Gå till innehåll

Life Is Short - Flip It


kingsofcards

Recommended Posts

Sick asså.. Hur mkt ska man behöva ta egentligen? Komiken är ju att synen pre är något jag gör kanske 1/10 på sin höjd.. Klart man blir straffad...

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($2006.94)

BB ($2383.43)

UTG ($393.62)

Hero (MP) ($1123.27)

Button ($1859.04)

 

Preflop: Hero is MP with 6heart.gif, 6club.gif

UTG calls $10, Hero bets $35, 2 folds, BB raises $120, 1 fold, Hero calls $95

 

Flop: ($275) 7heart.gif, 6spade.gif, 4club.gif(2 players)

BB bets $160, Hero calls $160

 

Turn: ($595) Qheart.gif(2 players)

BB bets $380, Hero raises $833.27 (All-In), BB calls $453.27

 

River: ($2261.54) 2spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $2261.54

 

Results:

BB had Qclub.gif, Qdiamond.gif (three of a kind, Queens).

Hero had 6heart.gif, 6club.gif (three of a kind, sixes).

Outcome: BB won $2246.54

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 343
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hahahahah

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) ($1176.72)

UTG ($1809.40)

MP ($267.63)

Button ($1818.82)

SB ($466.75)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, 2heart.gif

2 folds, Button calls $10, SB calls $5, Hero checks

 

Flop: ($30) 2spade.gif, Kheart.gif, 9heart.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $22.50, Button calls $22.50, 1 fold

 

Turn: ($75) 2diamond.gif(2 players)

Hero bets $60, Button calls $60

 

River: ($195) 8club.gif(2 players)

Hero bets $150, Button raises $521.25, Hero calls $371.25

 

Total pot: $1237.50

 

Results:

Button had 8diamond.gif, 8spade.gif (full house, eights over twos).

Hero had Aheart.gif, 2heart.gif (three of a kind, twos).

Outcome: Button won $1222.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbiga HH's. Bilderna i denna DB'n håller högsta klass iaf!

 

Bilder på heta brudar som räddar whinedagböcker.

 

Detta var sista handen innan jag tänkt stänga ner:

 

Killen är aggressiv och 3betar en del. Standard suicidehand obv..

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($2528.30)

BB ($2092.73)

Hero (UTG) ($1806.37)

Button ($2015)

 

Preflop: Hero is UTG with 8heart.gif, 9heart.gif

Hero bets $30, 1 fold, SB calls $25, BB raises $87.50, Hero calls $67.50, SB calls $67.50

 

Flop: ($292.50) Qheart.gif, 8diamond.gif, 4heart.gif(3 players)

SB checks, BB bets $230, Hero raises $794.37, 1 fold, BB raises $1765.23 (All-In), Hero calls $914.50 (All-In)

 

Turn: ($3710.24) Kspade.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($3710.24) 6club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $3710.24

 

Results:

BB had Adiamond.gif, Aspade.gif (one pair, Aces).

Hero had 8heart.gif, 9heart.gif (one pair, eights).

Outcome: BB won $3981.60

 

Månadsstarten har varit en enda sjuk missär än så länge.. Grafen får tala för sig själv.

 

missr.jpg

 

Blir att kolla fotboll nu och skriva in sig på antitiltkliniken.. Vettefan om de blir mer spel idag.

 

the-exorcist.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de väger ju faktiskt lite tyngre :(

 

Så är det tyvärr.. Men vad är det värsta som kan hända? Gula och ta ett riktigt jobb som 99.9% av befolkningen? Lugnt imo.

 

Fortsätter att springa skit.. Min dubbel på West Ham och Chelsea ser ju inte så rolig ut nu när WH ligger under 1-2 i början av andra.. 1-0 och en man mer i paus.. GG WP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omg.. Mycket mycket whine här nu, men finns inte så mkt positivt att skriva.. Btw, gissa vad jag är uppe i atm? EXAKT en ny missärsession. Satte mig med positiva tankar och bra inställning för att lira lite, biiiig misstake.. Innan jag visste ordet av hade jag torsat 3 raka flipps för inköp och dagsgränsen var spräckt.. Jag är inte ens tiltad nu, bara fundersam och allmänt orolig för min framtida ekonomiska och psykiska situation om detta fortsätter in på nästa vecka.

