Gå till innehåll

4/8€ PLO Hi/Lo 8


calzer

Recommended Posts

hand ett är riktigt usel och hand två och tre är vidrigt usla. 47JJ är helt värdelös i plo8.

 

sen floppspelet med checkraise med tvåpar på 247-bräda är också jättedåligt. du drar till halva potten...

 

googla plo8 strategy så kanske du får en liten hum om hur spelet ska spelas.

 

ett tips till nybörjare är att bara spela A2xx händer.

 

edit: vet inte om KKxx är en hand man vill spela trehandat men jag foldar oftast den mot raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand ett är riktigt usel och hand två och tre är vidrigt usla. 47JJ är helt värdelös i plo8.

 

sen floppspelet med checkraise med tvåpar på 247-bräda är också jättedåligt. du drar till halva potten...

 

googla plo8 strategy så kanske du får en liten hum om hur spelet ska spelas.

 

ett tips till nybörjare är att bara spela A2xx händer.

 

edit: vet inte om KKxx är en hand man vill spela trehandat men jag foldar oftast den mot raise.

 

Okej du får gärna utveckla lite mer hur du hade spelat så jag förstår vad jag gör fel. vilka nivåer spelar du? sen undrar jag angående bara A2xx i heads up och 3manna... det måste ju bli lite tunnt? det är inga idioter jag spelar mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen stjärna på PLO8 men har spelat en del och lärt mig att händer som KKxx är rätt kassa; hint: KKxx är liiite bättre än en coinflip mot en slumphand.

 

Tycker faktiskt att samtliga händer borde slängts preflop utom kanske den sista, som är hu (jj-handen), där jag hade spelat checksyn flop/turn och checkfold river. Du är nästan alltid frirullad mot en låg med outs på den brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen stjärna på PLO8 men har spelat en del och lärt mig att händer som KKxx är rätt kassa; hint: KKxx är liiite bättre än en coinflip mot en slumphand.

 

Tycker faktiskt att samtliga händer borde slängts preflop utom kanske den sista, som är hu (jj-handen), där jag hade spelat checksyn flop/turn och checkfold river. Du är nästan alltid frirullad mot en låg med outs på den brädan.

 

faan jag är sämst i sverige på plo8 alltså. jag fattar ju att det är mycket troligt att han har low, men jag tänkte att jag borde ha odds för syn där på 600 till för att vinna high. tack för dina synpunkter också! här kommer en till hand

 

http://www.pokerhand.org/?4729789

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt råd är att inte spela heads up och tremanna innan du fått förståelse för spelet. men 47JJ och 106Q4 är även i heads up ganska usla händer. om du ska spela dessa måste du träffa överdrivet bra för att kunna fortsätta på floppen.

 

om det ligger tre låga kort och du inte har någon låghand spelar du bara om halva potten oftast. t.ex i handen där 247 ligger på floppen kanske du leder höga, men han har som oftast låg när han raisat preflop. du spelar således om att vinna halva potten medans han freerollar för hela potten. tvåpar på en lågbräda är således jättesvagt.

 

i heads up och tremanna kan du raisa skithänder i position ibland, men att spela såna ur position är självmord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen stjärna på PLO8 men har spelat en del och lärt mig att händer som KKxx är rätt kassa; hint: KKxx är liiite bättre än en coinflip mot en slumphand.

 

Tycker faktiskt att samtliga händer borde slängts preflop utom kanske den sista, som är hu (jj-handen), där jag hade spelat checksyn flop/turn och checkfold river. Du är nästan alltid frirullad mot en låg med outs på den brädan.

 

den sista handen är den sämsta av alla tre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den sista handen är den sämsta av alla tre...

 

Jag tycker nog att QT64 är bra mycket sämre.

 

HU kommer du bli krossad om du foldar allt utom din toprange mot en motståndare som höjer varje knapp.

 

Postflop är checksyn ok eftersom du trots allt har tvåpar och färgdrag. Notera också att vi pottkontrollerar med ett mer passivt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt råd är att inte spela heads up och tremanna innan du fått förståelse för spelet. men 47JJ och 106Q4 är även i heads up ganska usla händer. om du ska spela dessa måste du träffa överdrivet bra för att kunna fortsätta på floppen.

 

om det ligger tre låga kort och du inte har någon låghand spelar du bara om halva potten oftast. t.ex i handen där 247 ligger på floppen kanske du leder höga, men han har som oftast låg när han raisat preflop. du spelar således om att vinna halva potten medans han freerollar för hela potten. tvåpar på en lågbräda är således jättesvagt.

 

i heads up och tremanna kan du raisa skithänder i position ibland, men att spela såna ur position är självmord.

 

okok förstår, men om vi säger att du hamnat i den positionen hade du foldat 47JJ och 46TQ på flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

topprange ja.. men för det behöver du inte spela händer som är helt värdelösa.

 

47JJ hade jag foldat utan att blinka, 4610Q e lite svårare på den floppen.

 

okok tack för alla svar dudes här kommer 2 till som ni gärna får kommentera, skulle uppskatta om ni kommenterar hur ni gjort preflop flop turn osv och gärna motivera =) Hand 2 är väl inte så svårspelad men undrar egentligen bara 2 saker och det är hur ni ställer er till,

1. raisen preflop

2. checksynen flop

 

http://www.pokerhand.org/?4730451

 

http://www.pokerhand.org/?4730459

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okok tack för alla svar dudes här kommer 2 till som ni gärna får kommentera, skulle uppskatta om ni kommenterar hur ni gjort preflop flop turn osv och gärna motivera =) Hand 2 är väl inte så svårspelad men undrar egentligen bara 2 saker och det är hur ni ställer er till,

1. raisen preflop

2. checksynen flop

 

http://www.pokerhand.org/?4730451

 

http://www.pokerhand.org/?4730459

 

båda händerna wp. hand 1 är omöjlig att folda hu och hand 2 spelar du bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...