Gå till innehåll

Fuskspelare i samarbete?


MissPiggy

Recommended Posts

Ok, spelar en Sit & Go $8 på Everest. Vi är fyra spelare kvar, varvid endast EN är kvar som ska ryka, Chipledaren har över 5000 i marker och är under the gun. Blindsen är 150/300. Spelaren som ligger sist sitter på small blind och har 800 marker. Själv har jag plus 1300 marker på Big blind och får 1010 på hand.

 

Chipledaren bettar alltså till 600, varvid small blind går all in med sina 800. Jag synar. Då LÄGGER sig plötsligt ledaren som just bettat till 600, Small blind visar QQ och vinner potten. Han har alltså över 5000 i marker i överlägsen ledning, EN spelare ska ryka, då lägger han ner istället för att syna med ynka 200 marker till... MSN samarbete så det skriker!

 

Handen EFTER går jag all in med mina sista 500 marker, DÅ synar samma spelare 200 extra marker, och visar handen 23... Den handen kan han alltså syna med för 200 marker extra...

 

Kom nu inte och säg att han foldade av misstag första handen. Känns som man blivit blåst. Bitter? ja, det är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dom samarbetade borde han väl synat istället för att låta "polaren" möta dig ensam?????

 

Ja, synat och bluffat bort TS hade varit mest optimalt om de hade samarbetat.

Mysko spelat är det i vart fall.

 

hmm, nej?

blää: synar han och vinner handen kommer TS 3:a och "polaren" 4:a. inte värt att riskera för att "donera" 200 marker extra till "polaren".

roland: enda gången han lyckas bluffa bort TS är när TS missat grovt, i vilket fall "polaren" ändå leder med (i det här fallet) 91-9 och förmodligen vinner. (extremt) dumt att riskera att själv råka slå ut "polaren".

 

säger inte att de fuskade, men om dom fuskade så var det bra spelat och inte tvärtom som de flesta (alla förutom TS) påstår...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

evpfisk:

Förlorar q-q mot TS så är han ju ute hur som helst. Då är det ju bättre att storstacken går med för att så att säga gardera att markerna hamnar hos dem. Tror jag......

 

Anmälde två fransmän på ipoker som fuskade i en don för ett tag sen. Blinds 100-200, storstack utg+1 höjde till 400 varpå alla la sig, shortstacken på blinden höjer allin till 420 (alltså 20 till)varpå storstacken lägger sig.....två rundor i rad samtidigt som de chattade på franska.....har inte sett dom sen dess, säkerhetsavdelningen skulle utreda skrev dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som flere andre her er inne på :HVIS de hadde samarbeidet ville han synt de siste 200 chips så ville de checket hånden ned til river.

 

han minimumsraiste KUN for å stjele,men møter så mye motstand at selvom han har klar potodds til å syne så vet han at i 95 prosent av tilfellene så taåper han hånden.

 

dårlig spilt=ja

 

juks=nei

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

evpfisk:

Förlorar q-q mot TS så är han ju ute hur som helst. Då är det ju bättre att storstacken går med för att så att säga gardera att markerna hamnar hos dem. Tror jag......

 

men vadå bättre att markerna hamnar hos dom!? chipleadern behöver inte fler marker, han är chipleader! det viktigaste i det här fallet är att INTE slå ut "polaren" på SB.

dessutom, förlorar QQ mot TS så tvivlar jag på att chipleaderns randomhand slår TS. inser du hur liten chansen är, eller kan du inte pokerteori?

 

som flere andre her er inne på :HVIS de hadde samarbeidet ville han synt de siste 200 chips så ville de checket hånden ned til river.

 

men nej ffs!? finns ingen som helst anledning att syna om man samarbetar, det är tvärtom EXTREMT dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

evvpfisk:Jo jag kan en del pokerteori.....liksom tidigare skribenter i denna tråd.

 

men handen är ju troligen inte ens fusk. storstacken försöker stjäla och vill sen inte syna för 200 till och sen kanske stå mot ytterigare ett allinbet från TS på floppen och drar sig därför ur. Vem säger att höjaren vet nåt om poker eller pottodds alls??

 

Det finns så många saker, de flesta fiskiga, som kan förklara läggningen så fusk kommer långt ner på listan. Och som alla andra säger, är det fusk så är det uselt genomfört, finns väl minst ett par andra sätt att göra det bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

evvpfisk:Jo jag kan en del pokerteori.....liksom tidigare skribenter i denna tråd.

 

men handen är ju troligen inte ens fusk. storstacken försöker stjäla och vill sen inte syna för 200 till och sen kanske stå mot ytterigare ett allinbet från TS på floppen och drar sig därför ur. Vem säger att höjaren vet nåt om poker eller pottodds alls??

 

Det finns så många saker, de flesta fiskiga, som kan förklara läggningen så fusk kommer långt ner på listan. Och som alla andra säger, är det fusk så är det uselt genomfört, finns väl minst ett par andra sätt att göra det bättre.

 

men ffs... jag har inte sagt att det är fusk, jag har sagt att OM det var fusk så var det INTE dåligt spelat utan tvärtom RIKTIGT BRA spelat!

 

vad nickar du och vilken nivå spelar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ffs... jag har inte sagt att det är fusk, jag har sagt att OM det var fusk så var det INTE dåligt spelat utan tvärtom RIKTIGT BRA spelat!

 

vad nickar du och vilken nivå spelar du på?

 

Det var bara första meningen som var till dig direkt......;-)

 

dessutom, förlorar QQ mot TS så tvivlar jag på att chipleaderns randomhand slår TS. inser du hur liten chansen är, eller kan du inte pokerteori?

 

men dom vet ju inte ts hand....i deras ögon kan TS ha a-x, k-x eller liknande och då bör väl storstacken syna med de flesta händer. Räkna själv hur oddsen ändras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bara första meningen som var till dig direkt......;-)

 

dessutom, förlorar QQ mot TS så tvivlar jag på att chipleaderns randomhand slår TS. inser du hur liten chansen är, eller kan du inte pokerteori?

 

men dom vet ju inte ts hand....i deras ögon kan TS ha a-x, k-x eller liknande och då bör väl storstacken syna med de flesta händer. Räkna själv hur oddsen ändras...

 

med DITT antagande att TS kan ha Ax, Kx, Qx, och any pair så är oddsen "polare" vs TS: 73,4 - 26,6

lägg till randomhand på chipleadern och oddsen blir: 60,1 (polaren) - 22,9 (TS) - 17 (chipleadern)

 

bör han syna? IDIOT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till med livet

 

tack.

gör beräkningarna själv nästa gång och avgör därefter vad som är rätt eller fel. blir irriterad när 10 pers säger samma sak och alla är helt ute och cyklar... visst är det bra när det är dom man möter på borden sen, men ändå irriterande med envisa människor. enklare att säga att du hade fel. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...