Gå till innehåll

eel mot high stakes!


eel

Recommended Posts

Nu kommer det alla längtat efter, eels egna dagbok!! ;)

 

Okej, för dem som inte vet vem denna eel är ska jag dra min lilla livshistoria. Jag är 22 år, ska börja studera i lund till hösten och började spela poker sommaren 2004 med mina vänner.

 

Det hela började med att en polare i lumpen berättade om en kompis som hade tjänat ganska bra pengar på poker online. Jag hade aldrig gamblat nånting innan men det lät helt klart kul så efter lumpen beslöt jag mig för att introducera det hela för polarna. Det enda problemet var att jag inte kunde reglerna själv så de första gångerna när vi för övrigt spelade med skruvar istället för marker blev det mycket tjafs och splittade pottar. Ingen visste vem som hade bäst hand och bettingstrukturen ska vi inte tala om.

 

Men efter ett tag lärde vi oss och jag började spela lite smått på Expekt. Det gick helt okej, spelade mest SnG:s vilket nog är ett kolkt val om man är nybörjare. Jag spelade upp mig till en rulle på $8-900 vilket självklart resulterade i hybris. Jag började spela 100 SnG:s vilket konstigt nog inte var lika lätt! ( vilket jag inte riktigt fattade då) , hehe.

 

Men efter sommaren beslöt jag mig för att satsa på pokern igen ungefär samtidigt som Unibet öppnade sin pokeravdelning. Jag började sakteliga på 0.25/0.5 och slutade i dec med 5/10. Det gick riktigt bra och mina 1000kr jag satt in växte snabbt.

 

OKT: 80,000kr

NOV: 135,000kr

DEC: 218,000kr

 

Efter december var jag av personliga anledningar tvungen att ta ett avbrott med pokern i ungefär 1 månad. Efter det var jag inte lika motiverad att spela och tog det mest lugnt och gjorde lite resor. Testade lite andra sidor under den tiden utan några större vinster, plussade kanske 25k sek i månaden FEB-APR.

 

Men i april bestämde jag mig för att satsa på poker igen (3/6NL, 5/10NL) och efter bara en vecka kunde man se resultat. Mitt val av sida blev Eurobet eftersom de ganska nyligen har höjt stakes och det finns gott om fisk där.

 

Eurobet:

 

Insättning: 3000$

 

April:

 

21: $3,000

23: $4,254

23: $7,800

24: $10,900

26: $11,810

27: $10,284

 

v1: +$7,284

 

Maj

2: $12,600

3: $12,900

4: $16,500

5: $16,100

6: $17,000

7: -

8: $18,684

 

v2: +$8,400

 

Under maj började jag även lira lite på B2B igen (24hpoker,Unibet).

Det började med att jag och en kompis kom hem dräggiga från en fest och fick för oss att skapa ett fyllekonto tillsammans som vi skulle spela på när vi kom hem från krogen etc. Vi satt in 1000kr var men det gick så bra att jag började spela seriöst även på det.

 

B2B

 

Insättning 200€

 

Maj

2: 200€

3: 90€

4: 412€

5: 2850€

6: 8367€

7: -

8: -

9: 9200€

10: -

11: 15600€

12: -

13: 14734€

 

Jaha, det var historia men vad är mina planer nu kan man undra. Jag hade tänkt att prova lite högre stakes än vad jag vanligtvis spelar (5/10) med start den 21e maj.

Är inte riktigt säker vilken sida jag ska spela på ännu men det lutar mot prima eftersom de har bäst utbud på high stakes poker. Blir nog 20/40 och 25/50 till att börja med. Om skottandet går vägen siktar jag på 50/100.

 

Jag är inte en sådan person som räknar x antal inköp innan jag börjar spela på en viss nivå. Om jag tror jag har ett övertag mot mina motståndare tvekar jag inte en sekund att sätta mig ner. Försöker alltid maximera min vinst vilket jag tror de flesta pokerspelare strävar efter. Visst tar man en lite större risk med det är väl ändå lite av tjusningen men poker.