 

Gjorde en liten sån där tiltcashout efter förra sessionen så efter detta äventyr är jag fattig på svs just nu, och fortsätter jag dippa 5-6 bi varje session så blir jag nog illa tvugen plocka fram bankdosan :-(

 

Edit sista handen för dagen hittade jag obv :Tc::Ts::8c::7c: brädan med min :Ac::Th: mot fis :Jc::9c: det var obv samma fi som vunnit 2 raka flipps mot mig också. Back 13k sen tolvslaget. FFFFFFFFFFFFFFMMMMMMMMMMMMMLLLLLLLLLLLL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från nu är det stoploss som gäller.. Har försökt införa de många gånger tidigare men aldrig riktigt tagit den på allvar och helt enkelt struntat i den. Men nu ska jag verkligen sköta det ordentligt då jag tror den "vetskapen" om att jag inte kan backa mer än en viss summa samma dag kan ha nån sorts lugnande effekt.. Sätter stoplossen på 3 inköp. Om denna spräcks så får jag underhålla mig med annat till nästkommande dag.

 

Känns som min downswing borde börja vända snart.. Har verkligen varit hemskt de senaste månaderna. Rullen ligger ungefär under hälften av vad den peakade på i början av året. Jag har haft 3 förlustmånader de senaste 4 och är nog back över typ 100k händer. Jag tror inte riktigt jag har psyket och självförtroendet i mitt eget spel för att kunna skaka av mig detta och "veta" att det bara är varians. Det blir ofta att jag spelar lite desperat, synar lite för många 3bets, försöker spela stora potter osv. Hela grejen med att springa dåligt går liksom ut så väldigt mycket över mitt spel och förlusterna blir större än vad de borde bli.

 

Jag fick ett litet aha moment när jag läste Luaps långa inlägg i hans db. Inlägget handlade om varians och hur lite folk egentligen förstår hur mycket den spelar in. Jag blir mer och mer säker på att jag sprang ruskigt bra under förra året och början av detta då jag byggde rullen från lägsta nivåerna till 10/20 spel. Men nånstans i april i år så vände det helt och hållet. Började springa dåligt allt oftare, förlorade nästan alla stora potter och hade en fruktansvärd månad på 10/20 där jag verkligen borde svalt stoltheten och klivit ner. Jag droppade nog runt 100-120k den månaden. Sen dess har typ allt spel känts ganska meningslöst mtp hur långt borta ath är. Istället för att glädja mig åt de vinsterna jag får så gräver man ner sig i tänket att man fortfarande jobbar för att täppa till ett stort ändlöst hål.

 

Jag hoppas och tror att jag ska kunna lägga detta bakom mig från nu och enbart fokusera på framtiden. Jag tror inte bara att de är nyckeln till att vända på den dåliga trenden, jag tror också att det är helt nödvändigt om jag inte ska gå en utdragen och plågsam gul till mötes.

 

Jag tror också att ett jobb skulle göra mig gott då det tar bort lite ekonomisk stress. Jag är fortfarande ganska ny på att betala hyra, mat, el osv och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte oroade mig för hur det ska gå ihop. Jag är inte direkt illa ute i dagsläget, men om vinsterna inte börjar komma snart så kommer bankkontot snart att vara tomt. Ska börja jobba lite på cv och se vad som finns tillgängligt.

 

Jag är fortfarande stadigt rullad för 5/10 spel och kommer fortsätta försöka där framöver. Om jag däremot inte lyckas vända på detta snart så kommer jag förmodligen att lägga pokern på hyllan då det helt enkelt inte känns som att det är värt de psykiska påfrestningarna. Att gå ner i nivå känns inte heller aktuellt då pengarna helt enkelt skulle vara för dåliga för att motivera spelet. Då tar jag hellre ett riktigt jobb och bidrar med något i samhället.

 

Detta inlägg var inte direkt menat att bli så gay som det blev, men saker bara ploppade upp allt eftersom jag skrev.

 

Okej.. För att komma tillbaka på rätt spår ska jag:

 

*Spela med stenhård stoploss på 3 inköp.

