sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Ok, tack för Sevilla men sprack på Barca, så kan det gå... Ja Sevilla va grymt! Men bettade aldrig på Barca Synd att det sket sig dock Citera
sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Dags att summera gårdagen då. Vi har skakat av oss den fruktansvärda Oktober och börjar November med 3 raka Blev 3 spel igår. Match 1. Xerez - Sevilla 1.57 a 2.500kr. Sevilla gjorde det onödigt spännande men 0-2 slutade de tillslut! Match 2. Bolton - Chelsea 1.40 a 1200kr. Tror jag sa någon om att Chelsea skulle upprepa 4-0 från cupen va? Det gick ju helt okej faktiskt. Match 3. Bolton - Chelsea 2.075 hcp -1.5 a 500kr. gick ju också ganska bra och Chelsea gjorde ingen besviken igår. Jävlar vad starka de är tror de har typ 17-0 de senaste 4-5 matcherna... äckelchelasea Kvällen: Lagda spel: 3 Vunna spel: 3 +2.421kr Och totalt sett i November ser det ungefär exakt likadant ut Det börjar bra! Citera
sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Inför kvällen hittar jag bara 2 spel att fundera över. Match 1. Birmingham - Man City 1.83 på City känns som något man kanske ska titta på. City har väl inte riktigt fått till det på bortaplan i år men har på känn att det vänder ikväll. Match 2. Malaga - Valencia 1.90 på Valencia ser också intressant ut. Malaga har 3 raka hemmaförluster och Valencia 3 raka bortasegrar så varför inte hålla i den streaken idag? Vad säger ni om detta? Någon som hittat något annat? Citera
sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Efter en väldigt intensiv konsultation med min bättre hälft kom vi fram till att det blir spel på dagens matcher. Då han är "on fire" och verkligen gillar City borta mot Birmingham blev det en ganska stor bet på den matchen också, varför bryta en vinnande trend lixom? Match 1. Birmingham - Mancehster City 1.83 a 2000kr på City som visar att de ska vara med bland de top 4 istället för usla Liverpool ikväll? Match 2. Malaga - Valencia 1.90 a 1200kr på Valencia. Fråga min inte varför vi slängde in mer pengar på Citymatchen men så blev det. Malaga ligger sist i Spanien och har som sagt inget vidare hemmafacit, de har inget vidare facit alls denna säsongen och ett Valencia som spelar helt okej fotboll just nu parkerar på 4e plats i ligan och borde göra en "lätt" match av det här. Så ser det ut. Nu är det bara att hålla tummar o tår! Citera
JohAAn1 Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Och för mig är det viktigaste BR-managment. Hur mycket kör du i maxinsats? Citera
sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Hur mycket kör du i maxinsats? Jag brukar ha en policy att aldrig betta mer än 5% av bankrullen men svävade ut lite nu i helgen och körde 10% för att testa lägga lite mer pengar på en säkrare match och köra färre bets med högre insats. Vad kör du själv för något? Citera
JohAAn1 Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Jag brukar ha en policy att aldrig betta mer än 5% av bankrullen men svävade ut lite nu i helgen och körde 10% för att testa lägga lite mer pengar på en säkrare match och köra färre bets med högre insats. Vad kör du själv för något? Anledningen till att jag frågade var för att du satsade mer än 10% av spelkassan vilket är väldigt mycket. Jag har testat både flatbet och att satsa procentuell del av kassan och föredrar det senare mycket för att man kan satsa mer om man tycker att man har hittat ett intressant spel. Då är det mellan 1% - 10% av kassan i insats som gäller. Citera
sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Anledningen till att jag frågade var för att du satsade mer än 10% av spelkassan vilket är väldigt mycket. Jag har testat både flatbet och att satsa procentuell del av kassan och föredrar det senare mycket för att man kan satsa mer om man tycker att man har hittat ett intressant spel. Då är det mellan 1% - 10% av kassan i insats som gäller. Mm det känns logiskt och absolut det som är bäst. Misstänkte att det var därför du frågade men ibland klarar jag inte av att hålla den nivån som det borde vara tyvärr. Men som sagt är helt med dig och tycker att % är bäst och helst mellan 1-10 som du säger! Citera
sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 15 minuter in i Malaga - Valencia ringer min kompis och tycker att vi borde livebetta ännu mer på Valencia eftersom de öppnat matchen så jävla starkt så vi slängde in några lappar till!!! Komigen nu Valencia för i helvete! Citera
sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Fortsätter väl att försöka göra någon form av liverapportering när jag ändå sitter med datan i knät och matchen brusar framför ögonen på mig. Nu har Valencias övertag gått ner och det är väl egentligen så att Malaga haft de farligaste chanserna men slängde in ett livebet till på Valencia för 5 minuter sen, precis när oddset gick upp i över 2 gånger pengarna. Citera
sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Såja 1-0 Navarro i den 69e minuter. Nu önskar jag bara att de dunkar in 2-0 också så känns det riktigt bra. Citera
JohAAn1 Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Hehe börjar bli lite parodi det här Citera
sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Hehe börjar bli lite parodi det här Vadå? Att jag mot alla odds hittar plusset? Citera
sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Får väl summera kvällen då. Blev 5 spel tillslut. Match 1. Birmingham - Man City 1.83 2a a 2.000kr 0-0 Match 2. Malaga - Valencia 1.90 2a a 1.200kr 0-1 Sen la vi 3 livebets under matchen. Egentligen bara två livebets eftersom vi la in 2.100kr precis efter att City inte klarat av Birmingham borta. Sen eftersom Valencia var så ruggit äckligt jävla bra och i samma sekund jag satt och tänkte att vi borde beta mer på matchen ringer min bättre hälft och nästan skriker i telefonen att vi måste lägga mer pengar på Valencia så då åker det in 2.000kr till (fuck allt vad bankrollmanagement heter nu går vi all in) som han så fint uttryckte det i telefonen Sen slängde vi in 1.050kr till när oddset gick upp i 1.95 och Valencia pressade på för fullt. Gissar att det är sånthär beteende som gör att man kommer att gula men gick ju bra denna gången. Trots det dåliga starten med City blev det gröna siffror tack vare den galna livebettingen på Valencia-macthen Och November börjar ganska bra. Kvällen: Lagda spel: 5 Vunna spel: 4 +3.295kr Totalt: Lagda spel: 8 Vunna spel: 7 +5.716kr Citera
JohAAn1 Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Vadå? Att jag mot alla odds hittar plusset? Nä men att du säger att BR management är din starka sida för att senare samma dag totalt krossa allt vad dina egna BR-regler säger. Citera
sankento Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Postad 1 November , 2009 Nä men att du säger att BR management är din starka sida för att senare samma dag totalt krossa allt vad dina egna BR-regler säger. Haha ja det är lite paradoxalt men ibland måste man vara lite wild and crazy också Hoppas det gick bra för dig med bettingen i helgen också! Citera
Teh_MoUsE Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Fint omgång! blir nog till att rygga nästa. Citera
sankento Postad 2 November , 2009 Författare Rapport Postad 2 November , 2009 Fint omgång! blir nog till att rygga nästa. Haha ja för vi vet ju alla att såfort man har en bra helg blir man en vinnande spelare i längden... Men det var en grymt skön start på November och det behlvdes verkligen efter förra månadens piss. Matcher och tankar inför CL kommer upp ikväll efter jobbet sen så är det bara att hoppas att det fortsätter lika bra. Citera
