunker ner till 600 ganska tidigt då jag blev utdragen i en pot som jag ändå kontrollerade. Sen är det en kille som ställer med 18xbb från knappen och jag synar med AJs och 12xbb från sb. Knappen har J9os. Rivrar 9.

 

Nr8: 26$ PL

Resultat: 181 av 235

Kommentar: Spelar sådär och möter miffon, gör dålig syn med AJs mot KJ på KJ9-bräda (jag raisade pre). Får skylla mig själv.

 

Nr9: 22$ NL

Resultat: 6 av 9

Kommentar: Testade en sng för att inte tilta bort i stora. Ledde typ när jag tripplar med 66 från knappen. BB som är lös ställer (han täcker mig med en halv bb) och jag tar synen och tänker att någon gång kommer jag vinna en flip. Han har KJs. Precis när floppen kommer ploppar en ruta upp så jag inte ser vänstraste kortet. De två kort på flopen som jag ser är QT... Turn 6 (yay), river 3. Sen ser jag det dolda flopkortet. A. Hej då. Hade nästan haft halva markerna i spel vid vinst.

 

Dagens resultat: -260$

 

Världens största skämt idag. Är glad att jag inte slagit sönder något i lägenheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Okej.

 

Spelade på CC idag.

 

Nr1: 600 kr NL

Resultat: 1 av 89 = 17000 kr

Kommentar: Ja, det gick ju bra det här. Låg nästan dubbelt average vid pausen. Tappade lite pga korttorka men hade inte oflyt i all-in-situationer och hängde därmed med helt okej. Med två bord kvar kommer min otursdealer till bordet och jag vet redan då vad som kommer att hända. Jag torskar en ganska stor pot med Q6os som sb då det är en limper och bb på QT5-flop, jag checkar, bb checkar och jag hoppas att limpern ska betta. Det gör han inte. Turn är 6 (yay) och jag checkar igen för att lägga upp för check-raise. Båda checkar efter mig. River är 5 (crap) och jag bettar 2k i 3k-potten. BB lägger och limpern raisar mig till 6k. Han kan ju ha AQ eller KQ men jag inser att jag ligger pyrt till men måste calla. Han har 66 och har därmed turnat en-outaren som samtidigt ger mig två par. Hmm. Ligger sen och pendlar runt average och ställer in ibland och bygger därmed. Kommer till FT som ganska short (10k) när blindsen är 1-2k. Det tar sjukt lång tid innan någon åker och de sjukaste suckoutsen någonsin är standard på detta mystiska FT. En blivande klassiker är när det är trevägs-allin med AQ, A9 (som är short som fan) och TT. Flop är 776, turn 7, river....7. TT höll på att dö och A9 fattar efter typ fem minuter att han är kvar. Det hände även två gånger att floppat två-par i allins förlorar mot runner-runner. Jag gnetar iaf på och väljer mina lägen. Har dessutom tur då jag vinner med A2 mot AK. Det blir allt mer tydligt att en snubbe blir jätte-lead och vi andra ligger ganska jämnt. Jag lyckas iaf komma HU då jag har 34k och han 190k. Han ställer första handen mot mina 10k som bb. Jag väljer att ta gamblen med Q3s och vinner mot K7. Handen efter ställer jag med typ J7 och han synar med A5. Jag vinner den också. Då leder jag plötsligt med 135k mot 90k och jag frågar om han vill deala. Han missuppfattar och tror att han gör mig en tjänst genom att dela 50-50. Jag säger såklart nej till det och handen efter ställer han och jag tar synen med A8os som bb. Han har Q5os och min hand håller. Pure skill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick Uffe.

 

Å min oröta + frågetecken som kommer längre ned forstätter.

 

Bestämmer mig att spela tight i början då det inte är värt att steala blindsen tidigt så spelar i inte en hand de två första nivåerna då jag har mediokra kort.

Kan nog ta upp alla händer jag var med i.. H8 och H9 som är nog mest frågeteck kring och vill ha kommentarer.