 

Jag håller er underättade om min framfart och tänkte även posta lite händer som jag anser intressanta eller är tveksam till om jag spelat rätt. Kommer dock vara borta en hel del denna veckan då jag letar bostad i lünd.

 

____________________________________________________

 

"You have it in your power to turn a bad-beat around simply by realizing this simple truth: The more bad beats you encounter, the luckier you are. It's a sign that you are playing against opponents who continually take the worst of it, and if you can't beat someone who always takes the worst of it, you can't beat anyone."

 

* Lite pill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 304
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låter imponerande att du tjänat så mycket på så kort tids spelande.

Själv har jag spelat sen November förra året och byggt upp min BR till 800 dollar. Och det med spel på lägre nivåer, högsta jag nosat på var 3-6 fixed.

 

Men klart fina resultat-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du duktig eller har du bara haft tur? existerar inte loosing-streaks på NL ? vad för böcker har du läst?

 

nu känner jag mig verkligen sämst på poker, ALLA vinner ju helt sjukt mkt hela tiden!

 

 

föresten om man ska börja med NL vilken sida har sämst spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du duktig eller har du bara haft tur? existerar inte loosing-streaks på NL ? vad för böcker har du läst?

Det finns ingen motsättning mellan att ha tur och att vara duktig. Och det är helt och hållet självklart att killen har haft mycket tur, så många sessioner utan ett enda signifikant bakslag och en så pass brant stegring av bankrullen.

 

nu känner jag mig verkligen sämst på poker, ALLA vinner ju helt sjukt mkt hela tiden!

Nej det gör de inte. Men några vinner sjukt mycket en del av tiden, vilket är vad du får höra om.

 

Jag är inte en sådan person som räknar x antal inköp innan jag börjar spela på en viss nivå. Om jag tror jag har ett övertag mot mina motståndare tvekar jag inte en sekund att sätta mig ner. Försöker alltid maximera min vinst vilket jag tror de flesta pokerspelare strävar efter. Visst tar man en lite större risk med det är väl ändå lite av tjusningen men poker.

Lycka till. Jag tror att du har väldigt mycket högre risk att gula än vad jag tror att du tror att du har för risk att gula. Dessutom tror jag att din förväntade timlön skulle vara högre om du spelade lägre. Men det där visste du säkert redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imponerande att på mindre än ett års spelande bli en vinnare på såpass höga bord som 5/10 NL. Vad har du för nick på b2b? hade varit kul att veta om man stött på dig någon gång? själv spelar jag dock högst på 3/6 men bread and butter nivån ligger på 1/2 och 2/4 (3-4 bord) där jag gör ganska fina resultat. Har spelat i snart ett år men har läst en hel del böcker + att jag fått lite hjälp av erfarna spelare.

 

Med din utvecklingskurva får vi nog snart se dig på de stora scenerna kan jag tänka mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej eel!

 

Kul att de går för dig.. Kommer ihåg när jag läste denna posten på 2+2 som du gjorde

Länk till post

 

Lycka till på $25/$50! :mrgreen:

 

Och här är en mina favorit quotes som du faktiskt fick som svar till din post: Jag tänkte du ska få höra den igen:

 

the problem (not sure if it's really a problem or not) with new players who don't understand statistics is:

 

when they are running hot, they have this suspicion that it can't be all good luck, they must be very skilled.

 

when they are running cold, they have this suspicion that it can't be all bad luck, the site must be rigged.

 

EDIT:

De här är också ganska kul:

Eel, do not let these naysayers hold you back. Judging from your numbers, you are the Bobby Fischer of poker. If you continue to waste time playing 1/2 NL, you are LOSING money. The opportunity cost of playing 1/2 NL instead of 25/50 NL is hundreds of dollars per hour. I think the reason that so many people are questioning your numbers is because they are jealous of your success. Do not let their jealousy get in the way of your dreams. You say that you have good instincts and know when to trust your gut; so follow your instincts and move up in limits immediately. For every story you hear about someone jumping up in limits to quickly, there are untold stories about people like you who had the talent to make it big but were discouraged by so-called "pros" who do not want you taking a piece of their action.

