mrbambocha Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Relativt ny på poker, bara hobbylirat innan. Därför tänkte jag fråga vad ni anser vara bästa tillvägagångssättet för att bli en bättre pokerspelare. Läsa/se - spela - läsa/se om? Finns det någon ordning att lära sig spelen på (CG, SnG, MTT, HU)? Vilka grunder är viktigast (pre, post, EV, odds, position, bluffa)? Vad ska man gå in på efter grunderna? Vilken balans ska man ha på att läsa/se och spela? Citera
fl0w Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Money management är a och o. Läs böcker, se instruktionsfilmer och kombinera det med spelande. Men läs på om money management först. Citera
SasaOmerbasic Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Fokusera påatt hitta ett balanserat prefloppspel, och ha i åtanke att position är A & O när det kommer till vinnande poker. Citera
Eblinho Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Fokusera påatt hitta ett balanserat prefloppspel, . Vetifan ifall det där är det första viktiga att lära sig Citera
Saxofon Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Vetifan ifall det där är det första viktiga att lära sig konstruktivt:rolleyes: Citera
aplsin Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Limit Hold'em är rätt bra att börja med, det är enkelt jämfört med no-limit (IMHO) samt att du får spela på alla gatorna och se fler showdowns (Jämfört med SnG/MTT och i viss mån även no-limit CG) vilket är väldigt bra träning. Känner du för att plugga så kan jag rekomendera boken "Small Stakes Holdem" av Ed Miller. Också väldigt lärarikt att bli medlem på typ stoxpoker, cardrunners och/eller dueces cracked. Citera
Ferna Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Läs igenom lite basic stuff angående No-Limit sen sätt in 2000 eller nåt på svs och börja grinda sommarborden, sen tar du det därifrån! Basic stuff hittar du här: http://www.pokerstrategy.com/sv osv t ex Citera
keftwe Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Läs igenom lite basic stuff angående No-Limit sen sätt in 2000 eller nåt på svs och börja grinda sommarborden, sen tar du det därifrån! Basic stuff hittar du här: http://www.pokerstrategy.com/sv osv t ex Citera
Buellen Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Jag tycker det är viktigt att man har roligt. Anordna regelbundna pokerkvällar hemma på en lagom nivå så ni inte blir osams. Lägg upp en strategi inför varje kväll. Brukar räcka i huvudet men skriva är också bra. Spela och håll dig till den. När kvällen är över, förhoppningsvis med många goa skratt och några öl innanför västen, så kör du en liten analys av resultatet. Kan du inte läsa dina vänner så kommer du ha svårt att läsa sådana du inte känner. Och spelarna som livnär sig på poker skall vi inte tala om. Vill du dessutom höja ribban så talar du om för dina vänner att du anser dig vara mycket bättre än dem så de gäller att de spelar bra. Då kommer du få ett gott fokus på dig men det gäller att kunna hantera det. Nu har väl du inte tänkt dig lära dig poker med att spela Live men förr eller senare kommer du göra det. Och de som säger att det är roligare att spela på nätet, -de ljuger. Lycka till! Citera
Starfitter Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Beror hur mkt pengar du tänker lägga på de men annars får du en sick kickstart om du får någon att coacha dig direkt. Bästa är ju om du har någon kompis som kan lite Annars läs på forumet Citera
mrbambocha Postad 18 September , 2009 Författare Rapport Postad 18 September , 2009 Ok, jag vet inte hur mycket jag kan tänka mig lägga in, men som det ser ut nu så studerar poker en hel del (både böcker och videos). Och kommer därefter spela på microbord för att nöta det jag lärt mig. Mitt mål är $1000 till nyår och sen ta det därifrån. A coach hade jag ju absolut varit intresserad av. Men det måste väl vara dyrt med coach, eller finns det dem som gör det gratis? Hur går en coaching till, vad händer, vad görs? Måste man inte uppfylla några krav, ha några meriter? Citera
Ferna Postad 18 September , 2009 Rapport Postad 18 September , 2009 Ok, jag vet inte hur mycket jag kan tänka mig lägga in, men som det ser ut nu så studerar poker en hel del (både böcker och videos). Och kommer därefter spela på microbord för att nöta det jag lärt mig. Mitt mål är $1000 till nyår och sen ta det därifrån. A coach hade jag ju absolut varit intresserad av. Men det måste väl vara dyrt med coach, eller finns det dem som gör det gratis? Hur går en coaching till, vad händer, vad görs? Måste man inte uppfylla några krav, ha några meriter? Börja på svenska spels sommarbord, läs en bok du kommer K N U *** skiten ur dom! Citera
Starfitter Postad 18 September , 2009 Rapport Postad 18 September , 2009 Ok, jag vet inte hur mycket jag kan tänka mig lägga in, men som det ser ut nu så studerar poker en hel del (både böcker och videos). Och kommer därefter spela på microbord för att nöta det jag lärt mig. Mitt mål är $1000 till nyår och sen ta det därifrån. A coach hade jag ju absolut varit intresserad av. Men det måste väl vara dyrt med coach, eller finns det dem som gör det gratis? Hur går en coaching till, vad händer, vad görs? Måste man inte uppfylla några krav, ha några meriter? Asså rent generellt så har jag aldrig uppskattat några videos. Kollar en del på dem nu för lära mig mtts(noll koll där) men för cg är det helt värdelöst imo. Finns nog ingen coach som gör det gratis men har man en polare så kan ju den lägga några timmar på att hjälpa(typ som en coach) och att svara på lite frågor och tipsa om lite skit. Normalt tror jag en coach tar typ 1 bi på nivån i timmen eller någon sånt men beror hur hårt på vem det är. En coachning går väl oftast till på att coachen i fråga antingen kollar när du spelar och säger vad du ska göra och varför eller att hans spelar och du kollar och han motiverar precis allt han gör. Samt lite generellt teoritänk. Asså vem som helst kan du säga sig vara coach men de är ju bara om någon vill betala dem som de blir de Citera
Recommended Posts