 

H1. Vinner min första pott med 96s på 9hög brädan på flop så jag kommer tillbaka till startstack.

 

H2. Min första raising hand, A6s. Får syn ur bb. Han blixt checkar floppen som var något i stil K73, Jag checkar bakom. Turn A. Han blixt betar 450. Jag inser att jag inte vill syna så det är all in med min stack eller fold.

Tänker att jag nog kan hitta ett bättre läge så optar att folda.

 

H3. Höjer upp med AQo till 250, fi1 höjer till 650, fi2 ställer för 1600. Jag foldar. fi1 synar. fi1 har AQo och fi2 har AKo som håller trots floppat Q.

 

H4. Enda spelaren på bordet som jag tror kan göra moves, höjer från cutoff jag tar syn från bb med JT. Flop är K-hög, jag checkar han betar snabbt. jag foldar, han visar QQ. (Stupid borde bara foldat pre)

 

Blindsen upp till 100/200, börjar bli dags att aktivera sig.

 

H5. Höjer upp med TT vinner blindsen.

 

H6. Ställer all in med A5 fån sb mot bb som är shortare än jag. Han viker.

 

H7. UTG snubben som är short ställer in 1K på 100/200 nivån. Jag vaknar med KK i bb å synar. De håller mot KJs och jag år min topp på 3050 marker.

 

H8. Tant in her 60's rätt tight, limpar UTG +1. Jag har 66 i sen position, höjer till 600. alla foldar hon synar efter en stunds betänketid.

 

Flop: K22 med två klöver, jag har en klöver i min hand.

Hon checkar jag betar in 1K i 1,5K potten. Hon tänker. tittar på sin hand. tänker igen. var på hon ställer in och jag har henne täckt med 0,5bb.

Jag tänker rätt länge å lägger mig till slut. Fel?

 

H9. Höjer till 500 med J9s alla lägger sig å jag får blindsen. Har nu 1750.

 

H10. Höjer till 500 med A8 får syn ur dealer och bb. Flop 743 all spades. Jag har spader 8. bb checkar. Jag ställer in. Killen i sen pos. går all in med färre marker än mig. bb foldar. Fi har A5 med spader A. Han leder alltså lite trodde det var tvärt om liten marginal till mig. Turn offsuit J River 5.

Antagligen bättre att pusha in all pre här, men kändes lite onödigt ändå nästan 10bb och det är inte jättekort i denna turbo struktur.

 

H11. UTG all in med J9o med dryga 2bb får två syner. floppar toppar all heart board. tyvärr hade ju så klart bb två hjärter å så var det slut.

 

ARgs-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H8: Jag skulle bara synat pre, alternativt höjt till 700-800. Jag tror aldrig hon viker en utg-limp om du tripplar. Folden på flop tycker jag är okej. Man skulle ju kunna överväga check på flop då hon förmodligen sitter på högre pp än dig, alternativt AQ-AK. Dvs du är inte rädd för så många kort på turn. Skulle hon dessutom checka turn så är hon förmodligen inte så stark och du kan försöka köpa den då.

 

H10: (Jag antar att du menar den istället för H9). Tycker att det är okej med raise istället för push pre. Vore dock intressant att veta pos på dig. Flop-spelet inga konstigheter.

 

Vill även kommentera H2: För det första undrar jag vilken pos du har? Jag raisar iaf inte med A6s om jag inte är på typ CO eller knappen. Sen tycker jag att du spelar den lite vekt, fine om du inte vill cba (även om du mycket väl kan ha fått den direkt) men att vika sig när ditt bästa kort kommer på turn förstår jag inte riktigt. Du borde ha typ 2k i stacken och jag tycker definitivt du kan ta synen här. Du har agerat svagt på flop och hans bet kan mycket väl betyda kung (om du nu trodde han var stark på floppen). AK känns ju inte troligt alls så du borde ju leda om han inte floppat set. OM han skulle ha bättre ess tror jag chansen att han checkar ner är ganska god. Snabbt bet är ofta bluff också. Jag hade som sagt synat turn och hoppats på en trolig river-check. Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...