Gå till innehåll

Tänka på poker


Opteron

Recommended Posts

Kan ni verkligen koppla av från pokern?

 

Jag tänker nog poker 24/7 =(

 

Jag tänker på det direkt när jag vaknar, funderar på det när jag går o lägger mig, sitter vid datorn massa och datorn känns bara som poker, tänker på det när jag äter.

 

Hur många kan spela en session, avsluta sessionen och sen verkligen helt släppa pokern till nästa session (eller i närheten iaf).

 

När jag sen verkligen spelar är jag ju inte heller 100% fokuserad utan chattar och surfar =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni verkligen koppla av från pokern?

 

Jag tänker nog poker 24/7 =(

 

Jag tänker på det direkt när jag vaknar, funderar på det när jag går o lägger mig, sitter vid datorn massa och datorn känns bara som poker, tänker på det när jag äter.

 

Hur många kan spela en session, avsluta sessionen och sen verkligen helt släppa pokern till nästa session (eller i närheten iaf).

 

När jag sen verkligen spelar är jag ju inte heller 100% fokuserad utan chattar och surfar =/

Känner igen mig 100%, kunde ett tag inte ens umgås med polare eller ha mys med tjejen på en fredag utan att tänka på att "fan nu är det som bäst spel med mkt fisk".

Typ, om jag bara tar en bärs till så hinner jag hem innan 01:00 och spela eller om filmen är slut kl 23:00 och vi tar en snabbis så kan jag nog hinna med lite grind efter midnatt.

Hjärnan fick aldrig riktigt stressa av(säkert inte så hälsosamt)

 

Blev själv farsa för ett tag sen. Nu tänker jag inte överhuvudtaget :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig 100%, kunde ett tag inte ens umgås med polare eller ha mys med tjejen på en fredag utan att tänka på att "fan nu är det som bäst spel med mkt fisk".

Typ, om jag bara tar en bärs till så hinner jag hem innan 01:00 och spela eller om filmen är slut kl 23:00 och vi tar en snabbis så kan jag nog hinna med lite grind efter midnatt.

Hjärnan fick aldrig riktigt stressa av(säkert inte så hälsosamt)

 

Blev själv farsa för ett tag sen. Nu tänker jag inte överhuvudtaget :lol:

 

ja, helt cp verkligen =(

 

Funderar på att ta en månads semester, men jag missar ju så många fiskar då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte igen mig. När jag gör något annat, träffar kompisar, familj, tränar, ute och äter m.m. så måste jag nog säga att jag helt och hållet är pokerfri. Ända gången jag kan ha svårt att släppa det är om jag är inne i en downswing och har en stor losing session precis innan jag lägger mig. INte bra att lägga sig med så mycket negativ energi i kroppen.

 

Tycker att ni som har svårt att tänka på annat borde försöka ändra fokus. Se pokern mer som ett jobb som du släpper när "du går från jobbet". Kanske lättare sagt än gjort men värt ett försök

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit mycket bättre på att släppa det. Nu är inte längre den sista tanken innan jag somnar "skulle jag ha synat". Detta beror på att jag blivit mindre resultatorienterad och ser det som ett jobb.

 

I dowswing kan det vara jobbigt att sluta tänka på skiten och i dom värsta perioderna blir det att tända en gås för att somna gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen ja började plugga funkar det mkt bättre för mig.

Tycker poker emellanåt kunde få mig att känna mig både patetisk och nedstämd.

Nu känns det mkt roligare då jag väl har tid samt inte som en så stor del av mitt totala liv så att säga.

Dock timmen efter sessionen rullar potter ofta i huvudet men detta tycker jag bara är bra då jag ibland kommer ihåg och kan filosofera över knepiga spots osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni verkligen koppla av från pokern?

 

Jag tänker nog poker 24/7 =(

 

Jag tänker på det direkt när jag vaknar, funderar på det när jag går o lägger mig, sitter vid datorn massa och datorn känns bara som poker, tänker på det när jag äter.

 

Hur många kan spela en session, avsluta sessionen och sen verkligen helt släppa pokern till nästa session (eller i närheten iaf).

