Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag tänkte skaffa en ny skärm har börjat lessna på min CRT skräm 17" :roll:

Budgeten ligger på runt 1500:- :roll:

Så om ni vet någon bra TFT skärm så stor som möjligt då förstås, jag vill kunna multitabla så många bord som möjligt på den utan att behöva överlappa, vad behöver jag då? Är det upplösning jag ska gå efter då?

Ja ge mig förslag och tips, jag ser helst att det är från någon butik som siba,elgiganten,mediamarket osv, ingen internetshop, men ni kan gärna länka därifrån också!

Hoppas ni är trevliga och ger mig ett störtskönt tips! :-P

Tänkte nåt som denna: http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2884471

Är det nåt att ha? Förresten ska Max upplösning vara så låg som möjligt eller så hög som möjligt?

(ja, jag vet vad ni tänker, är denna Ferna bra på nåt överhuvudtaget? :roll: )

Postad
Upplösningen ska vara så hög som möjligt.

Den du valt ser helt ok ut för det priset.

Okej bra, hur många bord tror du man kan köra "sida vid sida" på den skärmen? Utan att behöva överlappa!

Postad
Testa att söka i forumet, vem vet, kanske så är det någon annan än du som också är intresserade av skärmar på det här forumet? Kanske har någon redan frågat samt besvarat din fråga?

Sorry :oops:

Postad
Okej bra, hur många bord tror du man kan köra "sida vid sida" på den skärmen? Utan att behöva överlappa!

4 borde funka. Kanske med lite överlapp på höjden på vissa sajter.

Nästa steg blir nog en 24" med 1920x1200 i upplösning men då får du lägga till iaf en femhundring.

Postad
Om du kan skaka fram lite pengar till så är det definitivt värt att satsa på 24" 1920x1200.

Hur många kan man köra bord kan man köra "sida vid sida" på en sån då?

Postad
Hur många kan man köra bord kan man köra "sida vid sida" på en sån då?

Om man inte resizar får man plats med fyra bord och sen har man en korridor med bredden av ett halvt bord på sidan om.

Standardstorleken på borden på alla pokerrum är ~800x600, det är bara att räkna på det själv.