Gå till innehåll

Importera databas HM?


JohahH

Recommended Posts

Har bara kört Holdemmanager på stationära datorn hitills. Har några 100000 händer i databasen, många händer är importerat från history mapparna under de olika sidor jag spelat sedan 2008. Nu har jag installerat HM på bärbara och fundera på om det finns något smidigt sätt att få över hela databasen som jag har på stationära? Borde fungera att exportera databas på stationära sen dra över databasen till bärbara och importera?

 

Om jag spelar på båda datorerna och vill ha updates på mitt totala spel, måste jag då importera händer mellan datorerna hela tiden eller har HM löst detta på något smidigt sätt så det lagras på någon server?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lättaste är att göra en dump av din databas via PgAdmin och sedan återställa den på samma sätt på nya datorn.

 

För instruktioner, kolla här:

http://www.holdemmanager.net/faq/afmviewfaq.aspx?faqid=12

 

Att hålla på och exportera händer för att sedan importera dem brukar vara ganska kasst och kan lätt bli fel.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Prova köra export/import och verkar fått med alla 200k händer. Tråkigt dock att det inte verkar finnas något smidigt sätt att hålla total statsen up to date om man lirar mycket på 2 olika datorer. USB hårddisk funkar säkert, men känns lite krångligt att koppla in och ur den ur datorererna varje gång man lirat ett session. Om någon skulle ha något annan smidig lösning får ni gärna posta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...