Poddna Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 FI spelar 28/13/4 med 4% 3bet preflop över 423 händer och han verkar hyffsad/bra. Går det spela så här vinstgivande, eller är det dumt att syna pre/post flop? iPoker No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - iPoker Converter Tool from FlopTurnRiver.com CO ($200) Button ($291.36) SB ($76.25) BB ($100) Hero (UTG) ($236.22) MP ($279.55) Preflop: Hero is UTG with J, Q Hero bets $7, 2 folds, Button raises to $20, 2 folds, Hero calls $13 Flop: ($43) 7, 7, Q(2 players) Hero checks, Button bets $30, Hero calls $30 Turn: ($103) 3(2 players) Hero checks, Button bets $60, Hero folds Total pot: $103 | Rake: $3 Citera
AccessGranted Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Då såg ju hur det gick! Du träffade floppen bra och fick ändå spela ur pos och c/c, c/f. Game over. Fold pre. QJs vs 4% Hand 0: 33.395% 33.07% 00.32% 104192772 1023429.50 { QJs } Hand 1: 66.605% 66.28% 00.32% 208824305 1023429.50 { 99+, AQs+, AKo } Citera
Poddna Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 syn turn Så pass? Ska jag stacka av helt då eller bara check/folda river? Har problem med att jag inte har så många redraws mot AA och KK iom parad bräda om jag nu skulle vara uppe mot någon av de händerna. Sätter honom på en väldigt tight range med tanke på hans låga 3bet % plus att jag höjer ur tidig pos. Lägg även märke till att det är 8handed. Citera
Poddna Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Då såg ju hur det gick! Du träffade floppen bra och fick ändå spela ur pos och c/c, c/f. Game over. Fold pre. QJs vs 4% Hand 0: 33.395% 33.07% 00.32% 104192772 1023429.50 { QJs } Hand 1: 66.605% 66.28% 00.32% 208824305 1023429.50 { 99+, AQs+, AKo } Är det verkligen fold pre där? QJs har ju goda chanser att floppa hårt samt att det blir enklare för motståndarna att 3betta mig om jag lägger allt utom premium. Vill nog syna pre, men synen på flop är jag mer tveksam till... Citera
AccessGranted Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Är det verkligen fold pre där? QJs har ju goda chanser att floppa hårt samt att det blir enklare för motståndarna att 3betta mig om jag lägger allt utom premium. Vill nog syna pre, men synen på flop är jag mer tveksam till... Flushdraw är väl runt 11% att träffa och öppetstegdrag något lägre skulle jag gissa på. Säg att du har runt 20% att träffa ett bra drag på floppen men du får sämre odds än så på synen pre. Implicita odds osv, fine, men ur position mot topp 4% är inte så skoj. Att det blir enklare för motståndare att 3-betta stämmer ju inte här då du inte spelare mot moståndare utan du spelar mot den här specifika motståndaren med en 3-bet på 4%. Citera
Supertequila Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Så pass? Ska jag stacka av helt då eller bara check/folda river? Har problem med att jag inte har så många redraws mot AA och KK iom parad bräda om jag nu skulle vara uppe mot någon av de händerna. Sätter honom på en väldigt tight range med tanke på hans låga 3bet % plus att jag höjer ur tidig pos. Lägg även märke till att det är 8handed. Det är 6handed. Fold pre. Med det stackdjupet vill du inte spela den handen op. Som spelat hade jag foldat turn. Antalet bluffkombos relativt värdekombos är inte tillräckligt. Citera
Poddna Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Flushdraw är väl runt 11% att träffa och öppetstegdrag något lägre skulle jag gissa på. Säg att du har runt 20% att träffa ett bra drag på floppen men du får sämre odds än så på synen pre. Implicita odds osv, fine, men ur position mot topp 4% är inte så skoj. Att det blir enklare för motståndare att 3-betta stämmer ju inte här då du inte spelare mot moståndare utan du spelar mot den här specifika motståndaren med en 3-bet på 4%. Valid point, men visst börjar folk reagera om jag sitter och foldar till 90-95% mot 3bets (enkelt att plocka upp sånna stats i PT och jag sitter ju själv och 3bettar ihjäl sånnt folk)? Sen kan man ju träffa händer som 2par/triss/stege/flush som har motståndaren krossad redan på flopp. Om man nu kastar QJs mot en tight spelare, kan man då någonsin syna 3bettar ur pos med den med tanke på att händer som AQ, AJ, KQs och dylikt börjar dyka upp i 3bet rangen? Eller är det en auto-muck mot majoriteten av FI:s? Är tacksam för dina åsikter Citera
Poddna Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Det är 6handed. Fold pre. Med det stackdjupet vill du inte spela den handen op. Som spelat hade jag foldat turn. Antalet värdekombos relativt bluffkombos är inte tillräckligt. Missade att där va folk som satt ut. My bad Citera
Poddna Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Verkar som om folk föredrar fold pre och jag har nog börjat inse att det är det korrekta spelet här. Kan nog vara en liten läcka i mitt spel att jag inte gillar att släppa vissa händer pre. Jag tackar för alla snabba svar och kommer att fortsätta att kolla på eventuella framtida svar som kommer här! Citera
Trillske Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Asså AQ är nog en rätt lagom fold pre och du har en rätt skitig hand för att stacka stora pockets. Citera
Henrik1986 Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Så pass? Ska jag stacka av helt då eller bara check/folda river? Har problem med att jag inte har så många redraws mot AA och KK iom parad bräda om jag nu skulle vara uppe mot någon av de händerna. Sätter honom på en väldigt tight range med tanke på hans låga 3bet % plus att jag höjer ur tidig pos. Lägg även märke till att det är 8handed. Syna river om den inte är A,K eller klöver. Citera
Recommended Posts