 

*Glädjas åt varje vunnen krona.

 

*Sluta ta spelet så jävla personligt.. Tankar som "vad har jag gjort för att förtjäna detta?", "jag måste ha värst otur i världen" osv, får helt enkelt inte förekomma. Sluta tycka så jävla synd om mig själv helt enkelt, tänk på barnen i afrika och våga tycka synd om dig själv igen..

 

*Inte låta mitt spel påverkas av resultatet.

 

Detta bra mkt lättare sagt än gjort då jag flera gånger försökt spela efter dessa riktlinjer tidigare men misslyckats. Men på nåt sätt så känner jag mig mer öppen för detta nu än jag gjorde för några månader sedan. Och jag tror att Luaps inlägg har ett litet finger med i spelet och jag kommer vara honom evigt tacksam om det skulle visa sig gå bättre från nu :-)

 

Ska slötitta lite tv nu, är lite intressant NFL igång. Sen måste jag se senaste avsnittet Nitro Circus också som jag precis piratade.

 

Och sen när jag vaknar imorgon ska jag förhoppningsvis ha en helt annan inställning till spelet och framtiden :-D

 

Och för att sudda ut lite eventuell bögstämpel jag fått iom detta inlägg så får jag väl posta en bild på Scarlett som enligt mig är den vackraste kvinnan in showbizzz (discuss).

 

scarlett-johansson.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jessica Biel =)

 

Really??? Visste du de innan eller känner du hennes kropp så väl? Jag kan typ inte se att de är hon ens när jag försöker :-P

 

Edit: Ja Jessoca Biel är sjukt hot. Jag sa dock att Scarlett är vackrast vilket enligt mig är ganska stor skillnad. Finns sinnessjukt många sjukt sexiga brudar men inte så väldigt många vackra imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut under kategorin vacker. Mycket fina drag.

 

Det finns ju typ 3 kategorier man bryr sig om.. Vackra, Sexiga, Söta.

 

Under kategorin vackra går ju brudar som Scarlett in. Näst intill perfekta drag, men inte överdrivet på något sätt. Ser naturlig ut men sticker ändå ut, man skulle bli deras butler bara för att få studera dem på avstånd om man fick chansen.

 

Under kategorin sexiga finns det ju tusentals att välja mellan. De är en kategori brudar som man skulle göra vad som helst för att få sexa upp. En tjej som verkligen sticker ut i den kategorin är Angelina.. Hon är typ den ultimata sexsymbolen, då hon ser för jävla bra ut, är sjukt cool och omgiven av nån sorts mystik man inte kan sätta fingret på.. Man vet bara att man skulle få sitt livs åktur om man blev inbjuden till sovrummet, men samtidigt vet man inte riktigt vad man har att vänta sig.

 

Kategorin söt är väl inte allt för spännande egentligen.. De är ganska normala tjejer som ser bättre ut än de flesta men inte utstrålar nåt jättespeciellt i varken personlighet eller utseende.. Tjejer som passar in i den här kategorin är såna som Jessica Alba. Ser väldigt bra ut på ett lite flickaktigt sätt, verkar ha en snäll personlighet och ganska alldaglig. Man skulle givetvis inte säga nej om man fick chansen, men det finns inte samma attraktion som till någon av de andra kategorierna.. En tjej i kategorin söt känns väldigt utbytbar och lätt att byta ut mot en liknande kopia när man tröttnat.

 

Sen finns ju obv kategorierna Valross och Skabbluder också, men dessa känns inte så viktiga att diskutera :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytändnigen har börjat rätt tungt.. Med dessa två tidigt under sessionen.. Men jag spelar bra och är positiv! Jag vet att det kommer vända!

 

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($259.18)

BB ($3929.54)

UTG ($985)

MP ($1955)

Hero (Button) ($1079.03)

 

Preflop: Hero is Button with Qheart.gif, Qspade.gif

UTG bets $35, 1 fold, Hero raises $120, 2 folds, UTG raises $240, Hero raises $959.03 (All-In), UTG calls $710 (All-In)

 

Flop: ($1985) 4diamond.gif, 8spade.gif, 7diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($1985) Aclub.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($1985) 2heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $1985

 

Results:

Hero had Qheart.gif, Qspade.gif (one pair, Queens).

