Gå till innehåll

Pokermusik


BERTlL

Recommended Posts

Nej, jag har inte postat i fel forum. Vilken musik man lyssnar på när man spelar är helt klart en del av pokerstrategi.

 

Vissa lyssnar inte på musik när de spelar, dessa påstår oftast att musiken tar del av deras uppmärksamhet, dvs koncentration och fokus från spelet. Låter logiskt.

 

De flesta lyssnar dock på musik under tiden? De flesta utan någon tanke på varför mer än att man gillar musik? Jag har dock läst artiklar om hur musik skulle höja ens förmåga att koncentrera sig då det lösgör hormoner som främjar koncentrationsförmågan. Vidare i artikeln kunde man läsa om hur många takter etc musiken optimalt skulle innehålla.

 

Ovanstående är mest kuriosa för att komma fram till: Vad lyssnar du på när du spelar? Spotifylänkar uppmuntras. Och om det finns någon tanke bakom musikvalet, dela gärna med er...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag brukar sjunga...sjukt störande, men kan inte sluta.

 

Hah, när jag springer bra brukar jag alltid sjunga med i låtarna. Inte alltid så populärt om min kombo springer kallt 8-)

 

Panflöjtsfavoriter' date=' eller havsbrus/åskväder är nöten.[/quote']

 

Har även hört att det finns en del som sätter på "låtar" med 1h ljud från djungeln etc. Havsbrus låter som något för mig från västkusten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metallica, Disturbed, Ill Nino och In Flames. Alla deras låtar och på med shuffle så har man den perfekta grindmusiken.

 

Jag lyssnar på dem i vanliga fall. Men när man grindar tycker jag det blir lite svårt att koncentrera sig på spelet och lyssna på tung musik.

Så när jag grindar brukar jag lyssna på mestadels halvlugn melodisk musik. Musik som inte kräver särskilt mycket tankeverksamhet :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metallica, Disturbed, Ill Nino och In Flames. Alla deras låtar och på med shuffle så har man den perfekta grindmusiken.

 

Mycket bra musiksmak, framförallt disturbed och In Flames. Fast lyssnar jag på sån musik när jag spelar blir jag spewtard-deluxe som bara tycks ha en raise-knapp.

 

p-bay lr vart får man tag i dessa? kan du reka nån?

 

<-- Havsljud

<-- Regnskog

<-- Åska

 

Alla ca 1h långa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...