Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Självklart är det bättre att att EU-land som vi har samarbete med får in skattepengar än random skatteparadis.

Ja, eller något fattigt U-land...

Den där snedvridningen gynnar företagare inom EU, men knappast jorden som stort eller ens vanliga EU-medborgare.

• Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Ja, eller något fattigt U-land...

Den där snedvridningen gynnar företagare inom EU, men knappast jorden som stort eller ens vanliga EU-medborgare.

Var det här det bästa svar du kunde komma med? Vad fan har "jorden som stort" att göra med vad svenska skatteverket har för regler?

Postad
Reglerna är väl snarare till för att gynna länderna innanför EU.

Självklart har inte sverige något utbyte av att Malta får in mer skattepengar.

Nu är vi en Europeisk gemenskap (eller union som det plötsligt byttes till) och då tycker jag det är ett självklart tänkande att skattepengar till ett av länderna är till för att gynna alla länderna. Sen att det är en konstruktion som inte helt fungerar är en annan sak.

Personligen är det för att det erbjuds en bättre produkt utomlands som jag köper den. Att man alltid ska skattemässigt gynna svenska produkter borde ju folk att totalvägra köpa sånt som är producerat utomlands när det finns svenska produkter som alternativ eller kräva att ens kläder produceras i Sverige trots att de blir 3 ggr dyrare. När vi nu köper från utomlands missgynnar vi ju svenska arbetsmarknaden.

Postad
[/b]

Förklara det

Nu var det inte specifikt botar jag tänkte på, men ja, det är så mycket större sannolikhet att vi får en lagstiftning som förbjuder utomeuropeiskt spel än att vi får en skattelag som tar den i beaktande. Inte ens säkert att du kommer få spela på europeiska sajter heller för den delen om trygghetsmaffian får som de vill.

Samt att pokern av sig själv kommer stagnera, vi ser den trenden i sverige idag, troligen också de övriga länderna som boomade runt 2006 så sannolikt kommer samma sak hända i sydeuropa om ett par tre år.

Postad
Nu var det inte specifikt botar jag tänkte på, men ja, det är så mycket större sannolikhet att vi får en lagstiftning som förbjuder utomeuropeiskt spel än att vi får en skattelag som tar den i beaktande. Inte ens säkert att du kommer få spela på europeiska sajter heller för den delen om trygghetsmaffian får som de vill.

Samt att pokern av sig själv kommer stagnera, vi ser den trenden i sverige idag, troligen också de övriga länderna som boomade runt 2006 så sannolikt kommer samma sak hända i sydeuropa om ett par tre år.

Ähh fantisera vidare.

Postad

Tillbaka till topic. Om du vill ha ut pengarna via en EU sida, så får du väll se till fixa en sida som du tycker funkar bra att spela/rakea lite på. Sen rakear du kansk 100$ för var 2000$ du tar ut tex. Borde fungera fint. Se till så att inte sidan har spärr att du måste ta ut med samma sätt du satt in bara....

Postad

:roll:

Skatteverket borde helt klart lägga lite ner lite energi i detta så skulle det komma upp en fin lösning tror jag, något som detta till exempel:

Om du spelar på en sajt utanför EU, ska du följa denna skatte kalender:

Har du haft en nettovinst på 20 000 - 100 000 2009 ska du skatta summan: 1099:-

Har du haft en nettovinst på 100 000 - 150 000 ska du skatta summan 20 000:-

Har du haft en nettovinst på 150 000 - 200 000 ska du skatta summan 29 900:-

Detta är ett exempel på en skattekalender vi pokerspelare skulle kunna följa t ex, men nu har jag bara valt några enstaka summor ur tomma intet, alltså inte räknat på detta någonting utan ville bara lägga fram ett exempel, vad tycker ni om det vore såhär?

Var fick du detta ifrån?