Jeg123 Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Moneybookers verkar äntligen vara på gång med sitt Mastercard som lovades förra året. Det går att beställa nu och som jag förstår skickas korten ut redan i September. Så här ser priserna ut för deras kort: Paying in shops, restaurants or online FREE Bank transfer top-up FREE Receiving cash FREE Balance enquiry FREE Online statement FREE PIN re-issue FREE Foreign exchange 1.75% Cash withdrawal 1.80 EUR Annual card membership FREE Replacement Card FREE Limits per day Paying in shops, restaurants or online 3000 EUR Cash withdrawal 250 EUR Netellers priser: Point of Sale (POS) FREE ATM charge per withdrawal 4 EUR Foreign Exchange (at ATM or POS) 2.95% Card/PIN Replacement 15 EUR Investigation Fee 15 EUR Subject Access Request 15 EUR Card Cancellation Fee 15 EUR Limits per day Cash withdrawl £500 Paying in shops etc ???? Moneybookers verkar äga neteller på alla fronter förutom att deras max-uttag i bankomat ligger på snåla €250 medans Netellers gräns ligger på £500 (€561 dagens kurs) Moneybookers tar dock €1.8 för sina uttag och Neteller €4. Dock så ligger netellers växlingsavgift på 2.95% mot moneybookres 1.75% Citera
SnartGul Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Synd att maxuttaget bara var 250 euro annars hade jag beställt ett och använt båda korten. I mitt tycke är just atm uttagen enda anledningen till att ha kortet. Edit. Å andra sidan kostar det ju inget att ta hem ett kort så då kan man ju lika gärna betälla ett. Citera
Bluwajt Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 Tar du ut sek i bankomat blir det alltså €1.8 + 1.75% på beloppet? Och foreign exchange, räknas det mot kontovalutan eller euro som står angivet ovan? Ser skv uttag man gör i bankomat och köp osv? Orkar inte mejla support så förhoppningsvis kan nån här svara på nåt iaf. Låter helt klart rätt bra Citera
falukorven Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Vart ser ni att man kan beställa detta kort. Var in på MB-hemsida och hittade ingen info om detta. Eller detta kanske endast är för storfräsarna... Jag ska beställa ett i alla fall om man inte behöver vara storfräsare för det.. Citera
jkkman Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 tror det bara är för vipkunder Citera
falukorven Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Ok, så man var tvungen att vara storfräsare.. Citera
Jeg123 Postad 17 September , 2009 Författare Rapport Postad 17 September , 2009 Ja, men det är inte särskilt svårt att bli VIP, kontakta supporten och fråga. För er som inte öppnat konto så går det att öppna via affiliates och bli VIP på direkten. Jag hoppas verkligen dom skickar ut kortet i slutet av September! Citera
Jeg123 Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Postad 29 September , 2009 Någon som fått sitt kort skickat ännu? Citera
Jeg123 Postad 30 September , 2009 Författare Rapport Postad 30 September , 2009 Ringde till supporten och som jag förstod så strejkade posten i England och därför har inte kort skickats ännu. Men dom kommer förhoppningsvis skickas nästa vecka. Citera
Jeg123 Postad 14 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2009 Idag fick jag äntligen ett email att mitt kort skickats och att jag bör ha det inom 10 dagar. Om det skickas från England tar det vanligtvis 3-5 dagar. Citera
Jeg123 Postad 16 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2009 Fick mitt kort för 5 minuter sedan! Första intrycket, SKIT! Hade tänkt använda kortet en hel del i USA, men siffror är inte upphöjda på kortet, vilket brukar skapa problem i USA. På kortet står det electronic use only, vilket jag antar att det inte går att använda till 100%. Märkte även en till sak, i brevet man fick står det att ens limits per dag är "Paying in shops etc €1000" På hemsidan står det €3000 och det står att kortet kostar €10/år, samma sak om man behöver ett nytt kort. På hemsidan står det att det är gratis. Citera
jkkman Postad 16 Oktober , 2009 Rapport Postad 16 Oktober , 2009 Fick mitt kort för 5 minuter sedan! Första intrycket, SKIT! Hade tänkt använda kortet en hel del i USA, men siffror är inte upphöjda på kortet, vilket brukar skapa problem i USA. På kortet står det electronic use only, vilket jag antar att det inte går att använda till 100%. Märkte även en till sak, i brevet man fick står det att ens limits per dag är "Paying in shops etc €1000" På hemsidan står det €3000 och det står att kortet kostar €10/år, samma sak om man behöver ett nytt kort. På hemsidan står det att det är gratis. fcuk :S hadae jättehöga förväntningar på kortet ju... ska kila ner o kolla brevlådan Citera
