Riggdevil Postad 14 September , 2009 Rapport Postad 14 September , 2009 Du har varit medlem på ett pokerforum sedan januari 2008. Man kan nästan anta att du började spela poker innan dess. Du har således spelat poker 2 år minst, right? Har man någononsomhelst "clue" om vad poker handlar om så bör man efter 2 år ha spelat upp sig så man kunnat slå sig till ro på nån stabil nivå NL100-NL200 kanske. Man behöver inte vara ett geni/pokertalang för att vinna fina pengar på NL100 samt NL200. I dagsläget vinner inte du några fina summor, och du verkar ha problem att ta dig förbi den lägsta av nivåer. Detta om något borde vara en väckarklocka som säger att poker inte är något för dig? Du kommer med helt sjuka frågeställningar, samt du postar standardhänder som du totalslaktar vilket verkligen inte håller i längden om man ska spela profitabel poker. Du har helt enkelt inte fattat konceptet eller något omkring det, m.a.o det finns bättre saker att göra i din situation. Vi bor i ett av världens bästa länder vad gäller lättilgänglighet till studier osv. Alla kan skaffa sig en fin utbildning, och att ge upp den möjligheten för ett liv som låglimitspelare är ju bara idioti. Ett fint & välavlönat jobb smäller högre än pokerlivet alla dagar i veckan. Ok, måste ha läst fel. Du pluggar inte? Hur gammal är du, och vad jobbar du med? En sak är han iallafall bra på och det är money management. Så låg nivå skulle jag aldrig fixa att spela på i längden. Vi snackar disciplin nu grabbar så lite credit ska han allt ha. Citera
Myssion Postad 14 September , 2009 Rapport Postad 14 September , 2009 På 10 år är det 4 miljoner, alltså ett par rejäla lol-längder från ekonomiskt oberoende, och då har vi ändå varit jävligt duktiga. Hur mycket anser du att man bör sitta på för att betraktas som ekonomiskt oberoende? Citera
Riggdevil Postad 14 September , 2009 Rapport Postad 14 September , 2009 Sen om mina frågeställningar verkar korkade så kan det bero på att jag är en person som talar först och tänker sen, har alltid varit och kommer alltid att vara (det för inte mycket gott med sig, tro mig). Här tror jag vi ser förklaringen till varför det inte går så bra för herr Ferna i pokerns virvlande korridorer och gator. Du talar ofta först och tänker sedan.. vad säger det om dig som spelare? Jag misstänker starkt att du ofta agerar innan du har tänkt till. Låt oss säga att du har AA preflop och floppen blir en farlig kombination av möjlig stege eller färg (där inget av essen motsvarar färgen). Utgår du då ändå från att du med AA bör satsa hela din stack? Kan du ihuvudtaget släppa den handen? Citera
CarlDenStore Postad 14 September , 2009 Rapport Postad 14 September , 2009 En sak är han iallafall bra på och det är money management. Så låg nivå skulle jag aldrig fixa att spela på i längden. Vi snackar disciplin nu grabbar så lite credit ska han allt ha. Word Citera
Lisa87 Postad 14 September , 2009 Rapport Postad 14 September , 2009 hahaha jag döööör. A+ thread. Seriöst.. GGWP du är min nya idol! Citera
Drunken_Penguin Postad 14 September , 2009 Rapport Postad 14 September , 2009 Felaktig rubrik. Ickespecifik frågeställning. Resultat postat i tråden. Jävla massa trams. Låst. Citera
Recommended Posts