sankento Postad 2 November , 2009 Författare Rapport Postad 2 November , 2009 Då var det snart Champions League och jag tänkte köra ett nytt sätt så ni får lite mer insikt i hur jag (och lite min bättre hälft) tänker fotboll. Vi gick igenom spelen inför morgondagen och kom fram till att vi förmodligen bara lägger ett bet i morgon. Och det på Chelasematchen borta mot Atletic till 1.83. Svårt att inte betta på Chelsea som de leker fotboll nu. 17-0 4 senaste mot ett lag som har problem med defensiven, jag är jävligt sugen på över 2.5 mål i matchen också och kanske kollar de spelet vi får se. Tänkte iallafall lägga upp tankarna kring alla morgondagens matcher så ni kan hänga med på hur vi resonerar. Kanske kan va kul? Match 1. Apoel nicosia - FC Porto. Det som skulle vara intressant för mig är väl 1.66 på Porto men känns som ett alldeles för klent odds. Svårt bortamatch (tror de är från Cypern va?) Alltid jobbigt att åka iväg en bit och de vann bara med 2-1 hemma så 1.66 känns alldeles för lågt för att vi ska lägga några pengar. Match 2. Atletica Madrid - Chelasea 1.83 blir nog 2000kr på den matchen med motiveringen ovan! Kanske blir något flervalsspel på den matchen också. Match 3. Bayern Munchen - Bordeaux 1.80/3.50/4.75 Bordeaux leder gruppen och går även bra hemma i Frankrike. Har en av världens kanske största talanger i Gerucuff (eller hur fan han stavas) har 3 raka segrar i bagaget och spöade tyskarna med 2-1 hemma. Känns verkligen som den kan sluta hur som helst och kanske ligger krysset på 3.50 bäst till spel? Dock inget vi vill lägga pengar på då det känns som det kan gå precis hur som. Match 4. Besiktas - Wolfsburg ligger runt 2.70+ på både 1X2 spelen och även här känns det som en 50-50 match. 0-0 i Tyskland senast men turkarna är starka på hemmaplan så lägger ett varningens finger för 2.70 på en 1a. men då det inte är några lag vi har direkt koll på känns det för ovisst för att vi ska vilja betta. Match 5. Maccabi Haifa - Juventus ser inget spelvärde alls i den matchen. 1.57 på Juventus tycker jag är alldeles för lågt framförallt när Juventus blandar och ger som de gör nu. Torskade mot Napoli senast och känns inte tillräckligt starka för att få min röst. Match 6. Manchester United - CSKA Moskva 1.36 på United är väl ändå lite lockande. För lågt för att spela på då engelsmännen går vidare på kryss och inte behöver lägga all fart framåt. Dessutom en ganska svår motståndare. Hade oddset varit över 1.60 hade nog pengarna kunnat åka in. Match 7. Milan - Real Madrid 2.70/3.60/2.70 Hur ska man kunna analysera det här? Real är kassa just nu, milan är allmänt kassa men har en liten formtopp... kan verkligen sluta hur som helst och är alldeles för ovisst för att vi ska orka lägga några pengar på matchen. Tror ändå på Real om jag skulle tippa något. Så går tankarna inför morgondagen. Chelsea känns som det givna spelet. Besiktas och ett varningens finger för Bordeaux fär väl vara kvällens jokrar och Porto får bli kvällens avslag. Hur låter det där? Tankar, ideér tips eller annat? Ni andra vad bettar ni på i morgon? Citera
sankento Postad 3 November , 2009 Författare Rapport Postad 3 November , 2009 Nu är det lagt. Blev 2000kr på Atletico - Chelsea till 1.90 (de har höjt oddset av någon anledning... ) förmodligen för att Drogaba är tillbaka? Gillar verkligen denna matchen mer och mer. Atletico har fortfarande inte gjort mål i CL och Chelsea har inte heller släppt in något och bara öser in mål. Har fått fria tyglar att livebetta på matchen om det känns som att Chelsea börjar så övertygande som de borda. 2000kr inne till 1.90 alltså och eventuellt åker 1000-2000kr in under matchen om det ser bra ut! Men är hemma då min bättre hälft jobbar ikväll (tilt?) så har datorn framför mig och kommer ge er updates om så blir fallet. Nu kör vi! Citera
sankento Postad 3 November , 2009 Författare Rapport Postad 3 November , 2009 Kan inte låta bli att sätta 1000kr till när man ser hur fruktansvärt pinsamt dåligt försvarsspel Atletico kör... tror detta slutar 3-0 till Chelsea och Drogba tycker in en balja! 1000kr till nu inne för 1.95 Citera
sankento Postad 3 November , 2009 Författare Rapport Postad 3 November , 2009 hmm Ja man blir ju lite lack faktiskt. Hade jag väntat 10 minuter med att betta hade jag aldrig lagt mer pengar på Chelsea som faktiskt spelar riktigt dåligt... Visst kan de vända detta men just nu känns det ju inte så hett Citera
Recommended Posts