Gå till innehåll

zenandzero bygger rulle (NL$25)

Recommended Posts

Postad

Då var man tillbaka i pokerträsket. Nu när man har lite extra tid pga det är lugnt i skolan tänkte jag dega in lite på NL$25 och se vart man kan komma med det nuförtiden.

Det blev Full Tilt, då utbudet av bord kändes mest attraktivt där. Får hoppas att fisk-faktorn är hög.

Började med en session idag, vet inte hur många händer det blev (har inte fått igång PT än) men det blev en ca 4 h session. Det jag direkt noterade jämfört med spelet för 3-4 år sedan är att kvalitén har stigit riktigt mycket. Många på NL$25 spelar hyfsat och man får ge motståndet mer respekt än innan.

Utgår från en BR på 250$ och målet är 1000$ innan jul. Här räknar jag in bonusar o dylikt (clearar jag 250$-bonusen är jag en bra bit på väg).

Sessionen började helfestligt, med JJ som stod sig mot FI:s färgdrag samt KQs som drog ut färg. Upp två inköp ganska snabbt och spelet kändes stabilt, tog hem många halvstora potter och kände att jag kontrollerade spelet bra. Men sen gick det ganska snabbt utför genom dessa två händer:

Full Tilt Poker Game (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em

Seat 1: Gabden ($51.28)

Seat 2: zenandzero ($41.44)

Seat 3: RockY32x ($23.28)

Seat 4: Tha Feds ($32.63)

Seat 5: Nemesis787 ($45.02)

Seat 6: johnnybeast9 ($27.62)

Gabden posts the small blind of $0.10

zenandzero posts the big blind of $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to zenandzero Jack of HeartsJack of Clubs

Tha Feds raises to $0.85

johnnybeast9 raises to $2.80

zenandzero calls $2.55

*** FLOP *** Ace of HeartsAce of Clubs5 of Clubs

zenandzero checks

johnnybeast9 checks

*** TURN *** Ace of HeartsAce of Clubs5 of ClubsQueen of Diamonds

zenandzero bets $2.25

johnnybeast9 raises to $6.50

zenandzero calls $4.25

*** RIVER *** Ace of HeartsAce of Clubs5 of ClubsQueen of Diamonds7 of Clubs

zenandzero bets $5

johnnybeast9 has 15 seconds left to act

johnnybeast9 raises to $18.32, and is all in

zenandzero folds

CO+1 höjer, knappen reraisar och jag kallsynar vilket känns som ett hyfsat beslut mot knappens range. Reraise här så spelar jag ur position på många läskiga brädor, känns mer rätt med syn. På floppen är tanken att check-raisa fi men han checkar bakom, vilket kan tolkas som att han floppat trissen, men i handen så sätter jag honom snarast på 66-KK. Mot den rangen känns det rätt att beta turn, här borde jag antagligen foldat mot hans raise. Men det känns som att många låga pockets gärna försöker sig på en steal här, checken på floppen och betstorleken kan tolkas som svaghet från min sida. River-betet gör jag för att jag tror att jag är ahead och gärna ser en showdown mot lägre pocket men när han trycker där så känns esset ganska sannolikt så där viker jag. Vart gör jag det stora felet i denna hand?

Nästa; AA möter klonk:

Full Tilt Poker Game (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em

Seat 1: Gabden ($51.18)

Seat 2: zenandzero ($27.04)

Seat 3: RockY32x ($24.93)

Seat 4: Tha Feds ($31.18)

Seat 5: Nemesis787 ($44.77)

Seat 6: johnnybeast9 ($40.55)

Nemesis787 posts the small blind of $0.10

johnnybeast9 posts the big blind of $0.25

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to zenandzero Ace of HeartsAce of Diamonds

Gabden raises to $0.85

zenandzero raises to $2

RockY32x folds

Tha Feds folds

Nemesis787 calls $1.90

johnnybeast9 folds

Gabden calls $1.15

*** FLOP *** Queen of Clubs8 of Diamonds4 of Diamonds

Nemesis787 checks

Gabden checks

zenandzero bets $2.75

Nemesis787 raises to $6

Gabden folds

zenandzero calls $3.25

*** TURN *** Queen of Clubs8 of Diamonds4 of Diamonds9 of Spades

Nemesis787 bets $10

zenandzero calls $10

*** RIVER *** Queen of Clubs8 of Diamonds4 of Diamonds9 of Spades6 of Spades

Nemesis787 bets $26.77, and is all in

zenandzero calls $9.04, and is all in

Nemesis787 shows 8 of Spades8 of Hearts three of a kind, Eights

Här inser jag försent att jag är slagen och tror då ändå att jag har tillräckliga odds för att syna ner FI:s range. Det är reraisen på floppen som gör att jag inte kan sätta honom på set, känns som det är för aggressivt. Här tror jag snarast KQ, AQ eller liknande. Synen på turn känns given efter att ha läst floppen på detta sätt. Och sen på rivern så förstår jag ju att jag är slagen men tror ändå att jag gör rätt i att syna ner där, väl i det läget. Frågan är vart jag viker i denna hand? Känns vekt på floppen..

Efter dessa två händer så slutade det neråt för dagen:

Start BR: $250

Slut BR: $236

Postad

En till session över och det känns som dagsboksriggen är direkt. Plockar upp QTo i SB. Bordet foldar fram till mig jag höjer 3bb för en steal och BB synar. Floppar nötstege och checkar till BB som betar, jag raisar och han ställer. Blixtsyn såklart men geniet har floppat set och drar ut kåken på turn och fyrtalet på rivern. Tappade 1,5 inköp och rullen ser lite mer ledsen ut.

Start BR: 236

Slut BR: 190