Gå till innehåll

NLSH, 2-4kr, - KK vs crai turn


Recommended Posts

Ingen direkt read då jag är rätt ny på bordet. Var jag tvungen att katigorisera FI hade jag sagt ganska lös/lag.

 

Jag antar att det är en snapsyn mtp att jag har ett fint överpar, eller anar man en klassiskt slowspelad triss? limpsyn pre, checksyn flopp och crai turn?

 

Har ingen HH men:

 

SS, NLSH 2-4kr

 

Hero 400

FI 900

 

Hero :Kc::Kh:

 

FI synar 4

Hero betar 16

BB synar 16

FI synar 12

 

Flopp:

 

:6h::7c::Js: rainbow

 

FI checkar

Hero betar 36

BB foldar

FI synar 36

 

Turn :blank:

 

FI checkar

Hero betar 90

FI all in

Hero ???

 

Hero har 258 kvar i stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 är verkligen inte blank.

 

Inge kul men han pushar bara 40bb över. Om du inte vet vad du ska göra är det 100% syn, om du förstår vad jag menar?

 

Nej jag förstår tyvärr inte alls. :oops: Förresten så är det 64.5 BB för mig att syna. Eller fattar jag fel även där? :oops::oops:

 

Edit. Menar du att eftersom jag är osäker så är det jättesyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag förstår tyvärr inte alls. :oops: Förresten så är det 64.5 BB för mig att syna. Eller fattar jag fel även där? :oops::oops:

 

Edit. Menar du att eftersom jag är osäker så är det jättesyn?

 

Om turn blankar så är det enligt mig fold på denna nivå. Vad ska han ha? AJ, KJ etc lär han inte spela såhär efter 3bet pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om turn blankar så är det enligt mig fold på denna nivå. Vad ska han ha? AJ, KJ etc lär han inte spela såhär efter 3bet pre.

 

Det är inte 3-bet pre och jo det finns de som faktiskt pushar KJ, AJ och jag har även stött på QJ med just sånt spel på nivån..

 

Personligen tycker jag det är lika svårt varje gång men om han är lösaggro som du säger borde han inte

1. Höjt AJ/KJ pre och inte limpat och även 3-betat AJ pre?

2. Betat/höjt AJ/KJ på flopp?

Troligen är väl fold mest EV men jag hade synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text results appended to pokerstove.txt

 

16,632 games 0.032 secs 519,750 games/sec

 

Board: Js 7c 6h 2d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 51.082% 51.08% 00.00% 8496 0.00 { KK }

Hand 1: 48.918% 48.92% 00.00% 8136 0.00 { 77-66, AJs, KJs, QJs, J7s-J6s, 76s, AJo, KJo, QJo, J7o-J6o, 76o }

 

Kanske får ändra mig. Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text results appended to pokerstove.txt

 

16,632 games 0.032 secs 519,750 games/sec

 

Board: Js 7c 6h 2d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 51.082% 51.08% 00.00% 8496 0.00 { KK }

Hand 1: 48.918% 48.92% 00.00% 8136 0.00 { 77-66, AJs, KJs, QJs, J7s-J6s, 76s, AJo, KJo, QJo, J7o-J6o, 76o }

 

Kanske får ändra mig. Vad säger ni?

 

Tror du får ta bort J7-J6 både s & o, åtminstone o. Tror även 76o är i vidaste laget.

 

Edit: Tankevurpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du får ta bort J7-J6 både s & o, åtminstone o. Tror även 76o är i vidaste laget.

 

Edit: Tankevurpa.

 

Svårt är det i alla fall. BB synar ju också därav tycker jag nog man kan lägga till dessa. Sedan ska man väl inte glömma bort något obskyrt stegdrag även fast det kanske inte är så sannolikt men därför tycker jag nog det blir syn i slutändan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha, är det intressant va FI hade för hand då? För ja, jag synade.

 

FI hade SÅKLART triss, 77.

 

Hamnar ofta i dessa lägen där inköpet ryker så det sjunger om det, och där jag misstänker starkt att FI har just den handen... Vet inte om det är variansen som spökat en längre tid eller om jag helt enkelt har för svårt att släppa fina pockets... ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha, är det intressant va FI hade för hand då? För ja, jag synade.

 

FI hade SÅKLART triss, 77.

 

Hamnar ofta i dessa lägen där inköpet ryker så det sjunger om det, och där jag misstänker starkt att FI har just den handen... Vet inte om det är variansen som spökat en längre tid eller om jag helt enkelt har för svårt att släppa fina pockets... ???

 

Inte såklart men en av händerna i hans HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår då inte. Förstår du ens själv?
Förståss inte, det var ju självklart därför jag uttyckte det som ett svar snarare än en fråga.

 

Nej jag förstår tyvärr inte alls. :oops: Förresten så är det 64.5 BB för mig att syna. Eller fattar jag fel även där? :oops::oops:

 

Edit. Menar du att eftersom jag är osäker så är det jättesyn?

Precis så menar jag. Man ska ju liksom inte lura sig och tro att det finns 0.0% utrymme för fold vid ett godtyckligt scenario, men om du däremot inte har något specifikt att luta dig mot blir det här typ: bra hand + bra odds = syn.

 

Missade att räkna bort dina 90 var därför det blev galet. Men hans allin-raise är fortfarande mindre än pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...