 

När jag sen verkligen spelar är jag ju inte heller 100% fokuserad utan chattar och surfar =/

 

Jag har börjat en danskurs på måndagar. Det får mig att koppla av från pokern och allt annat. Rekomenderas varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig 100%, kunde ett tag inte ens umgås med polare eller ha mys med tjejen på en fredag utan att tänka på att "fan nu är det som bäst spel med mkt fisk".

Typ, om jag bara tar en bärs till så hinner jag hem innan 01:00 och spela eller om filmen är slut kl 23:00 och vi tar en snabbis så kan jag nog hinna med lite grind efter midnatt.

Hjärnan fick aldrig riktigt stressa av(säkert inte så hälsosamt)

 

Blev själv farsa för ett tag sen. Nu tänker jag inte överhuvudtaget :lol:

Fail! Man skippar snabbisen. Dessutom hyr man ju en film (/laddar ned), så att man kan börja kolla efter middagen.

 

Jag pluggar och när jag är på föreläsningar och sånt kan jag (oftast) koppla bort pokern. Det är rätt viktigt att umgås med polare som inte spelar poker imo.

 

Det är väldigt bra att bestämma sig för vissa dagar då man absolut inte ska spela också. Om man har bestämt sig för att inte spela eller läsa på forum en dag blir det lättare att koppla bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner igen mig. jag spelar ca 3-5 sessioner i veckan, snittar uppskattningsvis 20-25k händer i månaden vilket innebär att jag spelar rätt lite för en person som har det som "heltidssysselsättning". Trots det så tänker jag på poker nästan konstant med tillfälliga avbrott för sexfantasier o liknande. Att festa är också ett effektivt knep för att koppla bort pokern.

Jag har tänkt i 2-3 års tid att nu är det dags att sluta slösurfa, se på film/serier/tv och istället ägna större delen av min datortid att faktist spela...men det går faktist inget vidare. Jag bli lika irriterad på mig själv varje kväll när jag lägger mig och inte gjort ett piss på hela dagen, och ställer mig frågan varför i h----e spelade jag inte idag när jag inte haft någonting för mig??

 

Man har bara ett liv och jag blir deprimerad när jag tänker på hur mkt tid jag har slösat bort de senaste åren, och börjar inse att ett karriärsbyte i jakten på ett meningsfullare liv inte ligger alltför långt borta. Tyvär kommer en betydligt fattigare levnadsstil på köpet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Man har bara ett liv och jag blir deprimerad när jag tänker på hur mkt tid jag har slösat bort de senaste åren, och börjar inse att ett karriärsbyte i jakten på ett meningsfullare liv inte ligger alltför långt borta. Tyvär kommer en betydligt fattigare levnadsstil på köpet också.

Usch ja... och jag blev inte nya Doyle Brunson.. tyvärr inte ens blivit rik*

 

 

*inser jag nu när jag ska köpa ett 40år gammalt hus för 2,7M (hade jag köpt det för 4 år sedan så hade det kostat 1.5M)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig lite, speciellt när jag är running bad. Då vill jag mata in timmar (men är både lat och blir lätt uttråkad så brukar inte bli så många timmar) och får ständigt dåligt samvete om jag inte spelar.

 

Allt detta tänk är såklart bara destruktivt och man måste ju lära sig att koppla ifrån. Det lättaste är väl att göra det genom att ägna sig åt andra intressen när man inte spelar och när man väl spelar/plugga poker så kan man fokusera sig lite extra. Tänker man på det konstant och känner sig jäktad över att man vill spela och vinna mer mer mer så tror jag att det tär på en rätt hårt till slut och livet blir rätt värdelöst, men det är svårt att inse när man är mitt inne i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig jag med, iaf de perioder jag spelat mycket och även som många andra nämnt när det går dåligt. Knappast unikt för poker dock, stämmer åtminstone nästan lika bra för andra saker jag hållit på med intensivt. Kan gälla plugg, jobb eller när man precis började spela age of empires II.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...