So Eel, stand up for yourself and start playing 25/50 NL at Ultimate Bet. That game should be easily beatable for someone of your skill. Please don't be afraid to keep us posted of your progress. Also, please make some posts in strategy section of this site so that we can all absorb just a little of your poker wisdom.

 

Sincerely,

SLICK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen mycket i det du skriver hos mig själv, jag började på NL 00.1/00.2 med $5 i rulle och har bara på ett par månader spelat upp den ganska mycket nu ($52) och kör nu mycket NL 00.5/0.10.

 

Det är kul att se andra pokerspelare som har haft en lika snabb och framgångsrik karriär som mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wagalasnagal det måste vara ett skämt?

 

Förstår inte riktigt vad du menar med att det skulle vara ett skämt. Jag har gått från 0.01/0.02 till 0.05/0.10 på ca en månad och det är 5 dubbling i stakes, svårighetsgraden är enormt mycket större på 0.05/0.10. Jag anser mig själv som en mycket bra pokerspelare och tror att jag har mycket stor pottential till att avancera mot mycket höga stakes som NL 0.5/1 där man kan spela ihop sitt levebröd. Jag tror snarare att du är avundsjuk på min och eels snabba framgång inom onlinepokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wagalasnagal det måste vara ett skämt?

 

Förstår inte riktigt vad du menar med att det skulle vara ett skämt. Jag har gått från 0.01/0.02 till 0.05/0.10 på ca en månad och det är 5 dubbling i stakes, svårighetsgraden är enormt mycket större på 0.05/0.10. Jag anser mig själv som en mycket bra pokerspelare och tror att jag har mycket stor pottential till att avancera mot mycket höga stakes som NL 0.5/1 där man kan spela ihop sitt levebröd. Jag tror snarare att du är avundsjuk på min och eels snabba framgång inom onlinepokern.

 

finner någon honom lustig eller fyndig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wagalasnagal det måste vara ett skämt?

 

Förstår inte riktigt vad du menar med att det skulle vara ett skämt. Jag har gått från 0.01/0.02 till 0.05/0.10 på ca en månad och det är 5 dubbling i stakes, svårighetsgraden är enormt mycket större på 0.05/0.10. Jag anser mig själv som en mycket bra pokerspelare och tror att jag har mycket stor pottential till att avancera mot mycket höga stakes som NL 0.5/1 där man kan spela ihop sitt levebröd. Jag tror snarare att du är avundsjuk på min och eels snabba framgång inom onlinepokern.

 

finner någon honom lustig eller fyndig?

 

Ja :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den som inte är en vinnande spelare på de nivårerna är riktigt dålig, på ett tio manna bord kan de se ut såhär: 4 spelare där från freeroll, ofta är de runt 16 år med fejkkonton som vill dubbla upp. 4 spelare som testar klienten och lär sig spelet. 1 som vill cleara en bonus och 1 som tror han e grym och kör mega seriöst för en tim penning på 10-20kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skillnad på att gå från 0.25/0.50 till 5/10 NL än från $5->$50 :)

 

eel har iaf något man behöver i pokern, ett sjukt jävla självförtroende.. snackat med honom några ggr på irc o whinat lite på honom på 2+2.

 

Högt självförtroende är nog ett måste om man ska lira highstakes iaf, se till att droppa ner i nivå när du tappar ordentligt (sätt nån stop-loss förlustnivå där du automagiskt går ner i stakes) så du inte blir en av dom där fallen som vi kommer läsa om i tidningarna senare.. "22-åringen fast i nätpoker, förlorade allt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu e jag i lynd o syber, tack för alla positiva kommentarer...

men moderatorerna kan väl rensa upp lite bland de onödiga kommentarerna som t.ex. wagalasnagala har skrivit.

 

kanske spelar lite på fyllan efter jag kommer hem från smållen, det e ju faktsikt ett fyllekonto jag spelar på, hehe.

 

Mitt nick på B2B är "giantwheel"

 

SKÅL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...