UTG had Aheart.gif, Qclub.gif (one pair, Aces).

Outcome: UTG won $1970

 

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) ($1088.91)

BB ($2188.53)

UTG ($666.41)

Button ($1595.78)

 

Preflop: Hero is SB with Jspade.gif, Jheart.gif

UTG bets $40, 1 fold, Hero raises $130, BB raises $330, 1 fold, Hero raises $953.91 (All-In), BB calls $748.91

 

Flop: ($2217.82) 10diamond.gif, Qclub.gif, Qheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: ($2217.82) 6heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($2217.82) Aspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $2217.82

 

Results:

Hero had Jspade.gif, Jheart.gif (two pair, Queens and Jacks).

BB had 10spade.gif, 10club.gif (full house, tens over Queens).

Outcome: BB won $2202.82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-( :-(

 

Var back 600 när jag skrev det förra inlägget, men nu nådde jag stoplossen på 3k :-(

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) ($1036.03)

BB ($3695.96)

Button ($1767.03)

 

Preflop: Hero is SB with Kspade.gif, Qdiamond.gif

Button bets $40, Hero calls $35, BB calls $30

 

Flop: ($120) 2spade.gif, Qclub.gif, 10club.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, Button bets $90, Hero raises $250, 1 fold, Button calls $160

 

Turn: ($620) 3diamond.gif(2 players)

Hero bets $320, Button raises $1477.03 (All-In), Hero calls $426.03 (All-In)

 

River: ($2112.06) Jheart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $2112.06

 

Results:

Button had Qspade.gif, Adiamond.gif (one pair, Queens).

Hero had Kspade.gif, Qdiamond.gif (one pair, Queens).

Outcome: Button won $2828.06

 

Är detta en okej bluff? Killen i fråga är väldigt aggro och det känns inte som han har mycket här när han tar den här passiva linjen. Jag däremot borde kunna ha en hel del händer här förutsatt att jag värdebetar relativt tunnt, vilket jag gör.

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($946.45)

BB ($1355.02)

UTG ($1142.29)

MP ($2008.51)

Hero (Button) ($995.08)

 

Preflop: Hero is Button with Jheart.gif, Kclub.gif

UTG bets $35, 1 fold, Hero calls $35, 2 folds

 

Flop: ($85) Qspade.gif, 3diamond.gif, Aspade.gif(2 players)

UTG bets $60, Hero calls $60

 

Turn: ($205) 7club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $140, UTG calls $140

 

River: ($485) 2diamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $380, UTG raises $907.29 (All-In), Hero folds

 

Total pot: $1245

 

Results:

UTG didn't show

Outcome: UTG won $1757.29

 

Trodde faktiskt jag skulle få vinna en hand här :-(

 

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button ($405.34)

SB ($1360.02)

BB ($1227.29)

UTG ($2023.51)

Hero (MP) ($1362.42)

 

Preflop: Hero is MP with Kspade.gif, Jspade.gif

1 fold, Hero bets $30, Button calls $30, 1 fold, BB calls $20

 

Flop: ($95) Qdiamond.gif, 9diamond.gif, 10diamond.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $60, Button calls $60, 1 fold

 

Turn: ($215) 10spade.gif(2 players)

Hero bets $160, Button raises $315.34 (All-In), Hero calls $155.34

 

River: ($845.68) Adiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $845.68

 

Results:

Button had Jdiamond.gif, 6diamond.gif (flush, Ace high).

Hero had Kspade.gif, Jspade.gif (straight, Ace high).

Outcome: Button won $830.68

 

 

Aja.. nu blir det att göra annat tills imorgon då. Trist bara att man inte hann få in mer än 500 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt till lite ang stoplossen.. Börjar kännas som ganska grov overkill att inte spela mera på hela dygnet.. Jag är inte alls tiltad och skulle lätt kunna spela A-game nu. Så istället för ett helt dygns paus så kör jag minimum 6h break.. Då behöver lite oflyt på morgonsessionen inte innebära pokerfritt resten av dagen, blir mer steamad av att inte få spela typ. Så jag hoppar på det igen ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...