Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 100
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
E.H

Är du efterbliven?

Jag har inte trott det men jag börjar tvivla. Jag får hela tiden den kommntaren i chatten när jag vill veta varför.

-Du är dum

-Du är efterbliven

-Du är så urusel

-Osv

Jag kanske är för dum för att förstå. Vad vet jag. Jag försöker att ställ upp matematiska ekvationer men jag måste göra något fel. Säg när han calalr med 1-outs. Han har ca 5% med turn och river. Han callar 8 kr. 20 x 8= 160 kr i vinst. Hur skall det gå till? Jag har inte tillräckligt stor stack för att ge honom implicita odds. en på något sätt vet han vad som kommer.

Sedan Stolpe In. Jag räknar med att vara avstängd i chatten påä Svenska Spel. Kanske polisanmälan. Vad är det som göra att han vill vara allin med 93 och 62. Vad är det han vet? Han har ca 40% i första fallet och 35% i andra fallet. Totalt 14%. Jag fattar inget. Kanske för att jag är efterbliven.

Han folda andra händer före och efter. Jag försår inte. Jag förstår inte.

Postad
Jag har inte trott det men jag börjar tvivla. Jag får hela tiden den kommntaren i chatten när jag vill veta varför.

-Du är dum

-Du är efterbliven

-Du är så urusel

-Osv

Jag kanske är för dum för att förstå. Vad vet jag. Jag försöker att ställ upp matematiska ekvationer men jag måste göra något fel. Säg när han calalr med 1-outs. Han har ca 5% med turn och river. Han callar 8 kr. 20 x 8= 160 kr i vinst. Hur skall det gå till? Jag har inte tillräckligt stor stack för att ge honom implicita odds. en på något sätt vet han vad som kommer.

Sedan Stolpe In. Jag räknar med att vara avstängd i chatten påä Svenska Spel. Kanske polisanmälan. Vad är det som göra att han vill vara allin med 93 och 62. Vad är det han vet? Han har ca 40% i första fallet och 35% i andra fallet. Totalt 14%. Jag fattar inget. Kanske för att jag är efterbliven.

Skit i hur han tänker. Spela ditt spel och va glad att han går all in med skit. Du kanske vill att dom ska ha AA varje gång när dom är all in mot dig?

Postad

edit: tänkte köra en dubbel reversed level, men ångrade mig. E.H, slår inte dem enklaste spelen som finns efter att ha varit reggad på betalsiter, pokerforum(över ett år) osv. Du kanske inte är smart nog alternativt har greppat spelet i sig. Satsa din tid på annat om du i dagsläget inte slår NL10 imo. Blir man inte vinnare där på över ett år,,, ja,,, då blir man det inte.

sry.

Postad

-Du är dum

-Du är efterbliven

-Du är så urusel

-Osv

Höll på att somna men efter att ha läst detta kan jag inte sluta skratta...

Postad
:roffe:

tror du inte de möjligt lr, står så på svs totala +- lista, vet inte om dom e den ända sidan som visar sånt. Verkar stämma ganska bra faktiskt.

btw sin avatar borde verkligen tas bort den är riktigt motbjudande och respektlöst mot alla som vart i liknande sitts.

Postad
Som att förklara för päronen hur mkt man vunnit. "Jaha, hur mkt har du förlorat då?". *suck*

haha jaa :P eller som när folk frågar vad e det mesta du plusat på en dag, så intetsägande på sätt och viss.

Du har fått PM

Postad

E.H., hur perfekt har man spelat med TT om man preflop "lyckas" hamna all in med TT mot AA?? Snarare dålig read precis som Phil anmärkte. Däremot var det förstås barnsligt av honom att gnälla över Durrrs syn. För övrigt så har jag sett TT vinna betydligt fler all ins än AA som inte lika ofta blir del av stegar.

Postad
Kanske dåligt formulerat, meningen var inte att det skulle framstå som att just du skulle blåsa någon i just det ordets bemärklese. Ber om ursäkt för detta.

Det jag ville förmedla var dock att jag inte tycker det är konstigt att folk efterfrågar grafer, ifrågasätter ditt NL100 spel mm och att det bör göras innan någon går in i en coachning. Är ju även viktigt att diskussionen förs i en och samma tråd och inte bara i PM, då andra forumiter med högre kunnande även kan ge sitt tycke. Får du då positiv feedback även från dessa, så kommer fler haka på.

Som jag även nämnde innan tycker även jag det blir fånigt om man går in och hånar dig utan att veta ngt om dig. Jag hoppas som sagt att du verkligen kan din sak och att din coahning blir framgångsrik. Mitt svar var egentligen riktat till byling som inte tyckte att 300:- var någon stor summa pengar. Det tycker jag inte heller, men det är ju kontentan av vad ditt spel blir efter coachningen som kan kosta dig mer, om du nu inte lär ut rätt.

Ok, håller med dej i allt här.