Gå till innehåll

NLT - SH, AA i SH-game, hur borde jag spelat?


ssjos

Recommended Posts

Hej, Jag har inte lirat så mycket NL hittills så vet inte riktigt om detta spel var sunt eller ej men jag vill gärna ha kommentarer. Eftersom HH inte vekrar funka atm så återger jag handen manuellt.

 

Bordstämningen är ganska aggressiv, många raises preflop. Dock mer avvaktande spel efter flop. Inte ännu sätt en reraise preflop på 12 blind varv men många callar kallt raises preflop.

 

Min image är lite för tight för min egen smak, dock har jag dragit nåra raises med halvdanna händer tidigare för nåra riktiga händer hade jag inte fått innan denna.

 

5 player 24-h poker, 0.25/0.5 blinds

 

Jag är UTG+1 och får AhAs

 

Min Stack 55$

SB Stack 40$

BB Stack 60$

 

UTG Fold

Me Raise --> 1.5

Dealer Fold

SB Call (1.25)

BB Reraise ---> 5.5 (5)

Me Call

SB Call

 

 

FLOP: 10c 4c 2d

 

Pot 16.5$

 

SB check

BB Bet -->11

Me Call (11)

SB Fold

 

 

Turn: 10c 4c 2d Kc

pot: 38.5$

 

BB check

Me Bet --> 20

BB Call (20)

 

River:10c 4c 2d Kc 6s

 

BB check

Me check

 

 

Preflop så fatta jag stark misstanke om att han hade ett högt pocket QQ-AA, ?TT-JJ? eller möjligtvis AK, eftersom de inte skett nåra reraises hittills. (folk verkar ha svårt att hitta den knappen)

Jag bestämmer mig för att bara calla hans raise pga att jag vill skrämma ut honom, och jag vill få honom att tro att hans PP är starkare än min hand. (även inför senare gator)

 

På flopen har jag ungefär samma motivation, efter hans bet ligger det 20+10$ i floppen och jag kände mig inte säker på att han skulle syna en all-in i detta läge (40$ till). Eftersom jag tyckte att jag hade så bra read på honom kändes det som jag inte var rädd att han skulle dra till flushen då detta ändast finns på kartan om han skulle sitta med AK i klöver vilket inte kändes troligt. Min plan var att raisa honom all-in på turn.

 

På turn kommer ett trist kort. Dels så kommer han om han sitter på JJ QQ bli rädd för min "AK" och min potentiella flush. Dvs jag kan få ut mindre pengar ur honom, sen känner man en gnagande känsla inne i magen att han kanske satt settet men de är inte tillräckligt för att man ska kunna börja spela defensivt i detta läge. Efter hans check bettar jag ut halva min kvarvarande stack mest i syfte att inte ge han för bra ods att dra på 4-flushen.

 

På river kommer en blank. Han checkar, vekrar vara rädd. Jag satt och fundera mycket länge på om ja skulle trycka in mina sista 20$ eller ej. Kanske jag borde gjort men ja blev för skraj. Han calla ju trots allt 20$ på turn och om han bara drog mot flushen kändes det långsökt att han skulel finna modet att syna river, så jag checkar.

 

 

Min fråga är nu, spelade jag helt fel eller var det OK spel?

Vad borde jag gjort annorlunda? :)

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men återhöj preflopp, tror knappast att du hittat en motståndare som är kapabel att slå om och folda. Har han QQ eller KK så kommer degen med stor sannolikhet åka in. Plus att det är lite synd att ge SB marginella synodds och möjligheten att stänga betandet.

 

Dessutom så vill du ju ge din motståndare en ursäkt att få in pengarna så tidigt som möjligt i handen. När degen åker in på turn eller river så är det mycket oftare som AA inte står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså mycket möjlgit att ja borde raisat, ivf på flop. Men känns ändå så udda, för spelet både min image och standard spelet är så pass olikt aggressivt som det går.

 

Har inte sätt någon betta ut särskilt mycket utan att ha en sjukt stark hand och även om dem har en as stark hand bettar dem oftast ganska lite hela vägen pga dem inte vill tappa motståndarna. Knappt någon som synar ett starkt omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop så fatta jag stark misstanke om att han hade ett högt pocket QQ-AA, ?TT-JJ?

 

Men smäll om då! Tror att det är ytterst få spelare på den nivån som gör den raisen, men inte synar ett omslag.

 

Men känns ändå så udda, för spelet både min image och standard spelet är så pass olikt aggressivt som det går.

 

Dags att täta den luckan då. Klart du ska vara aggro!

 

Image är hursomhelst sekundärt, i synnerhet på den nivån. In med degen och köp dig ett par schyssta solbrillor för pengarna du vinner, om det är image du är ute efter.

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså mycket möjlgit att ja borde raisat, ivf på flop. Men känns ändå så udda, för spelet både min image och standard spelet är så pass olikt aggressivt som det går.

 

Har inte sätt någon betta ut särskilt mycket utan att ha en sjukt stark hand och även om dem har en as stark hand bettar dem oftast ganska lite hela vägen pga dem inte vill tappa motståndarna. Knappt någon som synar ett starkt omslag.

 

Inte möjligt utan givet. Uppenbarligen så visar fi stor styrka. Det är bara att höja till 15 eller gå all in om du tror Fi synar.

 

Det är uppenbart att du överskattar table image. Jag är övertygad att de flesta inte tänker så mycket på det. Hela grejen med table image är att du tror dig kunna tänka dig hur fi ser på dig. Det är ingen lek. Min erfarenhet har visat att det är andra faktorer som styr även om imagen också är viktig.

 

Precis som big less skriver klockrent. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop så fatta jag stark misstanke om att han hade ett högt pocket QQ-AA, ?TT-JJ? eller möjligtvis AK, eftersom de inte skett nåra reraises hittills. (folk verkar ha svårt att hitta den knappen

 

Känns som en given reraise i detta läge. Speciellt eftersom du tror att han håller en väldigt stark hand, vilket gör det mycket sannolikt att du får in hela hans stack innan floppen.

 

På flopen har jag ungefär samma motivation, efter hans bet ligger det 20+10$ i floppen och jag kände mig inte säker på att han skulle syna en all-in i detta läge (40$ till). Eftersom jag tyckte att jag hade så bra read på honom kändes det som jag inte var rädd att han skulle dra till flushen då detta ändast finns på kartan om han skulle sitta med AK i klöver vilket inte kändes troligt. Min plan var att raisa honom all-in på turn.

 

Om du verkligen tror att han är så stark som han är (överpar) borde du raisa kraftigt i detta läge.

Dessutom skyddar du på så sätt din hand mot spelaren som sitter i small-blind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...