SnartGul Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Postad 20 Oktober , 2009 Och tills årskiftet kommer netellers globewallet kort sluta gälla fick jag ett mail om för nån vecka sen. Blir att beställa ett nytt som nu kallas Net+. Verkar vara i grunden samma förutom lite högre kostnader mot förut, dock fortfarande ingen årsavgift. Citera
Jeg123 Postad 20 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2009 Handla på krogen i lördags med mitt moneybookers kort, inga pengar har dragits, undrar hur stor fördröjningen är. Citera
Gaston116 Postad 20 Oktober , 2009 Rapport Postad 20 Oktober , 2009 Handla på krogen i lördags med mitt moneybookers kort, inga pengar har dragits, undrar hur stor fördröjningen är. Med visa när jag åker med taxi så kan det vara upp till 8 dagar. Citera
Jeg123 Postad 20 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2009 Med visa när jag åker med taxi så kan det vara upp till 8 dagar. Men visst pengarna bli reserverade sedan dragna inom 8 dagar? För mig att saldot fortfarande samma. Citera
Gaston116 Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Men visst pengarna bli reserverade sedan dragna inom 8 dagar? För mig att saldot fortfarande samma. Nej, dom blir inte reserverade eller nånting, Citera
Jeg123 Postad 23 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2009 MONEYBOOKERS MASTERCARD UPDATE Thank you for becoming one of the first Moneybookers MasterCard card holders. We hope you're making use of the card and it meets your expectations. Those of you who have made transactions may have noticed that they don't immediately show in your account history. This is because it takes a few days until we actually receive a request from MasterCard for the real money. To make up for this you will soon see your 'Available balance' which will deduct your recent transactions from your overall balance. This will be available from Wednesday 28th October. . Citera
booring Postad 2 November , 2009 Rapport Postad 2 November , 2009 Ja, men det är inte särskilt svårt att bli VIP, kontakta supporten och fråga. För er som inte öppnat konto så går det att öppna via affiliates och bli VIP på direkten. Jag hoppas verkligen dom skickar ut kortet i slutet av September! haft över 300k kr i omsättning på mb senaste halvåret (kanske inte är mkt, jag vet inte), har gjort alla verifications och mailade supporten och frågade. De sa att de meddelar en om man har den möjligheten, så inte verkar det "lätt" iaf tycker jag. Däremot skulle alla deras kunder få tillgång till visa kortet, men det har de sagt länge nu. Citera
Peligroso Postad 2 November , 2009 Rapport Postad 2 November , 2009 Märkte även en till sak, i brevet man fick står det att ens limits per dag är "Paying in shops etc €1000" På hemsidan står det €3000 och det står att kortet kostar €10/år, samma sak om man behöver ett nytt kort. På hemsidan står det att det är gratis. Har också använt kortet en del. Hitills är jag nöjd, det har funkat på alla ställen förutom på ett pizzahak hitills. Synd som sagt att det inte har upphöjda siffror dock. Gällande begränsningen på €1000 vs. €3000 så mailade jag supporten om det och utskicket var anpassat för "vanliga" kunder. VIP-kunder har €3000 som det står på hemsidan. Citera
Seriks Postad 2 November , 2009 Rapport Postad 2 November , 2009 haft över 300k kr i omsättning på mb senaste halvåret (kanske inte är mkt, jag vet inte), har gjort alla verifications och mailade supporten och frågade. De sa att de meddelar en om man har den möjligheten, så inte verkar det "lätt" iaf tycker jag. Däremot skulle alla deras kunder få tillgång till visa kortet, men det har de sagt länge nu. Om du har omsatt mer än 10k euro inom 30 dagar så borde det inte vara nåt problem. Iallafall så hade mb det som krav för nåt år sen för att bli vip. Citera
booring Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Om du har omsatt mer än 10k euro inom 30 dagar så borde det inte vara nåt problem. Iallafall så hade mb det som krav för nåt år sen för att bli vip. Omsatt 115tusen kr senaste 30dagarna.. Vad ser du detta krav någonstans? Citera
Bluwajt Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Vad innebär egentligen att siffrorna inte är upphöjda och att det står electronic use only? Testanvände mitt häromdan och tog ut från bankomat för att se hur mycket det drogs och vad för växlingskurs man fick, inte kollat än dock Tänkte också byta kod vilket det väl stod att man skulle göra i bankomater men funkade inte i varken nordea eller sebbankomat, någon som vet hur man gör detta? Citera
Recommended Posts